Dag 4 Highway One naar Monetery

Verenigde Staten, Monterey

Stil number one.....

Vandaag gaan we echt aan onze road trip beginnen, onze stop is Monterey. Dat betekend vroeg op pad! Om 7:30 moet iedereen paraat staan voor vertrek.

De laatste spulletjes worden ingepakt er word een ontbijtje gegeten in de keuken, en dan verlaten we deze mooie villa.

We rijden over de snelweg naar San Luis Obispo en vanaf daar gaan we de 1 op. We hebben alle twee adres van Starbucks in de navi staan zodat we niet bij elkaar hoeven te blijven zeker in een drukke stad is dat wel fijn.

Het duurt even maar dan verlaten we de grote stad.... heerlijk. We rijden op de 101 langs de kust er liggen veel wolken boven de zee en het ziet er mooi uit. We verlaten de 101 en rijden de bergen in. Hier word het gelijk een stuk warmer..... het gaat ruim over de 30 graden.

We pakken twee Vista points om evenvan al dit moois te genieten en wat foto’s te maken.

Dan word het eigenlijk wel echt tijd voor brandstof. We rijden het super leuke plaatsje San Olives om te tanken... maar helaas hier kan niet worden getankt, wel heeft hij weg instructies gekregen maar hij twijfelt en vraagt het nog een keer. De dame begint te lachen komt nogal vaak voor dat mensen naar een pomp vragen.

We rijden naar het plaatsje Solvang waar we de Toyota vol gooien, is toch weer een fijn gevoel dat we door kunnen.

Het gas gaat erop richting San Luis Obispo, door de mooie heuvel met ranches en gladiolen velden.

De Fam.Siedenburg is inmiddels al een half uur op de plek van bestemming. We drinken wat eten wat en gaan verder via de 1.

Er hang mist boven de zee maar we hebben niet echt last van. De zon komt er ook bij en dat zorgt voor mooie uitzichten. We pakken wat uitkijk punten en natuurlijk ook het Vista point met de zeeolifanten. Er is veel bedrijvigheid, ze zijn met elkaar aan het spelen. Ze kruipen op en af op het strand, heel erg leuk om te zien.

Ook lopen er heel veel eekhoorns sommige zijn echt heel dik.... ze voeren ze hier bij het leven.

Als weer op weg zijn

zien we in de spiegel dat we de fam. Siedenburg kwijt zijn. We stoppen en zien dat hun net een plek voor ons stoppen.... we rijden hun richting op en Daan ziet een beetje groen.... Het slingert natuurlijk nogal en ze heeft gauw last van wagenziek.

We spreken af dat we elkaar bij Big Sur ontmoeten, dat is toch wel de mooiste stop bij mc way waterval zodat iedereen op zijn eigen tempo kan rijden.

We stoppen nog hier en daar even snel en ook bij Bixbij Bridge dachten.... later kwamen we er achter dat dit niet Bixbij was. Hier laat Bas zijn drone op en ik zie in de verte iets bewegen. Leroy heeft een Nikon Coolpix 2000 en ik vraag of hij ff wil inzoomen. Even dachten we dat het zeewier was maar al gauw werd duidelijk dat het om dolfijnen ging. Een groepje van 6. Ze springen rond en ik denk dat ze eten aan het vangen zijn. We genieten volop van dit beeld.

Onze weg vervolgd en tot mijn schrik komen we langs MC Way Falls.... fuck, onze afgesproken adres is dus nog 14 mile verder. Er gaat iets goed fout.... Toch stoppen we hier even om ff gauw wat foto’s te maken.

We rijden verder en komen bij ons navigatie adres aan waar de fam. Siedenburg inderdaad op ons zit te wachten. Na wat overleg willen ze toch de waterval zien. René wil ook graag een drankje drinken en heeft een terrasje gezien. Daar gaan we eerst heen en drinken daar heerlijk een drankje. We hebben het beste uitzicht want we zien walvissen springen, heel in de verte maar super gaaf! Ik zal het nog even goed omschrijven.... heerlijk bubbeltje in je hand, zonnetje, en uitzicht op de zee met springende walvissen! Fuck! Genieten!

We rijden na de waterval en Bas gaat toch zijn drone oplaten. Daarna is het echt klaar voor vandaag en gaan we richting ons hotel.

Tot onze blije verbazing zit er aan de overkant van het hotel een Denny’s. Hier kunnen we mooi eten.... Met veel kabaal komen we binnen maar geef ze WiFi en iedereen is stil!😂. De dame probeerde grappig te doen maar liep daarbij ook te stressen..... Het duurde echt heel lang en iedereen had het echt zo gehad en is moe.

Lekker slapen morgen op walvissen tour.

Wat een prachtige foto’s zeg en geweldige dag. Ook zo lekker helder, dus heerlijk genieten. Morgen succes met de walvissentocht!

Renee 2019-07-24 16:21:39

Zijn weer mooie plaatjes....Ik geniet ervan. En weet dat ik ook snel maar weer richting de States moet gaan...

Inge 2019-07-24 16:57:06

Wat geweldig mooie foto.s zoveel te zien en beleven, en ik geniet mee,goede reis allemaal.

Alie Struik 2019-07-25 22:30:01

Leuk verslag. Alleen is het Monterey i.p.v. Monetery.