Dag 3 Blue River en Clearwater

Canada, Blue River

Beren veel regen en Veel beren in de regen

Berenteller :9
Vannacht heb ik behoorlijk slecht geslapen was om half 3 al wakker.....heb nog een uurtje aan mijn verslag gewerkt en toen weer een nieuwe poging gedaan. Om 5:00 uur was ik weer wakker en nu was het echt klaar. Internet is echt super traag dus het kost veel moeite de boel te uploaden. Ik probeer filmpjes van de beer van gisteren op YouTube te zetten maar dat is een onmogelijke opgave helaas.
Om 8:00 zitten we aan een home made breakfast. We kijken uit op Mount robson die er niet onaardig bij ligt. Vandaag zouden we eigenlijk de heli hike doen maar vanwege het weer hebben we dit een paar dagen geleden helaas moeten annuleren.
We gaan vandaag dan maar naar Blue river dat is ruim een uurtje rijden en daar willen we graag een beren safari doen. Als we die kant op rijden wordt het weer steeds slechter.....maar zo'n 15min. voordat we daar zijn ziet het er niet onaardig uit. De vraag hoe lang we het droog houden die blijft wel.....
We besluiten de combi tour te doen, we hebben ook een coupon bij ons hotel gekregen met $10,- korting. Ik verwissel mijn gympen voor mijn wandenschoenen en dikke sokken, Bas is zijn jas vergeten en doet een extra trui aan, men zegt dat het koud is op de boot. Voordat we de boot opgaan kunnen we nog een dikke jas krijgen, poncho's en een deken....erg goed geregeld dus.
We zitten met 10 man in een boot en je gelooft het niet allemaal Nederlanders......lekker dan! We hadden een super leuke gids die zelf ook erg enthousiast was over beren. Er werd ons verzocht zo stil mogelijk te zijn en mee te helpen zoeken.
De boot tocht die erg mooi was duurde een uur. Maar na 50 min varen geen beer gevonden. We legde aan bij een steiger en konden naar boven wandelen naar een waterval. We hadden echt het gevoel dat dit een beetje een troostprijs was....geen beren dan maar een waterval. En hij was echt mooi hoor daar gaat het niet om, maar had toch liever een beer gezien natuurlijk. Maar ja het zijn wel wilde dieren.
Toen we aanstalten maakte om terug te varen kreeg hij een berichtje van zijn collega dat ze een beer hadden gespot.... Super gaaf natuurlijk en zeker omdat we er toch nog naar toe vaarde. Eenmaal daar was hij weg....net toen we de gids het gas er op wilde zetten om terug te varen zag een man bij ons in de boot op een andere plek een beer lopen. We legde aan en we konden hem heel goed zien..... en ja hoor van de andere kant kwam nog een beer aan lopen. Toen ze elkaar tegen kwamen koos er 1 het hazen pad en verdween in de bossen. Die andere zwarte beer was daar druk met naar insecten zoeken.... Mooier kon het niet, of we? Ja hoor er kwam nog een zwarte beer aanlopen. Die konden we niet heel goed zien af en toe een glimp.
Uiteindelijk zijn we in plaats van een uur een uur en 45 min weg geweest en dat had de gids echt super goed gedaan. Ondanks dat we de beren op het laatste moment zagen nam hij wel de tijd. Op de terug wegen zagen we ook nog twee bold eagels.
Net toen we terug waren kwam de regen echt met bakken naar beneden....soowww wat hebben wij een mazzel gehad zeg! We namen een warme choco en gingen daarna op onze jeepsafari. We zaten overdekt dus nu was de regen niet zo erg. We hadden twee gidsen, eentje moest het nog leren. Ze vertelde ontzettend veel en we hebben er weer heel veel bij geleerd over de beer. Er zou een zwarte beer met drie cuppies lopen en een zwarte beer met een cuppie, nou die hoopte wij wel te vinden natuurlijk. We reden langs de bossen en opeens tikte de gids op de schouder van de bestuurder er zat een cuppie in de boom....we stopte en er zaten er ook nog twee op de grond samen met mama beer....dit was zo gaaf. Ze waren echt nog heel klein. We konden ze heel goed zien! Foto's maken was geen optie het was veel te donker, wel hebben we leuk stukje film. Dit was echt geweldig!
We reden helemaal de berg op waar we ondanks het weer nog best een mooi uitzicht hadden. Eenmaal weer terug hebben we daar wat gegeten en toch nog besloten richting Clearwater te rijden. Het weer klaarde helemaal op en de zon deed goed zijn best. Echter eenmaal in Clearwater werd het toch weer donker.... We reden naar de eerste waterval...ben even zijn naam kwijt... en wat rent er bijna onder de auto en zwarte beer. We zagen hem nog even in het bos maar hij was behoorlijk bang voor ons.
Eenmaal bij de waterval brak de hel los waaien hagel en regen....heel hard terug rennen naar de auto. Helaas pindakaas. We zijn een stukje door gereden maar het werd niet beter, we besloten Helmecken falls nog te bekijken en dan terug te rijden naar Mount Robson. Onderweg zagen we nog een coyote en twee herten. Bij Mount Robson zat het helemaal dicht geen berg meer te zien....Het had de hele dag geregend dus we hebben er goed aan gedaan de hike af te zeggen.
Nu lekker slapen....ben er redelijk klaar mee....

Wat gaaf dat jullie nu al zoveel beren gezien hebben. Jammer van het weer. Hopelijk wordt dat beter!

Mandy van de Water 2016-06-14 17:49:27

Fijn dat jullie toch nog beren mochten vinden bij de safaries

amanda 2016-06-15 19:35:50

erg leuk om te lezen wij vertrekken volgende week naar daar zou ik de adressen mogen waar jullie hebben geslapen