Dag 7 San Francisco Alcatraz en Muir Woods

Verenigde Staten, Dearing

No Escape.....

Vroeg gaat de wekker maar ben nog steeds voor de wekker wakker! We hebben 9:10 devoot naar Alcatraz! Ik had een mail gekregen dat we de kaartjes voor de trip op moesten halen.

Samen met Hans lopen we door een rustig San Francisco. Het is mistig en koud! Ik snap dat het in Nederland erg warm is maar wij hebben het zo vroeg in de mist koud.

Bij Alcatraz aangekomen blijkt dat we niks extra’s hoeven te doen en gewoon verder kunnen, nu is het wachten op de rest.

Als we weer compleet zijn gaan we de rij in. Er komt een moment waar ze een foto van je gaan maken. We besluiten er met zijn alle op te lopen en je ziet de fotograaf kijken en denken.... What the fuck... zoveel kunnen er niet op.

We gaan de boot op sommige iets angstig na het laatste boot tripje.... deze gaat soepel en duurt niet zo lang.

Bij de ingang staat iemand ons welkom te heten en verteld het een en ander. Ondertussen is het nog steeds frisjes maar je ziet in de verte dat de mist op trekt. Na het welkoms lied van de parkranger hebben we even overleg over de middag. Als we van Alcatraz af komen hebben we geen plannen. Bas en ik willen graag naar Muir Woods en de Siedenburgjes naar Sausolito. Hans, Ingrid, Leroy en Ruben sluiten bin ons aan en Mandy gaat mee met de Siedenburgjes..., dat is alvast afgesproken.

We lopen over Alcatraz en fotograferen veel. In de gevangenis zelf raken wij de groep kwijt maar we hebben afgesproken om 11:45 bij de boot. We lopen ook de door de tuin waar we ook Snowy Egreet zien en hij heeft twee jonkies. Ook zit de aalscholver te broeden en er zijn veel jonge chikies! Ze zijn dit jaar laat omdat er in mei een heftig storm is geweest en alles was verwoest, ze moesten overnieuw beginnen.

De tijd is om en we lopen terug naar de boot. De rest is er al en iedereen heeft het goed naar zijn zin gehad op Alcatraz.

Als we terug zijn op het land splitsen we op. We lopen even langs de Subway’s voor een broodje. Het smaakt erg goed alleen irriteren wij ons dood aan die KU.. bel!

Bij het hotel kan iedereen even zijn spullen pakken en sommige van ons moeten ff kakken, zo ook Ruben. Niets vermoedend gaat hij weg en Lisa treft alles in de shit aan. Het is terug omhoog gekomen. Ze meld het bij de front desk en ze gaan het oplossen.

We rijden naar Muir Woods en tot onze grote verbazing zagen we dat je tegenwoordig een parkeerplaats moest reserveren maar dat hadden we niet gedaan. We rijden door maar Muirwood beach hier is het vlied, dus geen zee sterren. Bas stelt voor ons af te zetten bij Muir Woods zodat wij er wel ff rond kunnen lopen. We hebben anderhalf uur en lopen rond door het mooie bos. Hier staan hele grote bomen, Sequoia’s ze zijn langs de kust vooral heel hoog en in het binnenland zijn ze dikker.

Bas haalt ons om 17:00 op we tijden terug naar San Francisco. We proberen nogmaals de Golden Gate maar nog steeds mist!

We zette Hans en Ingrid af bij het hotel en Ruben en Leroy op Fishermanswarf. Zelf proberen we een Johnny Rockets te vinden maar dat lukt niet. We besluiten tegen over ons hotel bij Bobo Burger te gaan eten.

Dit is een super leuk ding, klein en een beetje het uiterlijk van een bruin café, dat zie je niet vaak in Amerika. Bas neemt een burger en ik neem chily. Lekker weer biertje erbij en we zitten prima.

Als we terug zij bij het hotel gaat Bas wassen. Ik ga foto’s van de camera’s afhalen want ik loop twee dagen achter.

Daan komt langs voor de was en verteld dat Lisa nog steeds in de shit zat. Ze hadden het niet opgeruimd, Lisa was weer naar de front desk gegaan, ze hadden haar een plee borstel mee gegeven en succes ermee.

Om 22:15 gaat het lampje uit! Morgen gaan we de natuur in.... weg uit de stik stad op naar Yosemite!