Dag 4 van Mount Robson naar Hinton.

Canada, Hinton

Overal Bevers

Berenteller: 11
Eindelijk heb ik vanacht fatsoenlijk geslapen. Om 21:30 ging gisteren mijn lampje uit en was pas om 5:30 wakker....da's toch een aardige vooruitgang.
Om 8:00 moeten we ons melden bij het ontbijt en voor die tijd lopen we nog even rond bij deze prachtige B&B. Ze zitten aan een rivier met Mount Robson in de achtertuin. Ook krioelt het er van de humming birds.
Het ontbijt is weer heerlijk home made. We vertrekken rond 8:30 richting Jasper. Het weer ziet er niet heel slecht uit dus we hopen dat het vandaag een beetje droog blijft.
We stoppen even bij het begin van Berg Lake Trail.....nog steeds een beetje balend dat we dat hebben moeten annuleren.
Vervolgens rijden we naar Overlander Falls, hier lopen we naar toe. Het is maar een heel klein stukje. Bas klimt natuurlijk over het hek en maakt de nodige foto's en film.
We rijden verder en het trekt ook steeds verder dicht....hmmmm....en ook dan begint het te regenen. Onderweg zien we een chauffeur van een kleine vrachtwagen die waarschijnlijk pech heeft. We stoppen en vragen of hij hulp nodig heeft. Hij heeft een fuel problem en heeft een lift nodig naar Jasper. Het is een vriendelijke man dus we nemen hem mee. Het is nog maar 15 min. naar Jasper. In de auto komt zijn fuel problem eruit.....zijn tank is gewoon leeg. Niemand anders dan Bas weet dat dat de beste kan gebeuren. We zetten de beste man af bij het tank station en wensen hem succes.
Inmiddels is het droog en we besluiten Maligne road te rijden om te kijken of we wat wild kunnen spotten en een stukje kunnen hiken.
We hadden geluk want we zagen een zwart beertje lopen. Niet heel lang al snel verdween hij de struiken in. Maar dat zet onze teller wel op 10.
Helaas werd het weer erg slecht en begon het ontzettend te regenen en toen we bij maligne lake aankwamen zelfs te sneeuwen bij een temperatuur van maar liefst 2 graden.
Dan zetten we het maar op het vreten....en gaan we in het restaurant bij lake maligne op zoek naar een burger. ....die hebben ze niet!! Niet onze dag en we besluiten alvast maar naar ons hotel te rijden. En dan hebben we toch nog mazzel en zien we nog een zwart beertje. Nummer 11!
We proberen het adres van het hotel in te tikken maar dat lukt niet zo goed. Uiteindelijk zoeken we bij points of intrest en daar stond hij tussen.....alleen gaf hij nog 255 km aan....😯terwijl voor mij idee we er bijna moesten zijn. Ik kreeg wel iets een naar onderbuik gevoel. We hebben het bij de pocahontas lodge gevraagd en hun zeiden gelukkig dat het 15 min. rijden was.
Ook dit is een mooi hotel. In de bergen, mooie kamer met openhaard. En aangezien het vandaag niet warmer is geweest dan 8 graden gaat die wel aan!!
Rond 16:00 rijden we naar hinton waar we straks naar de bevers gaan kijken. Eerst doen we wat boodschapjes bij walmart. Vooral muggen spray willen we heeelll graag hebben en Bas schaft een regenjas aan. Natuurlijk moeten we ook weer even aan de bloeddruk meter gaan hangen...Hi Hi hi!
We eten bij een diner een lekkere hamburger en rijden dan naar de beaverbordwalk. We lopen een tijdje rond en zien veel soorten vogeltjes. En opeens zien we de eerste bever..... en hup weer een. Dit gaat zo bijna twee uur door. We denken dat we 8 verschillende hebben gezien.
FILMPJE VAN DE BEVER https://youtu.be/KMjEzfoH0xM
Na twee uur ben ik aardig verkleund..... Bas niet maar we besluiten lekker naar het hotel te gaan. Hier drinken we in de lobby bij de grote openhaard nog wat en dan vroeg naar bed.... nou ja inmiddels is het bijna 22:00 uur!

De bevers blijven toch leuk om naar te kijken hè. Zijn jullie ook nog bij die voederplek geweest? Dat is ook leuk om eens te kijken. Kun je ze echt van heel dichtbij zien.

Nicole van der Meijde 2016-06-15 07:14:21

Wat een leuke dagen hebben jullie er al op zitten. Veel beren en andere dieren gezien ook al. Nu nog hopen dat het weer wat opknapt. Veel plezier!

Anja 2016-06-15 12:32:22

Zo eerst even bijgelezen. Jullie hebben inmiddels al aardig wat wild life gespot zeg. Prachtig! Nu nog een beetje beter weer ;-)

Yvonne 2016-06-15 13:07:39

Bevers ja geweldig mooi. Wij zagen in chapleau een stelletje zo leuk. Die maakten elkaar echt het hof door elkaar te wassen en manlief sloofde zich uit om de burcht op te knappen en stokken er tegenop te slepen. Helaas daarna niet weer gezien. Jammer dat het weer wat tegen zit daar. Maligne lake road prachtig mooi hebben daar ook geregeld moose gespot en zwarte beren uitetaard. Er komt nog vast veel meer moois op jullie pad.