Apeldoorn-Trumbelbachfalls (Zwitserland)

Zwitserland, Lauterbrunnen

On the road……

Om 11:00 ‘s avonds gaan we rijden (woensdagavond). Bas heeft al een tijdje geslapen en ik heb ondertussen de auto ingepakt. Dit is onze eerste roadtrip door Europa dus we zijn heel benieuwd.
Ik settel me in de auto….stoel naar achteren, dekentje, nek kussentje en slapen maar. Om een uurtje of 5:00 in de nacht is Bas het zat en zet de auto op de parkeerplaats. Hier slapen ik weer verder en Bas valt ook in diepe slaap.
Rond 7:00 word hij wakker en gaan we verder, ik doe nog even mijn ogen dicht maar om 8:00 ben ik ook uitgeslapen. We hebben veel regen gehad onderweg en als we Zwitserland in rijden zie je dat het in de bergen goed gesneeuwd heeft.
Als we bij Interlaken rijden gaan we de snelweg af en wat een mooi gebied zeg. Zelf in de regen (helaas) ziet het er mooi uit. Om 10:00 komen we bij Trumbelbach falls aan. Gelukkig is het inmiddels droog, maar warm is het niet. Trumbelbach Falls is een waterval die door een grot heen loopt. We betalen intree, €10,- pp en gaan met de lift omhoog. Vanuit daar kan je verder omhoog maar dat moet je wel lopend doen. Overal heb je uitzicht op de waterval, erg mooi. Daarna lopen we helemaal naar beneden. Het is lekker rustig en we kunnen overal goed terecht.
Zo’n twee uur later zijn we weer beneden en lopen we naar de auto. We zien wat geitjes staan en eerst hebben we het idee dat het tamme geitjes zijn, maar ze kijken nogal zenuwachtig om zich heen en vervolgens zien we ze over het hek springen….. wilde geitjes……. We lopen die kant op en staan een tijdje foto’s te maken.
Trummelbach falls ligt in het plaatsje Lauterbrunnen, in deze vallei lopen overal watervallen. We rijden een beetje rond en stoppen hier en daar om wat foto’s te maken. We komen echte Zwitserse koeien tegen met een bel om hun nek…..geweldig.
In het plaatsje stoppen we voor warme chocomelk, soepje en een gebakje om even warm te worden. Daarna rijden naar Unterseen waar ons hotel ligt. Het is een kleine 15 minuten rijden en is best wel een aardig stadje.
We relaxen wat op de kamer, douchen lekker warm en besluiten toch ondanks de regen even door het centrum te lopen. We gaan wat eten en wat drinken bij Hooters….lijkt Amerika wel  Hier zitten we een tijdje en we merken dat de vermoeidheid toeslaat na een nachtje reizen.
Om 20:00 liggen we op bed en vallen als een blok in slaap!

WAT EEN SCHITTERENDE SERIE VAN JULLIE WEEKEND AVONTUUR.