Dag 9 Omgeving Revelstoke

Canada, Revelstoke

Off the road

Berenteller:15

Vandaag hebben we lekker uitgeslapen. We hoefde pas om 8:30 te ontbijten, natuurlijk waren we wel eerder wakken maar we hebben e en lekker aangerommeld.
Het ontbijt was erg lekker. Ze hadden ook een champagne zonder alcohol omdat het Vaderdag is vandaag. In Canada en Amerika wordt dat altijd groots gevierd. René de eigenaar van de B&B en raadde ons aan met de gratis ferry te gaan net iets ten zuiden van hier.
Eerst hebben we een rondje door de mooie tuin gedaan nou over hun gebied. Je zal maar een grote waterval in je tuin hebben. 😉 Ook staan er overal mooie wild flowers. Er staat een heel klein kapelletje waar je kan trouwen.....wie weet. We slapen wel in de honeymoon suite.
We rijden naar de ferry en we hebben mazel we kunnen er gelijk op. De vrouw die de auto's op de ferry begeleid loopt rond over het dek om van iedereen foto's te maken.
Als we na 15 min de boot afgaan rijden we al vrij snel een zand weggetje op. Hier kunnen we niet verder want het te begroeid en we zijn bang dat we de auto beschadigen. En ook al is het een rental dat is niet de bedoeling. We kiezen een ander zand pad. Deze heeft wel een hele grote plas maar we komen er door ook wat diepe geulen maar ook dit gaat aardig goed. We zien wel beren poep maar geen beer....hmmmm....jammer.
We rijden weer terug en nemen de ferry weer terug naar de andere kant. Op de ferry doen we beide ff een tukkie. We rijden terug richting Revelstoke en 3 km voor we de weg op gaan rijden we begbie road op deze weg moet naar een waterval gaan. Het laatste stukje is echt een hobbel weg maar goed te doen. We parkeren de auto en lopen een klein stukje pad....wel mooi maar niet spectaculair. Dan krijgen we te horen dat we het andere trail moeten lopen dat je dan op de grote waterval kijkt. Het is kort maar wel steil wordt er bij gezegd. Bas gaat door de buch buch en ik besluit maar gewoon te lopen zoals de bedoeling was en zelfs dat was knap lastig. Het is ontzettend steil. Paar keer gleed ik bijna op mijn plaat natuurlijk. Eenmaal bij de waterval zag ik bas ook klimmen en klauteren. Vanaf hier was hij wel erg mooi. Maar ja wat goes down must come up.....dat viel niet mee.
We zijn naar centrum van Revelstoke gereden wat redelijk uitgestorven was. We hebben bij een bakkerij wat lekkere dingen gehaald en kwamen daar met een Nederlandse man aan de praat die daar woonde.
Volgende stop was de super markt hier moesten we nog ffies wat boodschapjes doen. Daarna zijn we lekker gaan eten. Allebei een koe....🐃
We besloten om de 23 noord te rijden. Het was inmiddels 18:15 en hier wordt ook nog wel eens het een en ander gezien.....maar nu even niet dus.... Dan maar een zand paadje op rijd altijd erg leuk. Om 20:30 waren we weer terug in ons hotel. Hier hebben we bij het meer nog ff de drone omhoog gelaten maar hij gaf gelijk al een lege batterij..... Ook die van ons waren aardig leeg dus we kunnen lekker slapen.

wat is het daar verschrikkelijk mooi, en weer prachtige foto's.

Annie Kromhout 2016-06-20 21:38:53

Jammer geen wild dus🐜

amanda 2016-06-21 23:54:06

Weliswaar geen wild maar toch mooie vergezichten en watervallen. En een mooie groene pad die zich voor jullie mooi gemaakt had met dennenaalden? Haha