Perfecte lange dag…..

Verenigde Staten, Vernal

Dag 5 15-10 Yellowstone - Vernal
Alle foto’s bij onze verslagen worden gemaakt met een mobiele telefoon… dat houd het simpel om een verslag bij te houden.

Onze reis staat op https://esthervanderzouw.wixsite.com/fall-in-the-usa-2023
Site kijkt het mooist op pc of laptop.

Ja om 3:30 gaat de wekker. Ik wil graag zes zonsopkomst in de tetons fotograferen en van af Gardiner is dat een stukje rijden. Gelukkig gingen we gister om 19:00 slapen dus was het geen enkele moeite vroeg op te staan.

Om 4:15 zitten we in de auto. We tanken hem vol alleen dit keer geen thee voor mij, alles is verder nog dicht.

Het is mooi helder weer want we zien de sterren. Het is een behoorlijk stuk en om 6:30 rijden we de tetons in. De zandweg naar de beren is gesloten, ben benieuwd of die straks open gaat. Wij rijden eerst naar oxbow bend. Het is nog donker dus we wachten ff in de auto.

Er komt wat licht dus ik ga een plekje zoeken met mijn statief… het is echt bere koud!! Het is -2….. Maar de zonsopkomst is prachtig, er hangt wat mist op het water en wat lage wolken voor de berg!

Als we klaar zijn gaan we verder en stoppen nog op paar plekjes, de ochtend is erg mooi, wel heel koud!

We rijden richting wilson road en zien een elk met een prachtig gewei stappen…. Hij heeft aardig de pas erin.

Op wildon road spot Bas twee ijsvogels. Je mag eigenlijk niet stil staan hier langs de weg… maar goed! We doen het toch, wel snel.

Verder geen moose. We besluiten nog 1x bij grose ventre road te kijken. Als we die kant op rijden zien we al een aantal auto’s… ja hoor daar loopt een moose en met een heel groot gewei. Hij steekt de weg over. Hij moet een stukje lopen maar gaat we richting grose ventre. Wij rijden daar heen en wachten hem op. En hij loopt heel mooi onze kant op….. maar dan….. komt er een vrachtwagen en meneer moose vind dat niet prettig en zet het op het lopen maar wel de verkeerde kant op… Bas holt naar de overkant de struiken in. Ik ben niet zo atletisch aangelegd dus ik neem de auto mee en parkeer hem op een degelijke plek.
Uiteindelijk verdwijnt meneer moose de struiken in. Bas had hem daar nog goed kunnen fotograferen maar besefte zich opeens dat hij wel heel dicht bij stond….

We waren natuurlijk helemaal in de Gloria. We besloten onze trip voor vandaag voort te zetten na deze mooie ontmoeting…. En net voor we het park uitrijden komt er weer zo’n grote man aanlopen…. Wat een bofkonten zijn wij zeg!

Dat was dan echt het laatste in de tetons. We besluiten bij DQ ff een ontbijtbroodje te eten, maar die hebben ze niet🙈 Nou ja dan maar een cheese burger….

Onze eindbestemming is Vernal. Maar we hebben een stop in seedskedee. Onderweg hebben we een heuze opstopping met cowboys en koeien.

In Seedskedee rijden we langs de rivier en zien witte pelikanen en 4 bald eagles….

Het is overigens heerlijk weer, zo’n 18 graden met zon. Beter dan de -2 van vanochtend.

De weg naar Vernal is ook erg mooi! Om 17:00 komen we in Vernal. We hebben een heerlijk hotel. We eten wat bij de Mexicaan, lopen nog ff door walmart en drinken dan een drankje op de kamer….

Om 20:30 is het echt bedtijd!
Het was weer een geweldige dag.

Nu snappen we wel waarom je zo vroeg uit je mandje komt.. Wat een fantastische zonsopkomst en wat een perfecte plek om daar te gaan staan. Het is èrg leuk om jullie ervaringen ‘s morgens te lezen. Ook zo grappig geschreven.. Liefs J&C

Jan & Coby 2023-10-16 08:45:19

Wat een prachtige foto's! Fijn dat jullie weer zoveel mooie dieren gezien hebben

Marjon 2023-10-16 09:46:31

Wij gaan in 2024 voor het eerst naar Yellowstone en Grand Teton, vandaar dat ik jullie verslag met veel interesse lees. En de foto's zijn geweldig ook al zijn ze met een mobieltje gemaakt! Dat belooft wat voor de foto's die jullie maken met het echte werk.. Geniet van jullie vakantie.

ellens.reizen 2023-10-16 10:00:28

Wat een schitterende foto’s met de zonsopkomst, wel erg koud 🥶

Annemiek van Noort 2023-10-16 10:04:57

Prachtige zonsopgang, waar zit bas achter op de laatste foto

Amanda 2023-10-16 10:52:14

Mooi avontuur maken jullie er van!