Op een onbewoond eiland.....

Tanzania, Zanzibar

Na weer heerlijk slapen gaan we ontbijten. Om 9:30 moeten we ons melden bij de duikschool voor onze snorelexcursie. Eerst moeten we waterschoenen passennouja crocks.... en ja ook René moet ze aan!🤣 Ook krijgen we flippers.
Daarna klimmen we de dhow boot in. Het is ff een dingetje maar als we zitten zitten we goed. We vertrekken met moter want we gaan tegen de wind in. De golven zijn behoorlijk dus nu maar hopen dat er niemand zee ziek word.Omdat de golven zo hoog zijn zit ik wel Ierst te twijfelen of ik ga snorkelen. Het anker word aangelegd en gelukkig kunnen we ook voor een zwemvest kiezen. Wij hebben onze eigen snorkel, duikbril! Ben erg benieuwd hoe ze gaan bevallen. Met deze maskers kan je gewoon normaal adem halen.
Alles is op en aan en plonsen in de zee. Koud is het niet maar het voelt wel ongemakkelijk. Gelukkig gaat er een gids mee en nog twee andere jongens van de duikschool. Het duurt even maar dan ligt iedereen in het water. Daan heeft ook even getwijvelt maar de boot golfde nog al waar ze niet echt blij van werd dus ze besloot ook maar de zee in te duiken.
Ik had een foto camera maar ondanks dat je alles wel goed kon zien kon ik het niet op de foto krijgen omdat het te ver weg was. Onze snorkel guide vroeg of hij foto's moest maken. Elke keer dook hij naar beneden en maakte hij foto's! Ondank dat het niet heel uitbundig was zagen we wel mooie dingen. Mooie zeesterren ook een hele blauwe, plofvissen, nemo komen we nog tegen.
Na ongeveer 45 minuten gaan we weer aan boord en varen we naar een onbewoond eiland voor een bbqlunch. Ze willen aanleggen bij een super mooi eilandje maar om wat voorn reden dan ook lukt het. Wel iets verdrietig varen we verder want wat zag dat er mooi uit!
Het verdriet was gauw weg want het andere eiland zag er nog mooier uit! Laatste stukje moeten we door de zee lopen. Er worden matten en handdoeken neer gelegd en we genieten van echt een schitterende omgeving. Bas besluit nog te gaan snorkelen en ziet nog best veel. Ook komt hij een zee duivel tegen, mooie vis maar wel erg giftig.
Ook de lunch smaakt heerlijk het is allemaal zo goed geregeld. Na de lunch kunnen we nog even zwemmen maar dan moeten we dit mooie plekje echt verlaten😥
Onze snorkel gids vraagt of we al in stone town zijn geweest, dat hebben we eigenlijk niet. Hij verteld dat het een leuke stad is en dat hij soms toeristen mee neemt. Ons klinkt dat wel erg leuk en misschien is het wel leuk woensdagmiddag te gaan. We spreken met hem af dat we om 17:30 weg gaan en hij gaat met ons mee.
De terugweg wordende zeilen gehezen en varen we rustig terug. We hebben geen last meer van de wind en de golven dus het is heerlijk relax.
Rond 15:15 zijn we terug en ploffen aan het zwembad. Hier liggen we heerlijk een tijdje. We drinken aan het eind van de middag nog een cocktail en gaan dan lekker relaxen op de kamer. S avonds maken we ons weer klaar voor het eten. Het smaakt weer erg goed!