De geschiedenis in.......

Verenigde Staten, Independence

Vanochtend slapen we lekker uit, al worden we dan toch wel vroeg wakker, om 7:15. We rommelen wat en nemen een heerlijk ontbijtje buiten op het terras. Het word weer een bijzonder warme dag, de mensen in Florida geven zelf aan dat ze het normaal niet zo warm hebben in deze tijd van het jaar. Ons hoor je niet klagen hoor. We krijgen veel berichten uit Nederland dat het koud is en dat het vooral volgende week heel koud word....lekker dan dan zijn wij weer thuis!
Onze muggen bulten jeuken behoorlijk en ik ben op mijn hand zo vaak gestoken dat deze helemaal dik is geworden, ik kan hem bijna niet meer buigen bij mijn knokkels. Het goedje wat we hebben gehaald helpt ook niet echt dus we zullen er gewoon mee moeten leven.
Als we klaar zijn stappen we in de auto en rijden richting St. Augustine, dit is het oudste plaatsje van Florida. Het laatste stukje rijden we binnen door. We rijden langs een pomp waar ze baby alligators hebben heel lief.... Ook halen we twee sinaasappelen die hier worden verbouwd.
Bij St. Augustine zetten we de auto in de parkeer gaargage en lopen het visitor centrum in. We twijfelen of we een hop on hop off bus zullen nemen, maar we horen de beste man tegen andere mensen vertellen dat alles in loopafstand zit.
We lopen eerst naar het Ford. Bas wil hier graag met zijn drone vliegen maar je mag niet vliegen in een Nationaal park. Er zit een groot openbaar park naast en daar mag je wel vliegen dus hij laat hem daar op en vliegt richtig het ford..... niet boven het ford. Daarna willen we het ford in maar er komt net een klas met kinderen aan, daar hebben we geen zin in dus we lopen eerst maar door het stadje.
Overal zijn leuke winkels en cafeetjes. We willen ergens gaan zitten wat drinken maar het laatste tafeltje buiten is net bezet. We lopen verder en komen bij een biertuin aan. Hier nemen we plaats en drinken een biertje en een wijntje. Er zit een man live muziek te spelen en hij speelt erg leuke nummers. Het is warm zat en we zitten gelukkig in de schaduw.
Na een drankje lopen we verder. Zo af en toelopen we een leuk winkeltje in. We komen bij een sieraden winkeltje in waar ze hele mooie beeldjes van ijzer verkopen van allemaal dingen in Florida. Ik heb een pelikaan uitgekozen want die vind ik alijd erg leuk. Toen we hadden afgerekend zag ik pas dat ze ook een alligator hadden, nou ja helaas pindakaas!
We lopen verder en komen bij twee hele mooie gebouwen, geen idee meer hoe ze heten maar zag er mooi uit. Helaas zijn gebouwen niet mijn sterkste kant om te fotograferen, ik vind het altijd moeilijk omdat er altijd wel iets in staat wat ik niet in mijn foto wil....lantaarnpaal of een auto of mensen..... maar ja het is niet anders. Ook hier laat Bas zijn drone op. We lopen hier nog wat door de oude huisjes en hebben er dan genoeg van. We proberen het ene terrasje nog een keer en nu hebben ze plek zat. Hier nemen we een heerlijke hamburger en binnen no time slurp ik een ice thee weg.
Na het eten lopen we weer met veel te volle buik naar het Ford. De kinderklas is weg en dus kunnen wij hier veilig rondlopen. Als we hier klaar zijn besluiten we langzaam weer richting Orlando te rijden. Bas wil graag binnen door. We komen door allerlei kleine stadjes heen. Als we bijna bij Orlando zijn zien we Austus lake op de borden staan. De zon gaan bijna onder dus misschien kunnen we hier wel mooie foto's van de zonsondergang maken. Al heb ik geen filters mee.....
We zijn precies op tijd!
Na dit mooie spel zijn we door gereden naar Orlando. Daar aangekomen is het weer tijd lekker te gaan slapen, morgen vroeg op dan gaan we kajakken in Aaxander Springs.