Dag 10 Revelstoke naar Golden

Canada, Golden

Wildlife on the road

Berenteller: 17

Vanochtend konden we weer lekker uitslapen toch waren we op tijd wakker. Het was mooi weer en eigenlijk wil je dan gelijk in de auto springen maar we moesten wachten tot 8:30 voor het ontbijt. Er sliep ook een wat ouder stel uit Oregan. Hier hebben aan het ontbijt gezellig mee zitten kletsen.
Om 9:20 zaten we in de auto. We wilde Mount Revelstoke op voor de medows. Dit bleek echter nog in de sneeuw te liggen.... helaas.
We zijn door gereden naar Rain forest en hier hebben we het kleine trail gelopen. Was best erg leuk.
Inmiddels begint het behoorlijk warmte worden dus ik ruil mijn trui in voor een t shirt. We rijden naar Glacier NP en net voor het park zie ik een mountain goat staan. Bas parkeert de auto in de berm en voorzichtig lopen we steeds een klein stukje door. Dit is overigens wel op de snel weg dus iets voorzichtig moet je wel zijn. We maken foto's en film en een minuut of 10 klimt hij de berg op het bos in. Deze hadden we nog niet op de lijst staan.....🐐
We rijden verder en op de heen weg hadden we een waterval gezien waar we ff wilde gaan kijken. Waarschijnlijk was hij van de week door de harde regen voller want dit stelde niks voor.
We rijden verder en geniet van de mooie uitzichten met besneeuwde bergtoppen.
We stoppen zo hier en daar en op een picknick plek eten we onze hak met fruit op. Overal zitten hier prairie hondjes die overal opduiken.....erg grappig.
Opeens zien we over de weg een zwarte beer voorbij rennen. Het duurt niet lang of een tweede komt half met zijn snufferd naar buiten en steekt ook over. Kan nog net snel een fotootje maken.
We zien regelmatig de trein voorbij komen....dat vind vooral Bas erg leuk en we rijden naar een punt waar hij elk moment langs kan komen. Al zwaaiend hangt de machinist naar buiten.
Uiteindelijk komen we aan in Golden. Hier is het weer een uurtje later en dan gaat de tijd best snel. De laatste drie nachten slapen we in de mooie cabin van Bruno waar we niet al te laat willen aankomen. In Golden gaan we naar de DQ heerlijk. In Canada kan je daar ook hamburgers krijgen. Natuurlijk neem ik ook een lekker ijsjes.
Om 6:00 komen we bij Bruno aan. Zijn cabin ligt er nog steeds mooi bij. Midden in de natuur. We staan een tijdje te kletsen en dan zitten Bas en ik nog even buiten.
We gaan vroeg naar bed want morgen willen we er vroeg uit.

Ze blijven leuk hè die grondeekhoorns. Waren ze bij jullie ook zo brutaal dat ze uit de hand aten?

Ria bijl 2016-06-23 23:49:44

Prachtige omgeving, en weer mooie foto's.