Rondje Keys......

Verenigde Staten, Montgomery County

Weer heerlijk geslapen alleen was het bloedheet vannacht dus ik heb de airco op standje vrieskist gezet..... en weer lekker verder.
Om 5:00 zijn we wakker en we besluiten eruit te gaan. We willen graag vandaag toeren over de keys. Om 6:00 zitten we in de auto en het is gewoon al 26 graden.... koud is het dus niet😱🌴.

We rijden in 1 streep naar Key West waar we om 9:15 aankomen. We parkeren de auto bij most southern point om hier een foto te laten maken.... lekker toeristisch. Natuurlijk staat er een rij maar binnen 10 minuten zijn we aan de buurt.

Daarna slenteren we wat over Duval street. Pakken een terrasje eten een ijsje en gaan op zoek naar een sigaar. Wij hadden het idee dat we eerder helemaal dood gegooid werden met sigaren maar konden nu met moeite maar wat vinden. Maar het is gelukt.

Om 12:00 zaten we weer in de auto met heel veel stops te gaan.... dat gaan we dus niet allemaal redden. Aantal doelen hadden we wel een leguaan en een Key deer.
Net toen we aan het einde van Key West waren zagen we een joekel van leguaan. Alleen kon je hier niet goed stoppen... nou ja dat was mijn mening, Bas dacht daar anders over en parkeerde de auto gewoon langs de kant op het fietspad.
Beestje voelde zich bedreigd en stoots elke keer tegen een hek aan. Bas brak daarom maar zijn actie af, we willen geen stres veroorzaken. Hij had op zich nog best een leuke foto kunnen maken.

We rijden de oversea highway op en kijken goed of we nog zo’n ding zien. We stoppen een paar keer voor mooie uitzicht op de zee.
Een paar keer stoppen we voor zo’n best maar ze zijn allemaal bang.
Uiteindelijk heeft Bas geluk en kan er 1 fotograferen, hij moet daarvoor wel stuk door de zee en de mangroves klauteren, terwijl hij dat doet struikelt hij bijna over een andere leguaan. Hoe grappig kan het zijn.

We komen aan op Key Deer en gaan opzoek naar de de deer.... we vinden er al snel een paar maar krijgen ze niet super goed op de foto. We zoeken dus verder en verder. Uiteindelijk in een zandpad kunnen we een hertje goed fotograferen. Ook dan komt er een mannetjes hert aanlopen met gewei. Deze willen we graag op de foto en hij doet zijn best.... tot er een hond begint te blaffen en hij in de stress schiet en het op het lopen ze recht op mij af... gelukkig ontweek hij me.... pjuww.

Nou die kan ook van de lijst af. Inmiddels loopt de tijd door en we besluiten Bahia Honda SP over te slaan en naar Robbie’s marina door te rijden. Daar zijn we nog nooit geweest en kan je tarpons voeren, niet dat ik dat ga doen, ik kijk wel uit, maar Bas wil dat graag.
Het is een leuk plein, met kraampjes en een steiger waar allemaal tarpons zwemmen en pelikanen, die vind ik erg leuk.... Bas was al over een touwtje geklommen en lag al bijna bij de tarpons in het water. Het was alleen wel de bedoeling dat je 2 dollar entree betaalde. Dat heeft hij alsnog netjes gedaan en een emmer vis gekocht om te voeren. Hij vroeg eerst maar even hoe het aanvoelde als zo’n beest je arm bijna naar binnen slokte. Het kan heel ruw aanvoelen en soms kan je een schaafwond krijgen.

Bas ging op de steiger liggen met een vis in zijn handen en hoppa. De tweede keer dat zo'n Tarpon een vis paktje schaafde Bas zijn hand open. Het bloede behoorlijk doordat zijn hand ook nat was. Hij voerde de laatste visjes en werd daarna verbonden. Flinke zooi pleisters erop en het werd ontsmet. Natuurlijk is dit een stoere wond.... want die Tarpon had aan zijn arm gehangen.

We rijden verder en stoppen in Islamorada waar je aan het strand kan eten. Ik weet eigenlijk niet meer hoe het heet, maar het zag er geweldig uit. We kregen een plaatsje aan de zee. We hebben heerlijk tapas besteld en het was erg lekker. Toen we klaar waren met eten konden we hier de zonsondergang bekijken. Daarna zijn we in de auto gestapt en terug naar Miami gereden waar we met anderhalf uur weer waren.

Heerlijk dagje en nu bedtijd.

Hoi Bas en Esther, Heerlijk om jullie reisverslag weer te lezen. Ik krijg er heimwee van. Plannen om volgend jaar weer te gaan worden gemaakt. Wanneer julllie goed leguanen willen fotograveren weet ik nog wel een leuie plek. Dan moet je naar Brickell Key (bij Bayfront) rijden. Parkeer je auto voor de brug, je mag nl niet met de auto het eiland op. Wanneer je de brug overloopt zie je aan je linkerhand aan het einde van de brug grote struiken staan. Daar zitten veel, echt heel veel, leguanen in. Vaak liggen ze ook op de rand van de wandelboulevard. Het is overigens ook een leuke wandeling. Rondje om het eiland. Ik heb hier ook regelmatig zeekoeien gespot! Het is al weer een jaartje of wat geleden maar de moeite waard om het te proberen, zie ons reisverslag http://www.edenjolandabakker.nl/REISVERSLAGEN/Florida-2012/desktop/. Niet geschoten altijd mis! Succes en nog heel veel plezier! Hoi Jolanda, Bedankt voor de tip! Ik ga hem zeker onthouden voor de volgende keer! Groetjes Bas en Esther

Joland Bakker 2019-02-20 08:30:39

Wat een heerlijke dag, dat witte strand, de palmbomen, zucht... Prachtige foto's, zeker ook van de pelikanen, ben daar zelf ook zo gek van. En die tarpons voeren zou ik denk ik ook skippen...

Cindy 2019-02-20 08:35:09

Weer een heerlijke dag. Geweldig die foto van Bas met een Key Deer achter hem :)! Ik waren tijdens onze reis verbaasd hoe klein ze zijn, die Key Deer, maar heel leuk om ze te zien en fotograferen. Stoer die leguaan maar dat Tarpon voeren.....zou ik ook niet hebben gedaan. Ik heb nog niet kunnen ontdekken in welk hotel jullie logeren, dat vraag ik je anders nog wel een keer via Facebook Esther. Enjoy the rest of your trip. Hoi Reny, We sliepen In Marriott in West Miami. https://www.marriott.com/hotels/fact-sheet/travel/miarw-residence-inn-miami-west-fl-turnpike/ Vlak bij Everglades, Shar valley 40 minuten rijden. Was een top hotel op een fijne plek! Alleen voor iets te eten moest je wel altijd met de auto weg. We zaten wel vlak bij de Dolphin mall, 10 minuten rijden en hier zaten heel veel eettentjes. Groetjes Bas en Esther

Reny 2019-02-20 09:13:34

Mooie foto’s van een heerlijke dag. Leuk blog ook.

Monique1968 2019-02-20 20:35:32

Prachtige dag en hele mooie foto's weer! Restaurant heet trouwens Islamorada Bay cafe. Op Key Largo heb je ook nog een geweldig restaurant; Mrs Macs kitchen.