Wandelen door de bergen......

Oostenrijk, Piesendorf

De wekker stond om 5:30 want we wilde om 6:15 in de auto zitten.
Vandaag gaan we wandelen bij Gosausee.

Waarom zo vroeg. Het is vanaf hier anderhalf uur rijden en we wilde graag om 8:00 beginnen.
Waarom zo vroeg beginnen: Nou lekker rustig misschien nog een beetje mist…..

Maar goed ik lag gisteren om 20:00 al knock out en was dus om 5:00 wakker.
Ik zet vast een koppie thee, smeer beschuitjes enzv.
Bas volgt niet veel later en om 6:00 zitten we in de auto lekker op tijd.

Het is nog harstikke donker, ze hadden mooi weer beloofd vandaag maar we kunnen niet goed zien of dat het geval is. Als het een beetje begint te schemeren, zien we het een en ander aan wolken…. Bas gelooft er niet meer in in de zon, nou ja we zien het wel het is eenieder geval droog.

Het laatste stuk is er mooi, door de bergen langs de rivier die weliswaar zo goed als droog ligt maar het is erg mooi, vooral de mooie herfstkleuren. Onderweg stoppen we bij een bakkertje voor een broodje en ook een broodje voor onderweg op onze hike.

We hebben een beste wandeling op de planning staan met wat klimwerk.
Als we daar komen is het super rustig, we parkeren de auto en Bas moet even nar de wc. Er was geen pleepapier aanwezig en toevallig had ik nog een halve wc rol in de auto. Als hij terug komt vraag ik hem waar hij de wc rol heeft gelaten…. op!... OP? Hoe dan? Nou ja laat maar willen we niet weten, echt bizar hoeveel pleepapier hij gebruikt.

We moeten even zoeken en beginnen aan onze wandeling. Het is erg mooi, grote hoge bergkam langs het meer met 1 berg met sneeuw! Het is nog steeds bewolkt maar je ziet dat het weg trekt.
We zijn de enige, heerlijk samen met de geluidjes van de vogeltjes. We zien ze niet maar horen ze wel. Het eerste stuk is makkelijk en loopt lekker weg. Ik maak te veel foto’s van de bergen…. Sorry alvast daarvoor maar het is zo mooi.

Bas haalt zijn telelens eraf en hij zet de macro erop dan kan hij evt. wat paddenstoelen fotograferen. Hij is echter een tijdje bezig de flitser werkend te krijgen op zijn camera maar dat lukt niet. Nou ja dan maar zonder. Meneer heeft alleen geen zin om op zijn knieën te gaan zitten want dan worst hij nat en dat mag ik dan doen… geen echte paddofotograaf…tssss.

Als we langs het meer zijn begint het echte klimwerk…. En ik word weer bikkelhard geconfronteerd met het feit dat mijn conditie 0,0 is. We moeten zo’n pokke eind klimmen dat ik af begin te vragen of we bij een gletsjer uit komen of zo…. Maar ja straks is het allemaal naar benden, dat is wel weer een aanslag op je spieren die ik ook niet heb, maar loop ik niet zo te puffen.

De zon is er volledig bij en het is maar 15 graden maar dat is heerlijk zeker als je zo’n wandeling maakt!

En dan eindelijk…. Het laatste meer. Ook weer erg mooi. Het was het zeker waard. Aan het einde zit een alm waar je wat eten en te drinken kan halen maar we hebben zo’n vermoeden dat die gesloten is en blijft, gezien het feit dat het erg rustig is. Bas denkt wel dat hij een frisdrankautomaat ziet staan. Nou had hij niet geheel ongelijk. Ze hebben een bak met koud water hier ligt drinken in. Er staat een geldkistjes bij en je kan voor 3 euro twee drankjes halen. Wij hebben echter maar 1,50 of 20 dus we nemen 1 drankje voor de leuk.

We gaan heerlijk in de zon zitten het weer is perfect en we hebben deze hele mooie plek voor ons alleen. Na een half uurtje komen er meer mensen aan en word het drukker. Bas vliegt een stukje met zijn drone en op de foto zie je alle drie de meren liggen. Aan het achterste puntje van het eerste meer is ons startpunt geweest mocht je de foto zo tegen komen.

We zitten een tijdje drinken en eten wat en gaan aan de terugweg beginnen. Nou dat gaat wel een ietsie pietsie makkelijker al voel je die wel in de benen. Als we weer bij het eerste meer zijn lopen we weer via de andere kant terug. Daarna strijken we neer op het terras, heerlijk in het zonnetje. We bestellen een drankje en watte eten. Inmiddels is het 14:15 en we hebben 17 km gelopen.

We gaan nog niet terug naar ons appartement want we zitten vlak bij Halstatt en daar willen we een kijkje gaan nemen. Het is gelukkig niet druk ik heb de horrorverhalen gelezen over deze stad. Het is erg leuk, we maken wat foto’s kijken wat winkeltjes en eten wat voor we naar huis gaan.

Poeh poeh dat was wel een lang dagje zo. Om 19:30 zijn we thuis. We drinken een borrel en gaan met de foto’s aan de slag en dan lekker slapen.
Voor morgen wordt er regen voorspeld dat betekend wel uitslapen en we moeten het voor morgen nog even gaan bekijken!

Wow, wat een schitterende foto's en wat een bikkels zijn jullie om die lange wandeling te lopen. Prachtig die herfstkleuren nu, wij waren vorige maand ook in die regio ( o.a. Sankt Johann im Pongau en Schladming) en hebben daar ook zo genoten, toen was het er nog zomers warm, en begonnen de bomen net een klein beetje te verkleuren. Fijne dagen nog!

Ineke 2020-10-07 09:28:08

Wunderschön!

Betty 2020-10-07 10:47:59

Wat een prachtige omgeving daar ik waan me zo heel af en toe in canada of Amerika. Ik denk dat jullie he spieren wel vielen met al dat geklik daar.

Amanda 2020-10-07 12:32:00

Heerlijk die verhalen en schitterende foto's. Ik zou zo in de auto stappen. Ik bewaar jullie verslag goed, voor tips en ideeën mochten we ooit (nog) eens die kant op gaan. Veel plezier nog en 17 km.......chapeau !!