Merritt Island

Verenigde Staten, Polk County

Onze reisverslagen op pindat worden onderweg gemaakt… foto’s zijn gemaakt met mobiele telefoon. De foto’s uit de camera’s volgen nadat wij thuis zijn op onze site. https://esthervanderzouw.wixsite.com/genieten-in-florida

Dag 14 alweer… we zijn hier al weer twee weken… nog een weekje en dan gaan we weer naar huis…. Maar we moeten eerst nog wat gaan bekijken.

Vandaag zijn we naar Merritt Island geweest. We hadden afgesproken wat later te gaan omdat het in de ochtend nog wat kon regenen. Bas daar in tegen in vanochtend om 6:00 op pad gegaan naar Big Circle B Bar.

Ik kom om 7:30 uit mijn mandje en niet veel later volgen Willem en Hies. Het valt gelukkig alles mee met het weer en het duurt niet lang voor de zon zich al iets laat zien.

Hies en ik maken het ontbijt klaar en het smaakt heerlijk met het ei, bacon en natuurlijk wafels en aardbeien.

Om 10:30 kont Bas terug. Hij is helemaal in zijn nopjes want hij heeft veel gezien. Een hele grote alligator die overstak, veel wasbeertjes en zelfs 1 met een vis. Ook had hij een mooie specht op de plaat!!

Om 11:00 vertrekken we naar Merritt Island. Inmiddels is het al weer behoorlijk zonnig! En word het ook weer warm. Als we de eerste wildlife loop starten zien we stelt kluten. Zijn al tijd mooie vogeltjes. Er gaan ook heel veel vlinders echt heel veel! Het is wel een uitdaging ze op de foto te krijgen aangezien ze nergens langer blijven zitten dan een seconde.

We zien grote diversiteit aan vogels, Soms zitten ze wel wat ver weg. De omgeving is schitterend. We zien een dolfijn die aan het jagen is. Zo opeens versnelt hij en spartelt hij door het water. Na de loop gaan we opzoek naar het visetor centrum, kunnen we even plassen, waar drinken halen en daar zit een leuk trailtje….

En dan opeens…. Sta ik ook in ook met een bobacat! Hij staat naast me… hij veroert zich niet staart me aan en ik kijk hem recht in de ogen…. Wauw!!! Deze staat erg mooi opgezet in in het visetor centrum. Samen met een hert en een bold eagle…

We rijden naar de zee. Het is best druk. Het is zaterdag dus veel mensen gaan hier aan het strand liggen. In de eerste bocht zie ik 3 schildpadden lopen… als Nas de auto draaid en wij er voorzichtig heen lopen, zetten de schildpadden het toch op het lopen… Ze zijn nog best snel maar ik krijg ze nog wel goed op de foto. Overigens zien we meer schildpadden hier…

Daarna rijden we naar manatee view point… en als of ze ze vanochtend hier hebben neer gelegd… er liggen denk ik een stuk of 10…. Super leuk om te zien. We rijden ook nog even naar het haventje ook hier liggen er veel. En weer een dolfijn die aan het jagen is…

We willen nog een loop road rijden en onderweg daar naar toe ligt er een softshell schildpad gedeeltelijk op de vluchtstrook. Das niet de beste plek voor dit beestje als hij wil overleven. Bas wil hem helpen en in de struiken zetten, maar als we er naar toe lopen denkt Bas dat hij al aangereden is en hij een poot mist.

Bas tilt hem op en hij begint als een malle te spartelen… nou Bas hij heeft nog vier poten… Gauw loopt Bas met hem naar de berm en het laatste stuk holt de schildpad zelf als een malle weg. Nou ja hij is een ieder geval van de weg af. Wel met een klein trauma denk ik.

We rijden de loop en Bas word enthousiast als hij skimmers ziet. Er vlieger er 3 constant over en happen insecten van het water. We staan hier een tijdje en rijden verder. We stoppen want wat verder weg zien we een grote groep vogels op het water…. Allemaal slimmers.

Het is inmiddels 18:30 en we hebben best trek. We moeten ff zoeken maar we vinden een Wendy’s! Alleen sjonge jonge wat is het kut koud zeg daar binnen… Ik snap echt niet dat zo’n airco op standje vrieskist staat….

Om 20:30 zijn we thuis. Willem en Bas doen nog ff wat boodschappen en Hies en ik doen de was erin.

Daarna zitten we nog ff heerlijk buiten met een wijntje…. De heren bier! En dan opeens hoor ik wat op de kooi lopen. Het is een wasbeer. Hij probeert een ingang te vinden maar die is er niet. Hij loopt een tijdje te struinen ook overbuur dak en gaat dan verder naar het volgende huis…

Het is een latertje vanavond maar om 22:30 gaat de lamp uit!
Tot morgen.

Geweldige foto's! Ik ben samen met jullie aan het genieten van jullie vakantie :) .

Reny 2024-03-24 18:41:06

Echt genieten hoor! Prachtig daar! Onthouden jullie wat mooie dingen voor ons voor eind mei? Nog vel plezier!

franca_jasper@hotmail.com 2024-03-24 19:41:14

Mooi verhaal weer Esther. Mooie dingen gezien. Ben benieuwd naar de foto’s straks. Gr

Jan 2024-03-24 20:08:53

Esther Bas prachtige foto, en een mooi verslag. Geniet nog lekker van jullie laatste week. Groetjes voor jullie vieren

Annie 2024-03-24 20:25:05

Ik kan er weinig meer aan toevoegen. Prachtige foto’s gemaakt! Zo leuk weer jullie te volgen. Thnx 👍

Coby 2024-03-25 08:45:53

Fantastisch dat jullie zoveel wildlife spotten en ook nog zo formidabel op de foto zetten.

Caroline 2024-03-26 14:57:04

Wauw wat hebben jullie al weer veel moois gezien..En heerlijk dat weer , wij hadden het toch iets kouder 😉Geniet nog van jullie laatste weekje .Groetjes van ons