Beautifull day in the park

Verenigde Staten, Yellowstone National Park

Dag 16 Yellowstone NP

Om 6:00 gaat weer de wekker. Plan was eigenlijk al om vandaag om 4:00 in de auto te zitten maar omdat we al zo veel gezien hebben aan dieren besloten we gewoon 6:00 op te staan.

Om 7:15 zaten we in de auto en het weer zag er goed uit al zag je wel in bepaalde stukken dat het heel mistig was. Onderweg lopen er bizon op de weg maar deze hebben iets last van een ochtend humeur, eentje toont wat aanvallend gedrag en we houden ons hard vast als hij langs komt.

Onze eerste stop is Mamoths. We lopen het hele trail. Zijn er mooie stukken bij. Een ranger vertelde aan Bas dat er weer een uil zat met chikies. Dat is dan gelijk onze volgende stop.

Het is ff zoeken maar uiteindelijk van ik net een glimp op van zijn veren. Dit is waarschijnlijk mama uit. Een paar bomen verder zit papa uil, maar de chikies kunnen we niet vinden. Er komt iemand aan lopen met een scoop en die ziet de chikies in het nest. Met het blote oog niet te zien dus we mogen even door haar scoop kijken. En inderdaad je ziet net de bovenkant van de koppies.

We gaan naar het cafetaria daar want we hebben allemaal wel honger. We nemen een heerlijke hamburger met wat frietjes.

Volgende stop is de ingang van yogi bear. Hier maken we wat leuke foto’s. Ik had verwacht dat het al heel druk zou zijn ivm met memorial weekend, maar het valt allemaal heel erg mee.

We willen nu naar Udine en Wratt falls, daarna gaan we door naar Tower falls. Onderweg draaien we het weggetje van petrified tree op om te kijken of we er wat moose kunnen vinden. Geen moose maar er loopt wel een beer. En de beer loopt op het wandelpad waar wij een paar dagen geleden hebben gelopen.😳 We zien hikers aan de andere kant van de beer die durfen er heel begrijpelijk niet langs.

We gaan weer verder en zien de mama beer met de drie cubs weer. Ondanks dat het nu wel heel licht is de zon staat aan lopen ze tussen de bomen. We besluiten dus om verder te gaan we hebben ze gisteren zo goed gezien.

En dan hebben we even overleg er staat nog het een en ander op het programma maar het is al 16:30. We besluiten alleen nog artist point te doen en de overlook van grand prismatic.

Vroeger moest je illegaal de berg op klommen voor grand prismatic pool maar ze hebben er nu een overlook, dat loopt we een heel stuk beter alleen stikt het hier van de muggen. Nou zou je denken dat wij na Florida wel hebben geleerd om altijd muggenspray mee te hebben.... en dat hebben we ook het zat alleen in mijn rugzak en ik had alleen mijn camera los mee...

We schieten gauw wat plaatjes en lopen dan naar beneden, ik denk dat het wel mee valt maar Bas hebben ze weer een aantal keren gestoken.

Dit was het laatste in Yellowstone.... nu rijden we naar onze cabin. Dat gaat niet helemaal soepel want we hebben een paar keer Bizon op de weg en dan kan je er dus gewoon niet langs.

In West Yellowstone eten we een ijsje en we kijken ff paar winkeltjes. Dan rijden we gauw naar onze cabin. We steken nog ff de fik erin en zitten heerlijk nog bij het kampvuur. Het waren mooie dagen in Yellowstone.

Bas gaat alvast 1 koffer inpakken en ik mag alvast lekker gaan slapen....

Wat een mooie dag weer. Goede reis naar huis!

Monique1968 2018-05-28 16:42:13

Heerlijke dag ook weer !! Goede terugreis !

Robert-Jan 2018-05-28 18:45:28

Wat super dat jullie zoveel dieren gezien hebben ! En wat snel is de vakantie al weer voorbij, goede terugreis!

Anjo 2018-05-28 20:43:17

Super leuk om te lezen dat jullie zoveel dieren hebben gespot. Wij nemen het stokje van jullie over. Over een paar dagen zitten wij daar. Tot op heden hebben de beren zich in Banff niet laten zien. Hopelijk nu wel. Goede reis naar huis!

Jolanda Bakker 2018-05-29 13:49:17

Altijd weer jammer dat het voorbij is. Op naar volgend jaar