En weer naar huis...... maar eerst nog even een beetje rond kijken

Nederland, Soest

Weer worden we rond 8:00 wakker. En dat was alweer ons laatste nachtje. Ik ga nog een keer onder deze heerlijke douche…. We grabbelen de spulletjes bij elkaar en gaan richting huis.
We rijden door allerlei leuke kust plaatsjes. Bij sommige stoppen we even, en ik neem voor ontbijt een heerlijke crêpe! We weten dat er ook een gebied moet zitten met zeehondjes. We vragen het aan de dame die deze heerlijk crêpe heeft gemaakt, nou ja Bas want ook deze dame spreekt geen Engels en zei verteld hem dat we in het plaatsje Le Hourdel moeten zijn.
We gaan die kant op maar komen eerst door een vogelgebied. Zo hier en daar zien we wat vogeltjes. Het is wel zwaarbewolkt dus foto’s maken met de telelens is echt lastig. We zien Kluten, Kneutjes, ……Ook zien we een zwarte zwaan Ook zie ik konijntjes ook leuk!
Toen we bij Le Hourdel aankwamen hadden we mazzel het was al behoorlijk eb en in de verte op het strand zagen we de zeehondjes liggen. We lopen hier een heel stuk door dit prachtige gebied. Daarna rijden we door naar Saint Valery du Somme. Dit is ook een supertof plaatsje. We strijken hier neer op een terrasje en besluiten hier ons laatste vakantie maal te nemen en dan de snelweg op te zoeken.
Bas besteld heel verassend weer mosselen en ik besluit een bord met Fruits de la mer te nemen. Het meest is erg lekker, alleen slakken dat hoeft voor mij niet meer. Ook krijg ik mentaal een probleem met het onthoofden en pellen van een hele grote garnaal die op mijn bord lag. De kleintjes had ik geen probleem mee, maar die grote, kreeg ik niet voor elkaar. Gelukkig lukt het Bas wel, zo zie je maar dat het jacht instinkt toch echt bij de man ligt……
Natuurlijk neem ik nog een lekker toetje en dan gaan we opweg. Onderweg heeft Bas een dipje. Ik heb net een halve liter rose op dus rijden is voor mij ook geen goed idee. We stoppen nog in een plaatsje eten een ijsje en gaan weer verder.
Om 20:30 komen we weer in Apeldoorn aan. Het was een heerlijk weekend en gaan zeker nog eens terug!