Wild op de Badlands…..

Verenigde Staten, Denver

Dag 11 Keystone, Badlands en Needles

Alle foto’s bij ons blog zijn gemaakt met mobiele telefoon. Thuis gaan we de foto’s van de camera’s bewerken en deze plaatse we bij het blog zodra die verplaats word naar onze website.

Pindat zet de foto’s er in willekeurige volgorde in…. Komt denk ik omdat ik alles op mijn telefoon doe, maar ik ben er mee gestopt alles op volgorde te zetten….

Vanochtend hebben we de wekken nog een keer vroeg staan. We willen graag de zonsopkomst bij Badlands fotograferen. Om 4:30 gastvrij wekker en om 5:00 zitten we in de auto. Er is nog geen ontbijt dus we kijken onderweg wel.

Helaas is het vandaag weer hazy. Dus een echte mooie zonsopkomst is er niet. Wel is het licht mooi maar we stuiteren op een groepje bighorns en die nemen al ons mooie licht in beslag. Er zit ook een heel kleintje bij… deze is nogal ondernemend en oefent zijn klim skills…. Zijn iets oudere neefje daagt hem uit maar moeders steekt er een stokje voor. Heel leuk om te zien.

We rijden eerst naar het eind van het park en dan terug om foto’s te nemen. Natuurlijk komen we weer de prairie hondjes tegen, ze zijn zo leuk.

Ook komen we een groep met 5 mannelijke herten tegen met hele grote geweien. Aan sommige hangen de vellen omdat ze aan het kaal worden zijn. Het verbaasd me dat zoveel volwassen mannetjes bij elkaar zijn nu de bronst gaan beginnen….

Als we bij het einde zijn nemen we een ontbijtje in het visetor center. Daarna rijden we doorvoer park terug en maken wat foto’s ondanks dat de ver gezichten niet zo ver zijn door de mist of wat het ook mag zijn.

Onderweg proberen we rapid city een DQ te vinden die open is. Eerst rijden we naar Wall en kijken onze ogen uit. Overigens zit hier ook een DQ maar die is uiteraard gesloten….

In Rapid City is die wel open. Ik neem een Bananasplit en Bas een hamburger die hier ook niet verkeerd zijn.

We gaan opweg naar Custer State park en doen eerst de wildlife loop en je raad het al….nop geen wildlife, overigens is ook hier een gebied met prairie hondjes en deze zijn niet heel schuw… dus toch een beetje wildlife.

Het is een bijzonder mooi gebied en we rijden aansluitend needles highway. Door smalle tunnels en de smalste tunnel bij de needle. Het gaat allemaal net goed met die grote slee. Mensen voor ons hebben ook een brede auto en klappen de spiegels is…. Volgens Bas zijn dat poessies en kunnen ze gewoon niet sturen. Laten we hopen dat hij ook nog zo’n grote mond heeft als we erdoor zijn….. gelukkig wel. En natuurlijk moeten hij nog een keer heen en weer voor de film en de foto….

Aan het einde vlak voor ons hotel zien we Mount Rushmore shinen…. Hier gaan we morgen nog ff kijkje nemen. Je moet hem ook vanaf ons hotel kunnen zien want ze hebben kamers met view of Mount Rushmore…. Maar wij hebben gewoon een plebs kamer en kijken uit op een stenen muur… ach als je lang genoeg staart zie je daar ook wel iets leuks in….

We komen om 19:00 zijn we terug bij ons hotel. We doen de lange broek aan althans ik en gaan even een drankje doen bij de bar. Echt honger hebben we niet dus we bestellen 1 portie nachos. We komen met verschillende mensen aan de praat en het is best gezellig…. Maar morgen hebben we een lange rit voor de boeg dus om 21:00 gaan we terug naar ons hotel.

We hebben besloten om morgen naar Grand Lake te rijden en dan naar Denver om te kijken of we nog moose kunnen spotten.