Naar het dorp...

Tanzania, Manyara Region

Vanochtend zou Zeff ons op 8:00 komen halen. Eerst maar een ontbijtje wat ook hier weer goed geregeld was. Lekker pannekoekje en een lekker eitje. In dat opzicht is het dan wel lux kamperen....😜
We reden weg en het was lekker rustig we kwamen geen auto tegen. Het was ook was rustig met de dieren maar er staan hier veel bomen en struiken en dus is ook moeilijk wat te vinden. Zeff keek contant naar de weg en zag leeuwen poten in het zand gedrukt staan.
En opeens voor ons midden op de weg lag een leeuw en leeuwin.... wauw. De auto werd stil gezet en we zaten er naar te kijken en natuurlijk te fotograferen. Het duurde niet lang of er kwam een welpje uit de struiken en er kwam er nog een en nog een wauw de hele familie lag op de weg. Eindje verderop kwam er nog een leeuwin aan en die ging ook op de weg liggen. We probeerde langzaam dichterbij te komen maar de leeuwen trokken zich niks van ons aan.
De tijd was toch gekomen dat we er langs moesten, het was onze enige weg eruit! Zeff starte de auto een reed voorzichtig die kant op. Hij wilde passeren langs de grote leeuw want daar had hij het meeste ruimte. Maar deze was hier niet van gediend en trok zijn lip op en gromde.... Oepsie. Nou Zeff ging het dan toch maar aan de kant van het vrouwtje proberen, dat ging beter al wilde ze echt niet aan de kant... uiteindelijk stond de familie op en liet ons er door.
Dan de volgende uitdaging, waar de andere leeuwin was gaan liggen was nog een leeuwin bij gekomen. Op dat moment kwam er nog een mannetje aan heeeelll groot. Ook wees Zeff ons naar nog een leeuwin in de boom. Op dat moment waren we dus letterlijk omringd met leeuwen. Het was ontzettend gaaf.
Het was nu echt echt echt tijd om te gaan. De leeuwinnen die de weg blokkeerde gingen redelijk makkelijk aan de kant.
Ons volgende stop pint was een dorpje waar we een rondleiding zouden krijgen en een lokale lunch. Toen we hier aankwamen zagen we allemaal ooiervaars in de bomen honderden. De bomen zagen wit van de poepjes.... We werden opgevangen door twee gidsen die ons door het dorpje heen begeleiden. Ze maakte daar van alles zelf, mooie schilderijen, maar ook houten beeldjes. Ook leefde ze daar van de bananen plantage. Het was heel bijzonder om te zien. Mensen waren bijzonder vriendelijk.
We mochten in het dorp ook foto's maken en ook van de mensen. We kwamen bij een huisje van een man die was vlees voor zijn hond aan het koken. Hij had een vuurtje gemaakt en daar een ketel boven hangen. Het was zo leuk te zien hoe gek hij met zijn hond was. Amber en ik wilde foto's maken en die man ging er helemaal voor met zijn hond.
Overal kwamen kinderen en riepen pi pi dat betekend dat ze graag een snoepje willen, we hadden toevallig kleine zakjes haribo snoepjes en die waren Bas en Lisa aan het uitdelen. Lisa smolt helemaal bij die kindjes....
We zijn daarna naar de markt gegaan en dat was ook weer super gaaf. Inmiddels kwam de zon er ook aardig door en begon het lekker op te warmen.
Op de markt moesten we wat voorzichtiger zijn hier met mensen fotograferen, de meeste hadden dat liever niet. Wel mochten we overzichts foto's maken.
Hierna zijn we naar de lunch gegaan. Het was een lokale lunch in het dorpje. We waren erg benieuwd hoe dat zou zijn.... we keken er wat angstvallig tegen aan! Maar wat hadden wij ons druk gemaakt voor niks zeg. Het was bijzonder lekker allemaal en heel veel keuze.
Met ronde buikjes gaan we onze jeep in en rijden we naar ons hotel. Het was 45 min rijden naar ons hotel.
Het was een schitterende lodge. Het is opgezet door Nederlanders, naast de lodge hebben ze een kindertehuis. 20 % van wat er binnenkomt gaat naar het kinderthehuis. Ook onze lodgetent was erg mooi, we hadden een balkon en keken mooi uit over de bergen.
We hebben onze badpakken aangetrokken en zijn lekker in de zon gaan zitten. Het was echt heerlijk weertje. Wel koelde het gauw af, dus rond 18:00 zijn we lekker gaan douchen.
Om half 8 konden we aan tafel. Er was heerlijk voor ons gekookt. Ook was het erg sfeervol zitten.
Morgen rijden we om 5:00 uur weg naar de Ngorongoro Carter dus na het eten zijn we naar bed gegaan.

Geweldige foto's en heerlijk om jullie verslag te lezen!

Reny 2017-07-27 07:33:04

Wat een geweldige ervaring net die leeuwen en jullie worden goed verzorgd zo te lezen. Lekker door gaan net genieten daar

Amanda 2017-07-27 09:54:28

Prachtige foto's & leuk om mee te lezen!