Op weg naar Yellowstone......

Verenigde Staten, Vernal

Dag 9 Bluff naar Vernal

Nou dat verslag is niet meer gelukt.... de nagels moesten nog even opnieuw gelakt worden 😜 en daarna met hulp van een slaap pilletje eindelijk een keer lekker door geslapen.

Om 7:00 was ik wakker en heb ik we de laptop aan geslingerd. Het duurde alleen niet lang en Bas was ook wakker. In dat geval is het dus aankleden spullen pakken en op weg.

We nemen nog ontbijtje in het hotel wat niet uitgebreid was maar wel prima. We maken nog wat foto’s in Bluff en gaan dan op weg.

Bij Blanding zien we een mooi meer. Ik wil een foto maken en loop lang het pad die kant op maar er ligt een dode vos, iets al wat in staat van ontbinding en daar wil ik niet langs..... het pad is redelijk smal dus.... Ik zie dat Bas zijn drone oplaat dus die kan vast een mooi plaatje schieten.

De weg vervolgd en we zien een bordje Needles overlook. Ik heb daar wel eens van gehoord dat het mooi moet zijn. We zijn er inmiddels voorbij maar we besluiten om te draaien en een kijkje te nemen. Het is absoluut de moeite waard. Daarna rijden we terug en stoppen bij Anticline overlook. Onderweg zien we nog een coyote oversteken. Als weer terug gaan richting Moab zien we nog een kleine overlook. Hier stoppen we ook even en vliegt Bas weer een stukje.

Dan geven we gas naar Moab. Volgens onze navigatie moeten we een stuk off road. Dus we volgen op navigatie.... In het begin gaat dat prima maar dan krijgen we wel een lastig stuk... hier komen we nog wel door heen maar een kleine kilometer verder is echt niet geschikt voor onze auto. Bas draait om en we rijden maar gewoon de weg terug zoals we gekomen zijn. Hier zien we ook nog een pronghorn de weg over steken.

Als we in de buurt van Moab zijn besluiten we te gaan lunchen bij Zax en arches np over te slaan. Volgend jaar komen we hier weer met de familie en dan zullen we die uitgebreid gaan bezoeken. We zijn er natuurlijk ook al meerdere malen geweest.

Na de lunch, die overigens erg lekker was gaan we verder. We draaien de 128 op dit is een senic Byway die de Colorado volgt. Het is een zeer mooie weg en we stoppen een paar keer voor mooi uitzicht. We rijden ook even naar fishermans towers, mooie plek.

Aan het einde van de 128 pakken we een stuk I70 en daarna draaien we de 139 op de Dinosaur Diamond Prehistoric Highway. Deze gaat door prachtig berg gebied, heel mooi. Langs de kant van de weg zien we nog hertjes. Het is wat donker maar probeer toch een plaatje te schieten.

We komen uit de bergen en willen eigenlijk nog langs Dinosaur NM. Als we er aankomen is het licht nog prima... dus we rijden er nog in. Het is een klein park maar wel een mooi park.

We zetten koers naar Vernal waar we een hotel gaan zoeken. Onderweg zien we nog stuk of 10 hertjes staan. In Vernal kijken we bij Days inn en hier kunnen we een kamer krijgen voor $55,- nou dat is nog eens een leuk prijsje. We checken even de kamer en ziet er prima uit die nemen we.

De eigenaar is een man uit India en verteld ons over moonshine arch. Het is hier vlak in de buurt en een korte wandeling. Het klinkt goed en misschien dat we dat morgen wel doen, maar voor nu is het bedtijd.

Er zijn hier wat problemen met internet dus ik kan geen verslag uploaden. Hij heeft alleen mobiel op zij eigen internet verbinding gezet.

We zijn behoorlijk moe, dus lekker slapen.

Opnieuw een feest der herkenning, maar deze keer van onze reizen in 2011 en 2016. Leuk om met jullie hulp prachtige herinneringen aan deze reizen op te halen. Wederom bedankt, dat we virtueel met jullie mogen meelezen! Ik weet, hoeveel werk het bijhouden van zo een blog is, zeker als je het al tijdens de reis moet doen. Dus hartelijk dank voor alle moeite, die jullie doen om ons te laten meegenieten!

Franziska 2018-05-20 09:37:46

Wat een mooie foto’s maken jullie toch! Echt schitterend! En wat een genot om zo’n mooie omgeving te rijden! Geweldig! Geniet lekker verder samen.