What a view.....

Tanzania, Tanangire NP

Vanochtend waren we weer op tijd op! Ik ben nog ff met reisverslag en foto's aan de gang gegaan maar dat valt niet mee. De laptop heeft het zwaar met alle grote bestanden. Daarna hadden wij het nog zwaar, want Bas kon zijn portemenee niet vinden.... gelukkig duurde de paniek niet lang en was hij was weer boven water.
Om 7:30 zaten we allemaal weer asn het ontbijt. Iedereen had zijn koffers weer gepakt want vandaag gaan we weer op pad. We gaan naar Tangiri NP, hier hebben we ook voor twee nachten weer een hotel.
Zeff haalde ons om 8:30 op en de volgende uitdaging was om alle koffers mee te krijgen😜 Gelukkig is het gelukt.....
Onderweg komen we eerst door Arusha, wat een stad..... soms veel contrasten. Ook hier is een markt die is paar keer zo groot als waar wij gisteren waren en er heerst complete gaos!
Er word een busje aangehouden maar die heeft geen behoefte om te stoppen en drukt zichzelf tussen het verkeer. Politie probeert zijn deur nog open te maken maar zelfs met open deur rijd deze busdriver gewoon door......
Naar Arusha komen we door open gebied zoals ik me van Afrika voorstel, gele grassen en paar groene bomen. Hier wonen ook de Masai stammen. Overal zie je mannen en jongens met kuddes koeien, geiten en soms een paar ezels lopen. Veel staan te zwaaien langs de kant van de weg. Ook lopen er jongetjes met zwarte gewaden en witten verf vegen op hun gezicht, deze jongetjes zijn net besneden. Ze lopen zoveel mogelijk zo langs de kant van de weg in de hoop toeristen foto's willen maken en daar vragen ze dan weer geld voor.
Laatste stuk naar het park is over een zandweg, hier rijden allemaal safari auto's. Zeff zijn tweede naam is nu Max (verstappen) hij door zoveel mogelijk auto in te halen.....
Eenmaal bij het park begint het wachten, Zeff gaat de papieren regelen en wij hangen wat rond. Even plassen, wat drinken halen en wij komen we tegen Jurre, jongen die met zijn familie ook bij ons in het vliegtuig zat.
Het viel gelukkig mee en we konden gaan... we zagen gelijk al weer zebra's en heel veel wilderbeast. Het was erg warm en veel steek vliegen.....auwww! Ergens in de verte zagen we nog een struisvogel men, wat zijn die groot.
Rond 13:15 kwamen we bij de tangire lodge..... wauw! Wat was het hier mooi.... vanaf het terras keek je zo het Nationale park in. Er liep hier van alles, olifanten, zebra's en antilopen en veel meer.
We sliepen in echte tenten, zat een gemetseld deel achter waar de badkamer en wc zat. Het zag er super gaaf uit. Vanuit de tent kijk je ook weer in het NP. Er is beperkt stroom alleen inde donkere uurtjes en niet meer tussen 23:00 en 6:00 on de morgen. Er zijn geen stoptcontacten, spullen moet kan je in lobby ophalen. Als je 's avonds naar je tent wil loopt er iemand met je mee. Je mag niet alleen in het donker naar je tent.
Tot 14:00 kunnen we lunchen dus we schuiven gauw aan. Zeff komt ons weer om 16:00 ophalen voor safari. Het eten smaakt weer goed en we hebben zelfs weer WIFI. Er lopen veel beesten rond de tent, aapjes, dik dik, antilope echt van alles.
Daan en ik nemen lekker een cocktailtje en we genieten van het uitzicht.
Om 16:00 gaan we verder op safari. We zien gelijk al olifanten met een kleintje die uiteindelijk vlak langs de auto gaan, je kan zijn slurf aanraken.... We zien veel oliefanten, zebra's, waterbuffels van alles. Ook mooie vogeltjes. Er staan op 1 plek veel auto's en blijkt dat er een cheetah ligt, met jong. We zien het niet want ze liggen laag in het gras. We wachten een tijdje maar geen actie, dus we rijden verder.... tot teleurstelling van Zeff hij had graag willen wachten.....
We gaan door een mooi stuk met een rivier, de tangire river, hoe verrassend. We ruiken een behoorlijke stank...het is een olifant in heat! Deze is nu agressief en loopt ook alleen gelukkig loopt hij de andere kant op.
We rijden verder en ergens in de verte ligt een leeuw, maar met het blote oog bijna niet te zien. Stukje verder staan er olifanten met een kleintje in de rivier. We rijden nog een keer terug naar de Cheetah hij ligt nu op een steen samen met een kleintje. Het is wel wat ver met maar met verrekijker goed te zien.
De zon gaat onder en de olifanten lopen door de zonsondergang, daarmee was ook de safari voor vandaag afgelopen want het werd al snel donker!
Bij de lodge zijn we maar gelijk aangeschoven en konden heerlijk mee eten van een buffet. Het eten smaakte erg lekker. Daarna hebben we nog even buiten gezeten bij het vuur en was het echt bedtijd. Morgen komt Zeff ons om 6:00 open......
Naar de tent loopt iemand mee ivm wilde dieren, je mag ook niet je tent uit in het donker, wil je er wel uit om wat voorn reden dan ook dan moet je seinen met je Zaklamp en word je gehaald. Ook voor morgen ochtend moesten we door geven aan de Bali, ook morgen ochtend worden we opgehaald.
In onze tent zit wel een badkamer en een wc en als het goed is moesten we gewoon warm water hebben.... nou dat was er niet brrrrrrrr!.
Daarna ben ik heerlijk onder mijn klamboe geklommen en lekker gaan slapen!

Nou spannend weer en prachtig de dieren. Zelfs steekvliegen. Het klinkt allemaal geweldig

Amanda 2017-07-23 08:26:56

Geweldig en trots dat jij en Bas zulke spannende ondernemingen aan gaan. Heel veel succes.