Opzoek naar de zon!!

Oostenrijk, Piesendorf

Voor vandaag was er slecht weer voorspeld aan deze kant van de berg… maar aan de andere kant zou het best aardig worden.

We hebben geen wekker gezet en ik ben er om 7:15 uit, Bas volgt een kwartiertje later. We rommelen wat en vertrekken.

Bas had gisteren gegooled en we zouden naar raggaschlucht gaan, hier zit een klam en het is mooi weer.
Plan was over de grossglockner te gaan, maar toen we daar heen reden hadden we al iets twijfel of we daaroverheen zouden kunnen. En inderdaad sneeuwkettingen waren verreisd, die hebben we niet.

We zijn terg gegaan en via felbertauerntunnel naar de andere kant van de berg. Dit is voor Bas jeugdsentiment omdat ze hier vroeger reden als ze op vakantie gingen. Toen we de tunnel door waren zagen we in de verte de blauwe lucht voor ons…. Dat moet goed komen.

We stoppen hier en daar genieten van mooie uitzichten komen langs watervallen en zien zelfs een paar ruïnes.
Dan word het toch echt wel tijd voor warme chocomelk met slagroom en een apfelstrudel.
Een half uurtje voor onze eindbestemming zien we een terras dat open is en gaan daar zitten.

Als ik daar lekker van choco met rum aan het genieten ben zie ik toch groot insect en ik zit te kijken wat het is is het een kolibrievlinder, echt heel gaaf. Tegen de rijd dat ik de macro te pakken heb is deze natuurlijk weg. Bas heeft wel een foto nog met zijn telefoon kunnen maken. Op het terras zit iedereen mij raar aan te kijken dat ik met die camera rond loop…. Ha ha ha….

We rijden verder en komen bij raggaschlucht. Ik kon die plaatsnaam niet onthouden maar Bas had een leuk ezels bruggetje Bastiaan Ragas stikt… Raggas lucht alleen… tja ik vergeet het nu nooit meer.

Maar goed komen we daar aan…. Gesloten!! Wat een poep verhaal dit zeg. Bas had op de site gekeken maar daar stond niet op dat ze gesloten waren.

Nou had ik in het plaatsje Lienz waar we doorhenn zijn gekomen ook een bordje met een klam gezien wel de Galizenklam.
We draaien ons witte monster om en rijden die kant op. Dit is een kleine klam. Hier moetje ook weer zo’n helm op je kop. Hij is niet lelijk maar het is we de minste die we tot nu toe hebben gezien.

We zetten langzaam koers naar huis. We rijden op langs een mooie rivier en proberen een plekje te zoeken deze te fotograferen , zonder huizen of de weg en dat valt niet mee. Maar het lukt uiteindelijk wel.

Als we weer richting de felbertauerntunnelkomen begint het weer te regenen en als we door de tunnel heen zijn hard te regenen, wat hebben wij een mazzel gehad zeg.
We hebben beide wel zin in een lekker stukje vlees, en dan geen schnitzel. We rijden in het plaatsje Mittersill en ik google daar voor een steakhouse. We komen bij Heitzmann Hotel en steakhouse uit.
We eten hier heerlijk vlees is echt goed.

Met goed gevulde buikjes en voor een jagerthee die veel te sterk was gaan we naar huis.
Morgen gaan we naar Dachstein de berg op, er moet al heel veel sneeuw liggen dus ben benieuwd.

Ik vind alle foto's prachtig maar die laatste...............WOW !!! Die was wel wat lastig door tegenlicht..... Thanks!

Reny 2020-10-09 13:13:29

Ik geniet echt mee van jullie reis. Voor mij ook bekend terrein van vroeger.

Antoinette 2020-10-09 19:26:22

Wat een mooie omgeving. Jammer van de Raggasschlucht die is erg mooi. Maar die andere ziet er ook prachtig uit En wat een mooie foto's!