Spelen in de zandbak

Verenigde Staten, Californië

Dag 2 Las Vegas, uitstapje naar Death Valley NP

Na als een blok in slaap gevallen te zijn word ik om 2:30 wakker. We hebben alle twee een slaap pilletje genomen en daar door val ik redelijk snel toch wel weer in slaap. Om 4:00 word ik weer wakker en dan is het echt klaar.

Gelukkig word ook Bas wakker en dus staan we om 5:15 op. Dat is vroeg maar slapen gaat het nu echt niet meer worden.

We rommelen onze spullen bij elkaar en zitten om 6:30 in de auto. Eerste stop Rholite Gohst town. Onder weg zien we een afslag naar Big Sand dune. We rijden er heen om een kijkje te nemen. Het is een mooie berg met zand en Bas laat voor de eerste keer hier zijn drone op.

We gaan verder en onze navigatie geeft een zij weggetje aan onverhard naar Rhyolite. Het is een pittige weg waar de high clearens zeker nodig is. Ik verbaas me eigenlijk dat je daar zo moeilijk kan komen daar heb ik niks over gelezen. Met dicht geknepen billen rijden we verder.... nou die van mij waren dicht geknepen Bas heeft er niet zoveel moeite mee. Eenmaal in Rhyolite aangekomen draaien we ze de verharde weg weer op.... zucht grapje van Tom Tom zeker..... nou ja ik ben al lang blij dat ik die weg niet terug hoef.

We lopen hier een tijdje rond en gaan daarna verder naar Titus Canyon. Dit moet een super mooie weg zijn. Het is one way en alleen high clearens is voldoende.

Vol verbazing rijden we deze weg, het is inderdaad erg mooi. Het is ook een aangename temp. en we zien ook overal bloemen staan. Het hobbelt wel behoorlijk.....

Eenmaal aangekomen in de canyon vliegt de temperatuur omhoog.

Eindelijk komen we weer op verharde weg, best fijn weer, we zijn behoorlijk door elkaar gerammeld.

Als we door Death Valley rijden zien we in de verte de Sand dunes liggen. Bas wil er graag naar toe dus we proberen er te komen.

Eenmaal daar lopen we een stukje, en ondanks dat het niet bloed heet is want dat kan het zijn in Death Valley, ben ik er na een paar stappen klaar mee. Bas wil wel nog een stukje verder, nou succes en ik ga vast terug naar de auto. Een tijdje later zie ik hem heel in de verte lopen hij is best een eindje weg. Als ik zie dat hij op de terug weg is loop ik een stukje te gemoed. Al zwetend met een over verhit hoofd komt hij er aan..... het was wel erg warm.

We rijden verder naar Badwater en onderweg stoppen we nog even bij het visetor centrum. Als we bij badwater komen halen we toch nog de 42 graden, wij hebben het echt wel eens veel warmer gehad hier. Nadat we hier een stukje te hebben gelopen zijn we er wel klaar mee voor vandaag met lopen in de hitte!

Inmiddels is het 16:00 en we zetten langzaam de koers in terug naar Las Vegas.

We rijden nog Artistic drive waar dan toch bij een overlook weer een paar meter een heuvel op klimmen... als we bezweet en wel in de auto zitten vragen we ons af waarom...

Volgens de website zou Zabriskie point dicht zitten maar ik denk dat het net open is, die pakken we ook nog mee, ja en hier doen we het weer, een paar meter omhoog klimmen, we zijn echt sukkels. Het waait hier enorm. Het is zelfs zo erg dat ik wat tegen mijn voet aan voel waaien en ja ja let op dat was mijn andere voet die op dat moment van de grond was om een stap te zetten.... dussss je moet erbij geweest zijn denk ik....

We rijden verder en rijden we Death Valley uit en komen in een heuse zandstorm. Het zag er heel bijzonder uit. Ik deed een poging een foto door het raam te maken maar dat lukte niet.... tja je stapt ook niet ff uit zeg maar. Bas had op een stuk zelfs moeite met de auto recht houden.

Na ons door de zandstorm heen te hebben geworsteld komen we in het plaatjes Pharump. Het is ff zoeken maar we vinden een leuk cafeetje waar we een heerlijke hamburger scoren. Het enige jammere is dat we er niet heel fris meer bij lopen, maar ach kleinigheidje. We zitten ergens verstopt in bootie.

Na deze heerlijk burger is het nog een uurtje rijden naar Vegas. Als we bij de auto komen valt op dat deze behoorlijk schoon gewaaid is door de zandstorm, auto zat echt helemaal onder en nu niet meer, echt bizar!

Om 20:30 zijn we weer in ons hotel. Eerst maar ff douchen... We wilde de strip nog op maar we zijn uitgeblust. We hangen wat rond in ons appartementje en kunnen wel mooi de strip bekijken vanuit het raam. Daarna lekker slapen. Morgen een relax dagje.

Wat een mooie 1e dag hebben jullie gehad en er gaan er vast nog vele volgen. Prachtige foto's! Veel plezier verder!

Nicole & Jim 2018-05-12 21:38:51

Wow, wat een dag !!! Echt heel veel gedaan en gezien. Gelukkig toch een mooie Jeep 😉 !