Eaten a live....

Verenigde Staten, Orlando, florida

Vanochtend ging vroeg de wekker. Gauw onder de douche en op pad. Om 8:00 ging honeymoon Island state park open en dan wilde we er zijn om osprey trail te lopen.
Onderweg nemen we ontbijt broodje bij Donkin Donuts, deze zijn beter dan die van de Mac.
Om 7:45 liggen we voor het hek, we zijn overigens niet de eerste en de rij word al best snel langer achter ons.
Om 8:00 worden we binnen gelaten. We zijn wel de eerste bij de trail.... en daar gaat het goed fout. We nou ja vooral Bas word aan gevallen door de muggen echt niet normaal. Ik zie gewoon een hele zwerm achter hem aan komen. Ook ik word zo nu en dan gestoken en ben er echt helemaal klaar mee. Maar ja dan zien we een mooie uil zitten die moet wel ff op de foto.
We komen een man tegen die ons behoorlijk om ons heen ziet slaan. Hij verteld dat de muggen echt verschrikkelijk zijn. Wij hebben er eerder in deze tijd van het jaar niet zo erg last van gehad. De beste man heeft muggenspray mee en die mogen we even lenen. Dit helpt 5 minuten en dan zit er weer een hele rits achter Bas aan ik zie die hele zwerm weer achter hem aan vliegen. Thats it! were done!
Eenmaal terug bij de auto zijn alle muggen verdwenen ik kijk naar de schade bij Bas en het is niet te geloven, hij heeft mee dan 100 bulten. Ik kom er met een leuke 25 vanaf. Ook in zijn gezicht is hij behoorlijk gestoken, nu is hij een echte pukkel porum.
We rijden naar de Clearwater haven waar we een toertocht naar de dolfijnen willen doen met de seasreamer, dit hebben we al vaker gedaan en is erg leuk. Ook als we door Clearwater heen rijden zien we de mooiste huizen staan, en zeer mooie hotels.
We zijn nog wat vroeg voor onze boot tocht en nemen een drankje bij het restaurant in de haven. Het is happy hour al is het nog een klein beetje vroeg voor een cocktail, maar ja ergens op de wereld is het 16:00 uur en we waren al heel vroeg op dus waarom ook niet. We nemen er een lekker portie garnalen bij en we zitten heerlijk. Het weer is weer schitterend, 30 graden met een licht briesje. We blijven goed smeren met factor 50! Er is namelijk code geel voor de sterkte van de zon......
Aan boord van de seascreamer besluiten we achteraan te gaan zitten, hier word je wel nat maar zodra we dolfijnen spotten zitten we op de juiste plek. Het duurt een hele tijd voor we wat spotten. Nou is het wel zo als we niks spotten mag je de volgende keer gratis mee. Maar uiteindelijk hebben we geluk en de boot geeft gas. Ze vinden het leuk door de golven van de boot te springen. Het zijn er maar drie en ze hebben er al gauw genoeg van maar het was erg leuk. We hebben in 2008 deze boot tour gedaan met Hies en Willem en toen hadden we een stuk of 8 dolfijnen die wilde spelen.
Aan land bekeken we de schade van het nat worden maar dat viel reuze mee, en na 5 minuten lopen waren we weer droog. We besloten naar Orlando te rijden waar we voor drie nachten een appartement hadden. We wilde vanavond naar de outlett.
Onderweg heb ik even lekker een tukkie gedaan. We kwamen bij een heel groot resort aan en hadden het idee dat we in Las Vegas waren aan gekomen. We moesten in de rij staan om in te checken en toen we aan de beurt waren werden we mee genomen naar een soort VIP balie. Hier kregen we van alles uit gelegd en we konden morgen ochtend een heel luxe gratis ontbijt krijgen, we moesten dan wel een tour doen over het park. We wiaten al precies waar dit naar toe ging. Ze geven je dan een rondleiding en proberen je dan een timeshare te verkopen. Ook dit hebben we in 2008 al mee gemaakt. Ik geef aan dat we dat nit willen, we zitten niet te wachten op een tweede hypotheek...... De man probeert ons nog te paaien met ged, we krijgen 125 dollar die we op het resort mogen uitgeven. Ik geef hem nogaal aan dat wij geen intersse hebben en dat we plannen hebben voor de komende drie dagen. Licht geïrriteerd, nou ja zwaar geïrriteerd eigenlijk draait hij zich om, were done. En zo gaat dat, zodra je geen timeshare wil kopen....
We moeten er behoorlijk om lachen en rijden naar onze kamer. We hebben een mooie kamer aan het meer, met een terras erg leuk. Ook het bed ligt heerlijk en we vinden het wel fijn dat we hier drie dagen blijven. We nemen een douche en tellen de muggen bulten nog een keer. Ze zijn wel minder dik geworden..... ze jeuken nog niet maar dat gaat vast niet lang meer duren.
We rijden naar de outlett waar we gaan shoppen. Ik mag een mooi horloge uitzoeken, bijna kies ik voor een smartwatch, maar mijn zilveren horloge is aan vervanging toe, dus ik kies toch voor een mooie zilver kleurig horloge. We nemen heerlijk een ijsje en eten een heerlijke hamburger bij B&W. Ook mijn leren jas is aan vervanging toe en zoek een mooie uit. Verder halen we alle twee nog een zonnebril en en ik haal nog twee spijkerbroeken bij American outfitters. Inmiddels hebben we hier bijna 4 uur rond gelopen en we zijn er wel klaar mee.
Onze bulten beginnen behoorlijk te jeuken en we halen bij de apotheek iets ervoor, we lezen nu overigens wel even wat de werkzame stoffen zijn, niet zoals twee jaar gelden dat we iets spuiten waar we dan weer een andere reactie van krijgen. We nemen gelijk broodjes, fruit en yoghurt mee voor morgen ochtend.
Nu heerlijk bedtijd! Morgen gaan we ST augustine, weltrusten.

Fijn dat jullie weer een verslag bijhouden, heel leuk om te lezen. De foto's zijn prachtig. Mijn man Erik is in Florida ook zo ontzettend vaak gestoken door de muggen......niet leuk meer. Wij hebben onze wandeling toen ook vroegtijdig beƫindigd, zooo irritant !! Groetjes, Reny