Dag 5 Van Hinton naar Lake Louise

Canada, Lake Louise

Sneeuwstorm.....

Berenteller: 12

Gezien het feit dat we buiten beren nog niet ander veel wild hebben gezien besluiten we de wekker om 5:00 in de ochtend af te laten gaan.... Ik ben net iets voor die tijd wakker en on 5:30 zitten we in de auto onderweg naar maligne road. Voor we daar aankomen zien we een Bald Eagle een hertje en een groepje van 7 elk. We rijden Maligne road op en zien weer een groepje van 3 Elk. We rijden helemaal tot het eind en voor de verandering begint het weer te sneeuwen. Het is ook erg koud 2 graden. Verder op zien we een hertje lopen maar verder zien we niet veel.....
Bijna aan het einde zien we een zwart beertje. Hij loopt een heel tijdje langs de weg en we kunnen hem goed zien. Na 20 min. verdwijnt hij in het bos.
Het blijft zachtjes door sneeuwen en er staat behoorlijk veel wind. Dus we laten maligne canyon links liggen. We rijden Jasper in om een ontbijtje bij Tim Hortens te scoren.
Met de buikjes vol rijden we via de 93a naar lake louise. Even lijkt het erop dat weer wat beter wordt. Opeens duikt er een behoorlijke grote moose voor de auto langs. Bas gaat boven op rem we sprongen met alle foto spullen de auto uit maar het is een bange poepert en verdwijnt snel.
We stoppen bij Athabascha falls en lopen hier rond. De wolken trekken weer dicht en we zijn net op tijd terug bij de auto. Het begint te regenen en sneeuwen te gelijk. Ook steekt de wind behoorlijk op en het veranderd in een heuse sneeuwstorm. Bas en ik ruilen even met rijden zodat Bas ook ff kan relaxen. We komen steeds hoger en het begint steeds harder te sneeuwen de temperatuur daalt naar 0.....daar wordt ik wel iets zenuwachtig van achter het stuur. Maar bikkel die ik ben en laat mij niet kennen. Naar ruim 125 km ben ik er klaar mee en rijd bas weer verder.
We stoppen bij bow lake want de zon komt iets erbij samen met de glacier ziet dat er prachtig uit. Als we uit stappen krijgen we bijna een hart stilstand van de kou samen met wind weten we niet hoe snel we weer in de auto moeten komen.
We zijn er klaar mee en rijden in 1 ruk verder naar lake louise waar we om 14:30 aankomen in het hotel. Hier hebben we met Hies en Willem afgesproken maar die zijn er nog niet. We besluiten heerlijk ik het bubbelbad te gaan die ze hier overdekt hebben.... het sneeuwt buiten behoorlijk het lijkt wel wintersport.
Rond 16:00 springen we onder de douche en besluiten we de bow valley parkway te rijden om te kijken of we nog wat wild kunnen spotten. We zien een vosje, elk en twee hertjes. We eten een hamburger bij Johnston canyon en rijden terug naar het hotel. Hier zijn net Hies en Willem aangekomen. Hun moeten nog eten en wij gaan lekker naar bed. We spreken morgen om 7:00 af dan gaan we een behoorlijke wandeling maken naar de twee thee huizen en the six glaciers ongeveer 17 km. Ik zeg weltrusten.....😀

Leuk reisverslag, alleen die sneeuw dat zou niets voor mij zijn. Groetjes, en doe Willem en Hies ook de groetjes van ons.

Annie Kromhout 2016-06-17 16:54:37

Als jullie nog een prachtig groot visarend nest wilt zien wat elk jaar bewoond wordt, moeten jullie naar castle junction gaan. Boven op de brug over de Bow rivier hebben wij 2 jaar geleden nog foto's gemaakt van moeder (of vader) en kind 😀.

Ria bijl 2016-06-17 21:02:43

In 2011 waren ze er ook. Alleen was het toen juli en wel mooi weer.

Ria bijl 2016-06-17 21:04:26

Onvoorstelbaar, 10 dagen terug 25/30 graden, maar met sneeuw zal het ook wel iets bijzonders hebben, wij liepen in hemdje en korte broek! Maar wel al veel wildlife gezien en die bevers, zo leuk! Veel plezier nog en ik hoop dat het toch wat mooier weer wordt!

Ina 2016-06-17 22:08:23

Jullie hebben in deze vakantie al weer meer beren gezien dan wij in 3 vakanties bij elkaar! Wat dat betreft ben ik best wel een beetje jaloers op jullie. Maar uiteraard gun ik jullie deze reis van harte en geniet ik tijdens het lezen van jullie verslagen en het bekijken van jullie foto's weer volop mee! Bedankt, dat jullie dit met ons willen delen!

Franziska 2016-06-18 11:11:29

Wij zijn gisteren weer terug gekomen uit canada. Dus geniet nog maar even voor ons van alle wild. Hopelijk knapt het weer wat op