Dagje Miami......

Verenigde Staten, Montgomery County

Vanacht heeft het geregend en nu is het bewolkt. Vandaag zou er minder zon zijn en er staat veel wind. Mooie dag om eens op verkenning te gaan door Miami.
Eerst nemen we een ontbijtje en dan gaan we op pad, 1e stop is bill bags lighthouse. Het duurt even voor we er zijn want er is een fender bender en dir veroorzaakt een mega file, heel bijzonder. Langzaam komt toch de zon er een klein beetje door.
Als we bij het lighthouse zijn is de zon er eigenlijk al weer helemaal bij. Wel waait het enorm. Als we maar lighthouse lopen via de zee klots het water over de kade. Het is heel rustig en we zijn de enige hier.
We lopen terug en zien mensen op de parkeerplaats bij een boom kijken, we vragen wat ze zien en er zit zo’n leguaan in. Ze verteld ons dat er langs de kade heel veel zitten. In een drafje lopen we er heen en inderdaad echt heel veel. Bas kan zijn lol op, ook ik mag de telelens ff vast houden maar hij word me al gauw te zwaar, dus ik geef hen maar terug.
We lopen een stuk langs de kade en het begint al weer erg heer te worden en alle wolken trekken weg. Het gaat gewoon een schitterende dag worden.
We lopen terug en zetten de navigatie op Wynwood Walls hier hebben ze allemaal graffiti muren. We hebben niet echt een adres, nou ja het adres dat we hebben pakt de navigatie niet. We tikken gewoon iets van Wynwood in en dan zien we het daar wel. En inderdaad in Wynwood komen we er vanzelf. In het begin zijn er ook wat wijken waar je liever niet in rijd en we doen dan de kap ook maar ff dicht, just to be sure....
We vinden een mooi parkeerplekje en gaan lopen. We komen bin Wynwood aan en je hoeft geen entree te betalen dus we lopen er doorheen. Sommige muur tekeningen zijn echt zo gaaf. Dit vind ik alleen heel moeilijk te fotograferen, sowieso is stadsfotografie niet mij ding. Ik heb een hekel aan verkeersborden, lantaarnpalen staan ook altijd in de weg.... en dan nog de auto’s die staan geparkeerd... niet mijn ding. Maar goed ik doe mijn best.
Hierna rijden we verder naar holegost monument. Het is heel indruk wekkend. En wat blijft het verschrikkelijk.
Hierna rijden we naar Miami beach. We kunnen de auto goed kwijt waar we max $20,- gaan betalen. We lopen naar art deco street waar we door een terras worden aangetrokken met enorme cocktails. We gaan hier zitten en bestellen wat lekkere hapjes erbij. Net als we ons eten hebben krijgen ze stroom storing. Een heel gedeelte daar heeft er last van. Gelukkig hebben we ons eten al, alle mensen die er nieuw aankomen worden weg gestuurd. We zitten hier heerlijk en kijken onze ogen uit van alle bijzondere mensen die langs komen. Ook de mega dure auto’s die voorbij rijden.
We lopen hierna langs het strand en het is hartstikke druk op het strand. Kan niet echt leuk de strandhuisjes fotograferen. We lopen heerlijk met de voetjes door het water.
Na een tijdje lopen we de straat weer op, eerste een lekker ijsje bij Hagendas. Via Art deco lopen we terug naar de auto, tijd om naar huis te gaan.
De weg naar huis duurt ff het is mega druk op de weg. Dan moeten we ook nog wachten bij het spoor, ik kan je vertellen dat duurt even, als men hier te laat komt omdat het spoor dicht zat begrijp ik dat. We hebben 10 minuten staan wachten voor de trein voorbij was.
Bij ons hotel zitten we nog even buiten en drinken we een biertje en dan gaan we op tijd naar bed.
Morgen moeten we om 6:00 in de auto zitten we gaan op de boot op Marco Island, kijken of we dolfijnen kunnen spotten.