Dag 17 Moab

Verenigde Staten, Moab

VERSLAG AAN GEPAST..... VERKEERDE TEKST,,,,,,

Zo vrij als een vlinder

Heerlijk geslapen en om 7:00 gaat de wekker. We gaan rond 8:00 uur naar Arches, beetje vroeg om voor de hitte en drukte uit te zijn. Niet iedereen gaat mee, we gaan met de Verspuytjes, Daan en Amber de rest blijft uitslapen en wil een dagje aan de pool vertoeven.

We rijden naar Window section en lopen rond. Je voelt dat het snel warm word en het word snel druk.... Bas en ik willen nog wel stukje langs de rivier maar we brengen eerst de rest terug naar het hotel die willen lekker relaxen aan het zwembad.

Als we weg rijden gaan we ff gauw langs de supermarkt voor wat drinken en een bak fruit.

We rijden langs de Colorado, hier gaan we morgen ook raften, maar echt veel stroming is er niet volgens ons, dus het zal meer floaten dan raften worden. We zien de raft bootjes voorbij komen en we zien ook mensen naast de broodjes drijven, dat is wel leuk....

We gaan de la Sal mountain loop rijden. We rijden de berg op en het koelt lekker af. Op verschillende plekken vliegt Bas met zijn drone.

Als we hoog in de bergen zijn staan er allemaal bloemen langs de weg. Hier zitten echt mega veel vlinders. We zien ook een kolibrie vlinder, dat dachten we een ieder geval maar het blijkt een gestreepte pijlstaart vilder te zijn. Hier heet het de pink striped huming mot. Het kost soms wat moeite ze op de foto te krijgen want het fladdert overal heen.

We zien dat we aardig de staat Colorado naderen en besluiten om te draaien. Door de bergen rijden we terug en we krijgen de mooiste uitzichten. Als we weer stoppen voor wat vlinders zien we weer de gestreepte pijlstaart vlinder.

We zijn om 16:00 terug in Moab en we eten een ijsje en gaan dan naar het hotel waar we heerlijk het zwembad in duiken.

Om 19:00 gaan we met zijn alle bij ZAX eten. We lopen gauw ff langs een winkeltje om een petje voor morgen te halen want die ben ik vergeten. En morgen voor het raften wil ik wel graag iets op mijn dak hebben.

Het eten smaakt erg goed! Na het eten lopen we naar de bar waar we gisteren zijn geweest. Ruben is moe en haakt af. Het is een beetje spannend want Amber is mee en die is nog 21. Er staat wel heel duidelijk op de deur vanaf 21.... Oepsie. We zetten Amber beetje in de hoek en René gaat er voor zitten. Bas, Daan en Hans halen drinken en dit keer word er niet naar legitimatie gevraagd. Leroy en Bas doen een potje poul en Daan zoekt liedjes uit in de juxbox.

Amber voelt zich niet lekker en de kiddies lopen naar huis. Bas gaat Daan leren poulen en Daan wint gelijk 2x. Bas is er klaar mee en stopt er mee. Hans en Ingrid lopen ook alvast terug en wij nemen met Daan en René nog een borrel. Daarna lopen we met zijn vieren terug en gaan we slapen. Morgen hoeven we pas om 10:30 weg dus we kunnen lekker uitslapen.

Hallo Esther, Ik lees weer elke dag met veel plezier jullie belevenissen. Zeker nu jullie door een gebied rijden, dat ook voor mij bekend is, is dat een groot feest der herkenning en ik geniet in volle teugen van jullie verslagen en natuurlijk van de prachtige foto's! Heel erg bedankt, dat jullie deze weer met ons willen delen! Helaas is deze keer bij het uploaden een verkeerd bericht geplaatst, waardoor we bij de foto's van Moab nog een keer het verslag van gisteren kregen. Kan gebeuren! We wachten gewoon rustig af, tot jullie het juiste verslag gaan plaatsen. Neem hier gerust de tijd voor, het is tenslotte vakantie. Geniet nog van de rest van jullie reis en alvast een goede terugkeer naar huis gewenst! Groetjes, Franziska

Franziska 2019-08-08 09:34:11

Schitterende plaatjes van vlinders en kolibries!

Monique1968 2019-08-08 16:08:20

Wow dat is genieten van die foto’s met de vlinders en bloemen, zo mooi en wat een hoop verschillende! Prachtige natuur weer, daar krijg je geen genoeg van!

Renee 2019-08-08 18:24:49

Wat een prachtige foto 's.. Moab een bekende plek... Schitterend. Ik heb weer genoten van het verhaal... Ga er iedere keer lekker voor zitten...

Inge 2019-08-09 07:10:38

Prachtig hoor ik heb weer van jullie reis genoten en de bekende plekken die we op de foto zien

Amanda 2019-08-10 10:17:29

Beetje later bekeken,maar wat prachtige foto,s weer.