Herfstblaadjes en tuffa’s

Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Dag 12 22- 10 mammoth Lake
Alle foto’s bij onze verslagen worden gemaakt met een mobiele telefoon… dat houd het simpel om een verslag bij te houden.

Onze reis staat op https://esthervanderzouw.wixsite.com/fall-in-the-usa-2023
Site kijkt het mooist op pc of laptop.

Vooral Bas heeft in dit veel te kleine bed niet heel lekker geslapen… ik wel redelijk!

Om 6:00 gaan we er uit, we kleden ons aan en gaan op pad. We gaan naar de june lakes. Veel blaadjes zijn al gevallen maar zo hier en daar staat nog wat herfst.

We zijn vroeg en het ligt komt er nog niet in. We besluiten de Tioga pass op te rijden. Het blijft een schitterende weg met ook hier en daar nog wat herfstkleuren.

We stoppen zo nu en dan. Geniet van het heerlijke weer…. 18 graden en zon… en lopen een paar hele kleine trailtjes.

Als we heerlijk touren zie ik aan Bas zijn kant een coyote.. hij of zij zit er mooi in zijn vacht. We draaien om om te kijken of we hem kunnen fotograferen. De parkranger zit achter ons. Hij geeft ons even tijd om te fotograferen en jaagt het dier dan van de weg af. Wat natuurlijk ook beter is voor het beest….. gelukkig hebben we een paar goed shots! Wel alleen van zijn koppie.

We rijde naar mono Lake, hier wil ik graag vanavond met zonsondergang gaan fotograferen…. We lopen nu alvast een rondje om te verkennen en maken een paar plaatjes. Er zijn geen vogels tot in tegenstelling wat we hier anders in het voorjaar zien…

We hebben nog wat tijd en rijden nu junelake loop. Hier maken we nog wat herfstplaatjes en Bas mag iets uitzoeken om te eten…. Gisteren was nogal een deseptie😢.

Het word een hamburger met een biertje. We hebben een super spontane, leuke, vrolijke, vriendelijk serveerster NOT, ik denk dat die ff flink… nou ja dat dus…

We rijden terug naar mono Lake en nemen alle zooi mee. Villers, afstandsbediening, statief… de hele ratteplan. Het licht kleurt erg mooi. Er staan meerdere de fotograferen en op de beste plek bedenkt een of andere soepstengel het om met zijn rubberbootje het water in te gaan…. Sjonge jonge…. Gelukkig zijn er meer mooie plekjes….

Als we ergens anders gaan staan en het wordt donker, zien we ineens een uil wegvliegen… er zit er nog 1, die vliegt naar een tuffa en begint daar te krijsen. Het is te donker om te fotograferen maar Bas kan hem wel filmen.

Om 19:00 is het pik donker en zijn we klaar. Samen met een Duitser proberen we de weg terug te vinden in het donker.

We rijden terug naar ons getto hotel. De douche is wel erg lekker dus daar staan we een tijdje onder. Ook hebben we de hele dag het raam open gehad dus het ruikt lekker fris.

Laten we hopen dat we beter slapen, morgen ochtend vluchten we vroeg uit deze hell hole!

Mooie plaatjes weer. Pfff, die brandstofprijzen zijn bijna het dubbele van Utah en meer dan het dubbele van Colorado.

Monique van Aanholt 2023-10-23 05:59:54

Prachtig !!

Reny 2023-10-23 06:11:34

Dat doosje op de motorkap … dat missen we hier wel! En die brandstofprijzen, nog nooit zo hoog gezien! Mooie plaatjes weer 🤩

Annemiek van Noort 2023-10-23 08:35:50

Allemachtig prachtig weer, wat een natuurschoon 👌👌

Jan & Coby 2023-10-23 09:06:59

Geweldige foto's mop en wat genieten jullie toch x

Patricia 2023-10-23 10:01:06

Mooie foto’s hoor! Brings back memories! Jaloers. Geniet er nog even van!

Jolanda 2023-10-23 10:16:05

Wat een mooie reis maken jullie weer. Wij zijn zelf nog nooit in Amerika geweest, maar dank zij jullie zien wij hoe prachtig het er is. Geniet nog van de laatste week. groetjes Franny

franny schotsman 2023-10-23 13:46:38

Wat een prachtige foto’s weer. En door de leuke manier van schrijven reis ik met jullie mee. 😄

Antoinette 2023-10-23 20:17:57

👍👍Het ziet er weer prachtig uit, net nog mooie herfstkleuren 🍂

Anjo 2023-10-23 22:56:55

Mooie herfstfo

Okkie 2023-10-24 12:51:23

Foto’s. 😬

Okkie 2023-10-24 12:53:46

Oh heerlijk Monterey, echt een plaats waar ik wel zou willen wonen! Heel veel plezier hier en ik hoop dat jullie veel walvissen gaan zien!