Dag 8 San Francisco - Yosemite NP

Verenigde Staten, Dearing

Leaving the city.....

Om 6:00 gaat de wekker.... en dat is de eerste keer dat ik wakker word van de wekker en heb dan ook moeite met mijn bed uitkomen.

We kleden ons aan doen de laatste spullen in de koffer en gaan naar beneden voor ontbijt. Alle kidies zijn ook bij het ontbijt en het is al een gezellig boel ondanks dat het zo vroeg is.

Het poep verhaal van Lisa komt weer naar boven en ik herinner andere er even aan dat er meerdere Nederlanders zitten te ontbijten... ha ha ha. Die man geeft aan dat hij het verhaal wel vermakelijk vind.

Om 7:30 is alles en iedereen klaar, we gaan eerst even naar de supermarkt om in te slaan. Zover ik weet is er in El Portal niet super veel en we hebben geen ontbijt bij het hotel. Bin sommige van ons slaat de angst toe en denken dat we 3 maanden geen eten meer gaan zien.... ha ha ha.... beginners!

Er moet nog even geplast worden en dan gaan we op pad. We rijden naar Oakhurst en spreken daar af bij Starbucks af. Het adres wat we in geven eindigt in de middle of niks!

Maar Mandy checkend het ff gauw en ziet dat we gewoon de 41 moeten volgen en dan bij Starbucks uit komen. Buiten is inmiddels de temperatuur al aardig opgelopen en komt net niet aan de 99 graden!

Bij Starbucks tanken we ff bij en kunnen we ff plassen. Daarna gooien we de auto vol en gaan op pad.

Met een klein beetje angst houd ik mijn hard vast voor de drukte, het is zaterdag en hoogseizoen en ik heb de horror verhalen gelezen. Als we bijna bij de ingang zijn is het file rijden maar het rijd wel door en het valt mee we zijn zo door de ingang. We rijden gelijk door naar Mariposa Grove waar parkeerplaats genoeg is en waar we de shuttle op gaan. Ook dit gaat vlot! Bij Mariposa lopen wel mensen maar om nou te zeggen dat het over bevolkt is eigenlijk helemaal niet!

We beginnen aan de korte wandeling naar Grizzly Giant. Alles is hier anders geworden. Vroeger kon je op veel plekken tussen de bomen door stappen nu zijn het allemaal paden.

Ingrid, Hans en Mandy lopen het laatste stukje niet mee en gaan in de schaduw zitten. Bij Giant Grizly gaan we natuurlijk even op de foto. De man die de foto maakt heeft een kindje in zo’n houderding op zijn rug.... maar hij gaat er helemaal voor, door de knieën en dat kindje gaat alle kanten op.... iedereen lacht wel op de foto...

We lopen ook nog even een paar stappen door naar Tunnel tree. Hier moet ook nog even een plaatje worden gemaakt. Ruben benadrukt nog even dat hij in zijn leven nooit had gedacht om in de rij te staan voor een foto met een boom! Zo zie je maar weer leven zit vol verassingen!

Bas en René willen de loop afmaken dat is een klein stukje verder dan terug, de rest gaat terug want er moeten er ook nog drie worden opgepikt. Als we bij hans, Ingrid en Mandy zijn zien we een hertje lopen. Hertje is niet bang en loopt vlak langs ons heen. Ook diverse eekhoorntjes vliegen voor onze voeten voorbij.

Bij de bushalte zien we Bas en René weer aankomen. Met de shuttle gaan we naar de auto waar de santitaire stop gemaakt kan worden en dan vervolgen we onze weg richting hotel. We stoppen nog even bij tunnel vieuw en genieten van het uitzicht waar de ook breidal veil falls zien did nog aardig stroomt!

Bij ons hotel aangekomen verbazen we ons over de grote van het hotel we hadden verwacht. Er zit ook een kleine supermarkt bij waar je van alles kan halen en er is en restaurant.

Wij slapen aan de andere kant dus we zetten eerst Hans en Ingrid en Co af en dan rijden we door naar onze kamer. Het zijn mooie grote kamers alleen is het bloedheet binnen dus eerst trappen we de airco aan.

We frissen ons even op en gaan we naar het restaurantje. We nemen eerst een borrel en bestellen daarna eten. Er staat een moderne juxbox en voor 1 dollar kan je een plaatje uit kiezen... nou die juxbox draait overuren en we zingen volop mee. De Dame achter de bar vind het ook een gezellige boel en zet de muziek nog iets harder. Als we om 21:30 weg gaan krijgen we allemaal een kus van haar!

Nu lekker slapen morgen vroeg op voor onze hike!

Wat een mooie foto's! Leuk met een hele groep op vakantie, wat een organisatie😀

Sylvia 2019-07-31 07:18:10

Feestnummer zijn jullie gezellig hoor

Amanda 2019-07-31 12:49:31

Hoi, leuke groepsfoto’s bij die wortels. Zo’n shit-ervaring hebben wij ook ieder jaar wel een keer. Veel plezier samen!