Kurkentrekkers….

Verenigde Staten, Naples

Onze reisverslagen op pindat worden onderweg gemaakt… foto’s zijn gemaakt met mobiele telefoon. De foto’s uit de camera’s volgen nadat wij thuis zijn op onze site. https://esthervanderzouw.wixsite.com/genieten-in-florida

Vanochtend moeten we vroeg weg we hebben kaartjes voor Corkscrew sancuary om 8:00 uur. Het is een uurtje rijden en we moeten nog ff wat te eten scoren voor die tijd. Dus 6:30 in de auto.

Oké ik ben zo dislecties als een… nou ja je begrijpt… daarbij tik ik het verslag op mijn telefoon… dus taal technisch schort het er hier en daar wat aan!

Bas heeft vanochtend contact gehad met Elvira en we moesten maar even contact opnemen met hotelbeds via hun boekt ons reisburo waarschijnlijk… alleen leven we dan volgens mijnen de omgekeerde wereld dat moeten wij niet doen… hun moeten het regelen. Ik mail naar creating Stories om ergens een antwoord te krijgen. Ik krijg vrij snel een mail terug dat het is opgelost met twee nieuwe bookingnummers.

Hoopvol gaan we op pad! Bij DD stoppen we voor een broodje en koffie en thee. Precies om 8:00 zijn we bij Corkscrew. Het is prachtig weer en het gaat vandaag weer 32 graden worden.

Het is nog lekker rustig en de natuur is nog aan het wakker worden… We lopen over de houten vlonders door de swaps. We zien veel Warners maar die zijn zo zenuwachtig dat ze moeilijk zijn te fotograferen. Ook zien we een hummingbird, ik wist niet dat die in Florida zaten.

Bas en Willem lopen ver voor ons uit. Hies spot een Racoon. Hij loopt door de swaps dus zijn zeer lastig te fotograferen… Hies heeft hem wel goed op de film.

Uiteindelijk komen we Bas tegen en verteld dat er iets verder 4 Racoon in de boom zitten waarvan er twee kleintjes aan het maken zijn en ik kan je vertellen dat Racoon hier hun tijd voor nemen…. Toen we daar kwamen was de 4e weg die was weg gejaagd.

Er zat op dit stukje heel veel, er zat een yellow crowend night heron, red shoulderd hawk, limkin’s, little blue Heron… en nog veel meer.

We zijn hier dus wel tijdje zoet geweest…
Om 13:30 waren we weer terug bij het begin. We halen wat drinken en gaan verder op pad.

Hies heeft vandaag de slechtste dag … maar dan zijn we er straks allemaal door…. We rijden via Imokli waar we opzoek gaan naar de crested caracara. We zien er twee vliegen… stuk verder zijn ze uit de sloot aan het baggeren en zitten wel 100 woodstorks langs de weg. En in de boom een crested caracara. Later ook nog een langs de weg maar die krijg ik niet op de foto.

We rijden terug naar ons hotel waar we ff heerlijk willen zwemmen! Ff afkoelen in het water. Alleen als we bij het hotel aankomen blijkt het nog steeds niet opgelost te zijn… ze hebben toevallig wel iemand aan de telefoon en die geeft aan dat ze ons gaan bellen. De jongen van het hotel is ook geïrriteerd met ze… en vraagt herhaarlijk wat ze ons nu moeten vertellen maar krijgt ook geen duidelijk antwoord.

Bas apt meer met Elvira… er is nu spraken van dat we het eerst zelf moeten betalen en dat we het dan terug krijgen.. aangezien ik behoorlijk vertrouwen heb verloren in de service van onze reisorganisatie voel ik hier niet zo veel voor.

Ik loop naar de balie met onze reservering nummers die vanochtend zijn gemaild, deze kan hij vinden… en hier staat onze reservering. Het grappige is… eerst hadden we hier vier nachten geboekt en we hebben er 1 afgehaald, volgens het reisburo scheelde dit €60, per stel alleen kost een nacht hier €150 ook voor hun want we konden de reservering zien en de kosten hiervan….

Maar goed inmiddels zijn we hier weer een uur mee bezig en we hadden al lang en breed aan het zwembad kunnen liggen. We zijn er klaar mee. Bij het hotel gaven ze aan dat we gewoon ons gang konden gaan dat we nu toch niets konden doen.

Het zwembadwater is heerlijk warm…. Ze hebben een diep gedeelte, 3 meter en net daar valt mijn haarband naar de bodem. Met veel moeite proberen we hem op te duiken… ook Bas. Dit moet er heel stom uitzien… uiteindelijk gaat hij met de stroming mee naar het ondiepe…

We frissen ons op om te gaan eten. Als we beneden in lobby komen is het probleem eindelijk opgelost. Hotel heeft netjes de eerste dag terug gestort en ze hebben het hotel betaald. Daarna rijden we naar goodland om wat te eten maar het is hier echt heel druk er is ook een feestje aan de gang!

We rijden naar Napels hier zit een steakhouse. Hier is wel druk maar we kunnen wel redelijk snel aan tafel… we bestellen lekker stukje vlees en Hies neemt garnalen… en we nemen natuurlijk een magarita.

Moe en met volle buikjes gaan we naar bed!

Jeetje wat een slechte service. Logisch dat jullie er geen vertrouwen in hebben als ze op deze wijze zaken aanpakken. Maar alles is nu opgelost en gelukkig hebben jullie genoeg afleiding met natuur, fotograferen en een gezellig etentje in de avond.

Caroline 2024-03-16 23:20:46

Wat vervelend dat gedoe met de reservering. Maar toch een mooie dag!!!

Anjo 2024-03-16 23:30:56

Wat een gedoe met die hotelreservering, ik voel een klacht aankomen..... (ik heb heel lang op een klachtenafdeling gewerkt, ha ha). Maar, jullie hebben toch weer een heerlijke dag gehad. Doe mij die margarita maar!

Reny 2024-03-17 07:25:00

Inderdaad! Daar wil je in de vakantie niet mee bezig zijn. Je hebt ook niet voor niets een reisorganisatie ingeschakeld om je te helpen. Alles gelukkig goed gekomen. Ik zou alleen al op de marktjes genieten met al dat kleurrijke lekkers 😋..