Laatste dag genieten....

Verenigde Staten, Fort Lauderdale, Florida

Jahhhh en dan is het al weer de laatste dag!! Maar die gaan we goed besteden. Het weer is schitterend en dus zitten op tijd in de auto. We stoppen eerst nog even bij most southern point. We zijn vroeg dus het is nog niet heel druk. Na een paar plaatjes gaan we nu langs Key Deer.
Eenmaal daar aangekomen en wat rijden zien wij geen deer.... lekker dan! We stoppen bij de blue hole en zien nog wel wat alligators liggen. Twee mannen die daar lopen zeggen dat het niet kan missen dat we de hertjes echt gaan zien! We rijden een stuk door en parkeren bij een trail. Hier lopen we een stukje en behalve een groepje gieren zien we hier niet veel.... er schiet wel een hertje voor ons langs de struiken! Dat schiet niet op. We besluiten om maar verder te rijden.... en ja hoor daar zijn de hertjes, gelukkig we zien er toch nog een stuk of 7!
Onderweg rond 11:45 stoppen we voor ontbijt, gezien de tijd mag het ook wel een hamburger zijn toch! Ik moet zeggen dat hij erg goed smaakt!
Onze volgende missie is een leguaan op de foto krijgen. We zien ze wel naar sprinten we elke keer vandoor..... bange poeperds. We rijden zelfs een woonwijk in en zien er wel 1 maar ook deze gaat er vandoor!
Uiteindelijk stoppen we langs de weg en hier zien we een hele mooie! Ook deze sprint er vandoor! Maar na even zoeken in de struiken vind ik er dan toch 1 die blijft zitten hè hè eindelijk missie geslaagd!
Rond 14:00 zijn we bij de snorkel tour. We hebben lang zitten dubben en hebben toch besloten te gaan snorkelen. Het is super mooi weer en er staat weinig wind. Daar aangekomen zijn er eigenlijk te weinig mensen voor de tour! Omdat ook hun het erg mooi weer vinden besluiten ze toch te gaan. We zijn met z'n zessen en moeten er minimaal 8 zijn! We hebben nog een uurtje dus wie weet. Voor ons is het water niet super koud maar toch heb ik wel graag een wetsuit aan. Ook met oog op verbranden en ik vind het net wat prettiger. Als we de boot op gaan zien we dat we toch ook nog met zijn achten zijn!
We varen de grote zee op en na een tijdje word de boot stil gelegd. Ik moet dan altijd even over een drempeltje om de zee in te springen! Maar goed daar gaan we dan! Het is een klein stukje zwemmen naar het reef maar bij aankomst ziet het er al schitterend uit. Er zwemmen echt heeel erg veel vissen, van allerlei soorten en met mooie kleuren. Als je daar rond zwemt ga je je al gauw beter op je gemak voelen. Bas spot ook nog een mega grote Baracuda, daar hou ik wel even wat afstand van! Na ruim een uur in het water krijg ik kramp en ga ik echt terug, bas blijft nog lekker even dobberen! Uiteindelijk moeten ze hem uit het water toeteren. Dit is echt een aanrader zoveel visjes en erg mooi reef!
Om 17:00 zijn we weer terug en gaan we op weg naar ons laatste hotel in Fort Lauderdale. Hier komen we om 19:30 aan. Ons hotel ligt op loop afstand van de outlett sawgrass Mill.... we checken gauwbin frissen ons een beetje op en hebben dan nog ander half uur om te shoppen! We slagen voor wat leuke spulletjes en om 21:30 gaat alles echt dicht, we kunnen nog wel wat op de foodcourt eten.
Bas begint nog asn het pakken van de koffers maar ik val weer als een blok in slaap!

Tjé, tijd al weer om!😢 Maar jullie hebben weer een prachtige reis gehad. Goede reis terug!🛩

Antoinette 2017-02-05 09:20:31

Mooi foto"s jullie hebben wel genoten van een prachtige vakantie.