Verlening Yellowstone....jeeeeaaaa

Verenigde Staten, Cooke City-Silver Gate

Dag 17 Yellowstone

Vanochtend zijn we tot 7:00 blijven liggen. Daarna restant van de spullen gepakt en gauw de handdoeken in de wasmachine. Deze moeten in de droger en dan moeten de lakens er nog in.... het is niet erg maar aan de andere kant je betaald ook schoonmaak kosten.

Tegen 8:00 hebben we alles bepakten bezakt en wij nemen afscheid van Hies en Willem, die vliegen morgen naar huis. Wij een dag later en daarom hebben ons hotel in Layton geannuleerd. Het weer is die kant op vooral morgen niet heel geweldig en daarom pakken we nog een dag Yellowstone. We maken ons in eerste instantie op voor enorme drukte ivm memorial weekend, maar dat valt alles mee. Half Amerika zit vooral bij Old Faithfull en nog wat andere grote geizer plekken en plekken zoals Mammoths.

We rijden de kan van old Faithfull, Hayden valley naar Cooke City hier hadden we van de week nog een betaalbare cabin gevonden. We stoppen op veel plekken waar we nog niet zijn geweest. Ook zijn heel veel zei wegen nu open dus die pakken we maar mee. Het weer is schitterend al ontstaan er naar boven toe wel wat wolkjes.... maar wel vriendelijke wolken. Wel hebben we echt last van muggen dus we spuiten ons flink in.

We zien onderweg een lief klein elk kalf alleen geen mama elk, maar ze is vast vlakbij. Het is wel heel zielig om te zien want hij roept wel zijn mama.

Bij Towers eten we even heerlijk een ijsje het is mooi weer, dus dat huurt er dan bij. Als we verder rijden komen we niet veel later in en bear jam. Er ligt een zwarte beer te slapen onder de boom en in de boom zit haar jong. We hebben haar al eerder gezien dus tellen haar niet mee.... We blijven een tijdje wachten tot ze wakker word het is toch mooi weer. Na een uurtje komt er beweging in. Ook haar kind komt uit de boom. Hij rent wat heen en weer en springt dan weer een halve dode boom in. Hier speelt hij een hele tijd boven op de takken. Soms vliegt er een vogel voorbij en doet dan heel stoer of hij die gaat pakken, maar ja ver kom je niet als je in de boom zit.

Na tijdje rijden we verder richting Cooke city. Bij picknick plaat zie ik vos bedelen bij een picknick tafel... Als er wat meer mensen stoppen zet hij het toch op het lopen.

Halverwege Lamar valley zien we hele donkere wolken. Daar stopt het mooie weer. Het is inmiddels 17:00 dus we hebben zo genoeg gehad. We zien onderweg de Bizon en Pronghorn en verder eigenlijk niet zo veel. Net voor de uitgang staat er nog een Moose en kalf van een jaar oud. Ze staan heerlijk te grazen en we staan er even te kijken en natuurlijk foto’s te maken en te filmen. Het begint te onweren en het rommelt aardig. We zien nog geen flitsen maar besluiten wel verder te gaan.

In Cooke City te stoppen om wat eten. We zien een leuke kroeg miners bar. We delen hier samen een overheerlijke pizza en hebben er een super lekker broodje bij met champions roomkaas pepers en ui... We nemen er een lekker biertje bij en we zitten eigenlijk wel goed.

Met de buikjes vol rijden we naar ons hotel die nog dik in de sneeuw ligt. Bas maakt daar vrienden met een hond. Ik kijk het eerst even aan ik heb het nooit zo op vreemde honden maar al gauw vind ik hem ook lief.

Ons hotel ligt aan beartooth highway en we besluiten hem nog even een stukje op te rijden. We komen weer bij het bord road closed maar er staat een bord bij dat we nog 17 mijl kunnen, best verwarrend.... we besluiten om toch een stukje nog door te gaan. Het zier erg mooi uit maar ik heb alleen maar de telelens mee genomen en de videocamera, maar Bas was even vergeten dat hij het geheugenkaartje nog in de laptop had zitten... nou ja het maakt ook niet uit. We komen nu echt bij een bord waar staat do NOT enter. Hier besluiten we dan ook om te draaien.

Als we terug komen wil ik lekker warm douchen maar ik denk dat het warme water op is, daar baal ik behoorlijk van. Het word dus heel snel douchen. Daarna lekker slapen.

Wat een mooie fotos weer!

Monique1968 2018-05-30 22:39:15

Zo, jullie hebben gelukkig veel gezien in Yellowstone! Klopt het dat jullie de das met jonkies hebben gemist? Of heb ik gewoon de foto's gemist. Heb daar al veel foto's van voorbij zien komen (op Facebook). Heerlijk zo'n extra dag in het park.... Mooie foto's btw ! We hebben er wel even gewacht maar we wilde nog meer zien, dus nee we hebben ze niet gezien....... Maar ja volgende keer......