Dag 3 Op naar Tarangire

Tanzania, Tarangire

UPDATE: 31-7-2022
FOTO'S DIE AAN DIT VERSLAG ZIJN TOEGEVOEDG ZIJN VAN DE MOBIELE TELEFOON.
VERSLAG STAAT INMIDDELS OP ONZE SITE MET DE 'MOOIE FOTO'S"

We hebben allemaal heerlijk geslapen. Bad is vroeg op die wil met Willem naar het zonnenbloemenveldje lopen want daar zaten gisteren heel veel beieneters….
Ik pak ondertussen de koffers weer in vandaag gaan we naar Tarangire….
We hebben weer een heerlijk ontbijtje al krijgen we bijna niks weg want we zien zo veel… zoveel vogels dat we elke keer staan te fotograferen…
Maar goed tussen 8:00 en 9:00 is het gelukt om wat naar binnen te werken.
We stappen in de jeep en nemen afscheid van deze prachtige villa. We gaan op weg naar Tarangire. Bas maakt zo nu en dan wat fotootjes met zijn mobiel uit het raam….
We stoppen voor een 15 minuten plaspauze en shoppen bij een soort art gallery.
Ik wil uit de auto springen want wil graag even kijken of ze iets leuks hebben maar was vergeten dat ik mijn gordel om had omdat we in de stad rijden hebben ze dat liever…. Nou al met al niet heel charmant als je als dikkie dik in de gordel hangt half uit de auto.
Ze hebben hier prachtige dingen en Hies en Willem halen een mooie giraf en Bas ziet een mooi nijlpaard… nee niet mij, 1 uit hout gesneden. Er zat wel een kras over het nijlpaard en dat vond ik dan toch net jammer, gelukkig konden ze hem polijsten en dan zag je er niks meer van.
Gauw springen we in de auto want ons kwartier is al ietsjes voorbij.
De weg vervolgt naar Tarangire en hoe dichterbij we komen hoe meer zon er weer komt.
Bij het park legt Peter uit dat ze de ingang hebben verplaatst. Het is aardig vernieuwd. Bas rent gelijk de auto uit op zoek naar vogeltjes. Als Peter dan ook weer terug komt moet ik Nas ff zoeken en aanstalten laten maken dat we gaan.
Ik leg Peter even uit dat het zo altijd gaat met Bas….
Het dak gaat los en we rijden het park in. We zijn aan de late kant dus Peter geeft aan dat we niet voor alles kunnen stoppen maar dat we ruim de tijd hebben in de komende twee dagen.
Alleen als we echt iets bijzonders zien stoppen we.
We knikken allemaal en gaan dit proberen.
Het lukt ons aardig en om 12:30 komen we bij de prachtige Tarangire lodge. In 2017 zijn we hier ook geweest. Er lopen overal beestjes, met name dik dik, aapjes met blauwe ballen, eekhoorns en veel vogels.
We nemen lunch en die smaakt heerlijk. Daarna lopen we wat rond met onze camera. Het valt op dat er veel hornbills rond de tenten zijn. Eentje vangt een klein slangetje en voert het aan zijn jong.
Van al dat rondlopen heb ik het behoorlijk warm gekregen en Hies en ik strijken neer op het terras met een wijntje.
Bas komt met de informatie dat hij is geëxplodeerd…..
Om 16:00 gaan we weer op Safari, we hebben de korte broek ingeruild voor lange broeken vanwege de steekvliegen die hier heel veel zitten en spuiten ons goed in tegen insecten. Dus als frisse citroentjes gaan we de Safari auto in.
We zien leeuwen in de rivier die zitten te knagen aan een gnoe. We proberen zo dichtbij mogelijk te komen maar dat lukt niet heel erg.
Ook zien we olifanten in de rivier en giraffen.
Als we iets verder rijden staat er een olifant midden op de weg chillen in eerste instantie. Peter stopt midden op de weg en we maken foto’s…. Opeens raakt de olifant geïrriteerd en begint met zijn slurf te zwaaien, hij schuift met zijn poot en komt recht op ons af. Peter start de auto rijd eerst nog klein stukje op hem af en dan opeens buigt hij naar rechts en loopt de olifant door, dat was best een klein beetje spannend!
We rijden verder rond en zien ook veel vogels, dan gaat de zon prachtig onder.
We rijden terug naar de lodge en Hies geeft aan geen eten te hoeven, ze voelt zich niet zo lekker.
Wij gaan eten met zijn drietjes dan maar en halen alle camera kaartje leeg.
We gaan op tijd naar bed want morgen gaan we om 7 uur weer op pad.