Slangen en Caracara's

Verenigde Staten, Montgomery County

We hebben weer heerlijk geslapen en staan om 6:00 op. Vandaag willen we naar Corkscrew, dat is een park wat met een pad van houten vlonders die door de swamp loopt.
We zetten de navigatie op de snelste route en worden op de I75 gezet richting Napels. Dit is ook eigenlijk wel een hele mooie weg. Om de zoveel mijl had je een senic turnout en kon je vogeltjes kijken.
Bij 1 senic turnout kon je een onverharde weg nemen en daar zijn we een stukje op gereden. Uiteindelijk stuurde onze navigatie ons door. Er stond een man te vissen en we hebben het voor de zekerheid gevraagd en je kon inderdaad door rijden.
Vogels zijn hier wel bange poeperts als we stoppen vliegen ze weg. En dan stopt Bas, een slang op de weg. Op dat moment weten we niet wat voorn slang dus we zijn voorzichtig... Hij laat zich goed fotograferen. Eigenlijk willen we hem van de weg af jagen anders word hij misschien dood gereden. Met een tak probeert Bas het maar hij is echt niet plan te verplaatsen... hij haalt wel een keer uit naar de tak. Nou dan moet hij het zelf weten....
We rijden verder en komen weer op verharde weg. Deze gaat lang sinaasappelbomen en ranches. Er zitten hier heel veel vogels. We stoppen zo hier en daar en dan ziet Bas een Caracas, die wil hij heel graag voor de lens maar de Caraca heeft er geen zin in.
We stoppen ergens voor een lepelaar. Als we er staan te fotograferen komt er een auto aan rijden met een soort van zwaailicht voor op zijn bumper. Jongen stapt uit en komt na ons toelopen, het is een professionele en internationale vogelteller.... hij vroeg of we iets bijzonders zagen, de spoonbil zal voor hem niet bijzonder zijn. Hij vertelde dat in dit gebied ongeveer 30 Caracaras zaten. Verderop moest een nest zitten. Hij legde uit dat we bij de gevallen oaktree moesten zijn.
De boom vonden we wel helaas de Caracara niet. Maar eindje verder op zagen we er wel weer een dit keer kom Bas hem op de foto krijgen. We rijden verder en komen pas om 11:30 in Corksrew aan. Inmiddels is het alweer erg warm en tikken de 31 graden aan. Wel zijn er een paar stapel wolkjes en die zijn best lekker. Meeste van het trail loop je onder de bomen. We zien hier daar war vogels, wasbeertje, een alie met kleintjes. We vragen daar aan een ranger wat voorn slang we hebben gezien, het is een cotton mought, giftig maar niet dodelijk er kunnen wat ledenmaten afsterven meer niet.
Als we iets verder lopen zien we er daar ook nog 1 in het water.
We zijn weer terug bij het begin. We nemen een andere weg terug en willen op de 41 komen. We rijden eerst een heel stuk over we dachten de 29.Hier staan heel veel waarschuwingen voor panters en er staan hele hoge hekken.... geen panters wel weer Caracaras. Bas stopt ergens om te fotograferen en onze auto toetert als je de deur weer dicht gooit en er vliegen een zooi vogels weg..... nou daar sta je dan met je fotocamera. De alies bleven wel liggen, en er lagen er heel wat stuk of 7.
We zien een onverharde weg en deze komt dan weer uit op de 41. Om 17:00 stoppen we nog even bij Sharkvalley. We kijken even bij de baby gators en gaan dan op weg naar het hotel.
Plan was eigenlijk bij cheesecake factory te gaan eten daar zijn we nog nooit geweest, maar toen we bij ons hotel aankwamen hadden ze hier burger avond. Je kon hamburgers krijgen met bier of wijn. Dat zeg er ook wel lekker uit, dus hebben we dat gegaan.
Daarna heeft Bas een wasje gedraaid en ik ben met de foto’s aan de slag gegaan.
Het was weer een mooie dag.

Schitterende foto's en wat een geweldig catch, die caracaras, top !!