Dag 1 Amsterdam naar Los Angeles

Verenigde Staten, Los Angeles International Airport

Very long day

Vanochtend nou ja vannacht om 2:30 ging de wekker.... Jezus das toch geen tijd. Ik ging eruit Bas bleef nog even liggen.

Vandaag is de dag, ruim ander half jaar hebben we het erover gehad en gepland! Maar nu gaat het dan toch gebeuren met z’n alle naar Amerika.

We doen de laatste spullen in de koffer en dan haalt Bas vast de auto. Normaal brengt ome Willem ons weg maar we moesten nu zo vroeg dat we voor parkeren op Schiphol hebben gekozen.

Om 3:30 komen we bij de Versuytjes, die staan al netjes buiten klaar.... ook daar word wat gemopperd over het tijd stip. Hans en Ingrid stappen bij ons in en we proppen nog een koffer op de achterbank. Mandy en Leroy worden door de ouders van Leroy gebracht.

Het andere deel van de familie de Siedenburgjes gaan met een andere vlucht. Hun gaan rechtstreeks met KLM en vliegen pas rond 12:30, the lucky basterts mogen uitslapen.

Er rijd nog niet veel verkeer op de weg dus met een uurtje zijn we op Schiphol. We rijden de parkeer garage in, geven de sleutel af en lopen zo de vertrek hal in easy peasy!

Het is nog heel rustig op het vliegveld heerlijk. Leroy en Mandy komen gelijk met ons aanlopen. We nemen afscheid van de ouders van Leroy en checken in. Nou is Bas zijn hand bagage altijd wat aan de zware kant vanwege veel foto en film apparatuur, en dan heb ik ook nog twee camera’s. We moesten nu onze handbagage laten zien, Bas heeft goed geoefend en tilt de tas op alsof er alleen maar veertjes in zitten. De stewardess twijfelt even maar knikt oké.

Bij de douane valt de drukte ook mee.... blijkbaar veel mensen die naar Antilia gaan want de meneer in het glazen hokje vraag ook op weg naar Antilia..... Nee we are going to fucking LA!! Ohh das wat anders....

Dan door de beveiliging, als ik in de scanner sta gaan er allerlei dingen knipperen en moet ik gefouilleerd worden, nou dat gebeurde grondig, ze kneep in mijn tieten niet te krap.... wilde bijna zeggen ho ho die zijn gewoon echt hoor. Maar goed gelukkig mocht ik door.

Daar begint zo’n klein vrouwtje uit haar dak te gaan dat ik niet twee tassen in de bak had moeten doen..... girl you picked the wrong women at This hour! Ik vertel haar vriendelijk toch dringend dat ze me dat had kunnen vertellen aan het beging, daar heb ik nog 5 minuten bij die bak gestaan! Ze moet haar collega’s gewoon even fijn gaan opvoeden!

Alles geregeld! Dat betekend dat we alleen nog op zoek moeten naar wat te eten! Ook heel belangrijk. Er is ochtend gym op Nederland 1 en Ingrid en Ik doen gewoon even mee! Je moet toch fit het vliegtuig in.

Op tijd gaan we instappen en vlucht naar Londen verloopt vlekkeloos.

In Londen zien we wel dat we iets moeten gaan opschieten. Onze handbagage bestaat uit camera spullen en die willen we graag kwijt in het vliegtuig dit zijn tassen die niet ingecheckt gaan worden dus willen we op tijd het vliegtuig in zodat we plek hebben.

In Londen moeten we weer door beveiliging en dat is altijd een ramp daar en nu was het niet veel anders. We hadden op het vliegveld in Amsterdam geurtjes gehaald en ik was vergeten ze uit de tas te halen..... want in Londen moeten vloeistoffen uit je tas. Mijn tas ging apart en ook die van Mandy en Ingrid. De dame die de tassen moest controleren had niet heel veel haast en wij wel ietsjes. Ze haalde mijn geurtjes uit het zakje en probeerde ze in een nieuw zakje te proppen. Dat lukte niet en werden ze zo gewoon terug gestopt in de bak met het gescheurde plastic erbij echt heel bijzonder. Bas was voor de zekerheid al gaan lopen.... Maar die kwamen we bij het treintje weer tegen. Uiteindelijk viel het redelijk mee en hadden we genoeg plek in het vliegtuig voor onze tassen.

Inmiddels hadden we ook bericht van de rest van de familie die overal doorheen waren en ook op hun vliegtuig zaten te wachten.

Ook hier verloopt het soepel en binnen no-time zitten we in de lucht. Het is een lange vlucht. We slapen wat eten spicy chicken en kijken films. Ik heb voor de derde keer heb ik a star is Born gekeken, ik blijf het een toffe film vinden en ik ben eigenlijk iemand die nooit een film twee keer kijk. Alleen het laatste stukje heb ik overgeslagen, dat vind ik echt zo naar en om hier nou met rood zwart door gelopen ogen in het vliegtuig te zitten lijkt me geen goed plan.

Het laatste stuk vliegen we over de rocky mountains en zelfs over Yellowstone. De Tetons herken ik met het meer en ik zie Jackson liggen zo gaaf! Het is helder en zo zien we toch nog wat van het mooiste stukje van Amerika. Daarna vliegen we over de Salt lakes ook prachtig.... hier kan geen film tegenop. Daarna vliegen we de zandbak over met de blackhills van Nevada, bij Elly zie ik nog wat besneeuwde bergtoppen! Bij Las Vegas zie ik het mooie Lake Mead en de hooverdam. Wat is het toch een schitterend land en het voelt weer als thuiskomen!

Als we landen gaan we redelijk makkelijk door de douane, en de koffers staan al klaar. We wachten op de familie Siedenburg die over 15 minuten moeten landen. We kunnen het precies zien wanneer ze landen. Ze geven vast de kleur koffers door en als de band gaat lopen gaan Bas en ik ze vast ophalen.

Het duurt even maar dan komen ze eraan en zijn we compleet. We lopen naar het busje van Hertz en al lachend gierend en brullend gaan we het busje in. De mannen gaan auto’s ophalen alleen tot onze grote verbazing past niet alles erin.... das toch raar want ze wisten bij American Vacation dat we met zijn 11 gingen en dan kan je er vanuit gaan dat iedereen 1 koffer heeft en dat hadden we al niet eens. We nemen voor 1 auto een upgrade en dan krijgen we alles erin! We rijden een heel stuk door Beverly Hills en zien de ene mooie villa naar de andere..... mooie palmbomen.... This is L.A. .......

In the Hollywood Hills staat onze Vila, de gastheer wacht ons op en we krijgen een rondleiding en kijken onze ogen uit.

De heren en Lisa gaan boodschappen doen, Lisa vind namelijk dat er ook even een vrouw mee moet en eigenlijk is dat wel waar natuurlijk.

Als de heren en Lisa thuis komen word de bbq aangeslingerd. Daan en Ingrid snijden stokbrood en Meloen. Leroy en Ruben besluiten nog het zwembad in te gaan, waarbij Leroy zo’n dikke waterbom maakt dat het zwembad gelijk leeg is.

Allemaal zwaar vermoeid zitten we gezellig aan tafel en om 21:15 nokken de eerste waaronder ik af.

Yes slapen.......

Welterusten!

Wat leuk geschreven! En wat een mooie foto’s! Geniet van jullie vakantie! Benieuwd naar de rest van de verhalen & foto’s!

Synthia 2019-07-21 16:32:38

Ziet er super gezellig uit. Ik zie Renee op schiphol al aan het bier🙈dus vast een relaxte reis geweest. Geniet samen van deze mooie trip. 🍾🍷🥛🍦🐳🐬🌞🍉🍉🍹🎰

Esther.oonk@icloud.com 2019-07-21 17:01:09

Heerlijk om allemaal te lezen.. Ik krijg gewoon weer heimwee naar Amerika... Wat een heerlijk land is het. Ik kijk uit naar de volgende dagen....

Inge 2019-07-21 17:45:09

Ik ga jullie weer volgen. Geniet van jullie vakantie ! Dit is alvast een goed begin!

Antoinette 2019-07-21 18:30:54

Hallo, wat een leuk 1e blog. Fijne vakantie en veel plezier samen!

Monique1968 2019-07-21 19:12:48

Gezellig hoor! Een fine vakantie en heel veel plezier!

Jolanda Bakker 2019-07-22 00:02:50

Gezelllig hoor zo met zijn allen. Heel veel plezier!

Marjon van Wunnik 2019-07-22 09:13:22

Nou het klinkt allemaal weer gezellig en mooie kiekjes ook weer. Geniet er van mensen