Op naar de Everglades

Verenigde Staten, Collier County

Onze reisverslagen op pindat worden onderweg gemaakt… foto’s zijn gemaakt met mobiele telefoon. De foto’s uit de camera’s volgen nadat wij thuis zijn op onze site. https://esthervanderzouw.wixsite.com/genieten-in-florida

Om 6:15 appen we met onze buren die inmiddels ook wakker zijn. We kleden ons aan en pakken onze spullen. Gisteren zijn we allemaal wel iets aangebakken door de zon… en ondanks mijn voor bakken in Nederland onder de zonnebank ben ik ook gisteren gefrituurd. Gelukkig valt het allemaal mee maar we smeren ons toch maar goed in.

Ontbijt is pas om 8:00 maar we zijn om 7:15 al klaar. We besluiten de ihop dan maar te pakken. Eerst rijden we ff nog langs most southern point. Het is nog schemerig maar desondanks loopt er toch al volk.

Bij de ihop bestellen we allemaal wat lekkers en gaan dan op pad. We gaan eerst opweg naar anhinga trail. We stoppen nog ff bij de hertjes en we zien er twee. Inmiddels moet er ook een keer getankt worden.

Als we bij de everglades zijn bezoeken we het visetor centrum en we moeten allemaal ff naar de wc. Daarna rijden we door naar het anhinga trail. Het is warm zat! Gelukkig is er heel soms een wolkje. Het water staat extreem hoog voor de tijd van het jaar, ook hier hebben ze last gehad van veel regen, en nog steeds…. Laten we hopen dat wij er niet al te veel last van krijgen.

We zien leuke vogeltjes en dingetjes. We volgen een tijdje een paars waterhoentje… die is grappig bezig met de knop van een waterlelie. We zien wat allies, en Bas en Willem zijn erg druk met een havik oid… Ook gaan we veel Libelles… er is genoeg te zien dus! Je loopt hier bijna alles is de zon en warm is het wel! Het is 32 graden…

Als we dan ook weer terug zijn bij het startpunt halen we koele drankjes je hoort ze sissen als ze naar binnen gaan.

We gaan verder en komen langs een fruitstand waar we heerlijk lek frosted fruit drankje halen. De lange weg door homestead volgt… alsof je er nooit uitrijd. En dan eindelijk tamiami trail.

Bij sharkvalley rijden we de weg in, het is al 16:30 en om 18:00 sluit het park. We doen een klein stukje en op dat kleine stukje zien we best het een en ander.

We rijden via de looproad van big Cypress preserve naar ons hotel. We zien hier vooral veel night herons, maar ook Allies en het is een mooie weg.

Eenmaal bij ons hotel gaat het mis! We willen inchecken, dit hotel heeft American Vacations voor ons geboekt maar ze kennen onze reservering niet… zowel niet op naam als ons reserveringsnummer op de voucher. De beste jonge aan de balie probeert het op alle mogelijke manieren maar kan niks vinden. Bellen naar het reisburo heeft geen zin want het is in de de nacht in Nederland. Bas heeft wel 06 nummer van Elvira maar die ligt te slapen.

We zouden hier drie nachten slapen, gelukkig hebben ze wel twee kamers voor drie nachten, er zit dus niks anders op dan nu te boeken en te betalen. We hoeven nu alleen de eerste nacht maar te betalen, de rest kunnen we morgen regelen als we contact hebben gehad met het reisburo.

Dit geintje heeft ruim een uur geduurd en we kunnen nog net voor eten terecht in het hotel de keuken sluit om 21:00 uur.

Nu hopen dat het word opgelost… de laatste jaren is ons reisburo niet meer service en klant gericht… dat is ook waarom dit de laatste keer is dat we via hun boeken.

Nu lekker slapen morgen vroeg op!

Blijft gaaf, de Everglades! Wat een vervelend einde van zo'n mooie dag, het zal wel goed komen maar hier zit je niet op te wachten..

Caroline 2024-03-16 23:16:21

Mooie foto's van weer een fijne dag. Jammer dat het mis ging met de hotel reservering. Hopelijk wordt het goed opgelost. En ja.....volgende keer gewoon zelf de hotels boeken!?

Reny 2024-03-17 07:18:11

fruit foto's . Lekker veel fruit , hoop dat het met het Hotel in orde gekomen is! Mooi weer, en genieten is dat.🦈🌹