Yes vertraging…. Alamo WTF

Verenigde Staten, Denver

Dag 1 Amsterdam- Denver

Alle foto’s zijn gemaakt met de mobiele telefoon. Als het blog word verplaatst naar de web-site zullen we foto’s van de camera erbij plaatsen.

Nou wat een bofkonten zijn wij dat we nu we twee maanden terug zijn weer op vakantie mogen. Hierna zullen we echter tot September volgend jaar moeten wachten ivm ons werk…. Ook ons idee om in Maart naar Florida te gaan laten we even staan toto een andere keer….

Om 4:30 gaat de wekker. Echt lekker geslapen heb ik niet. Ik ben niet zo zenuwachtig als de vorige keer dus daar ligt het niet aan. Ook Diego heeft in de gaten dat we weg gaan en spring vannacht meerdere maken boven op me….

Als de wekker gaat ga ik er ook maar gelijk uit….. Het bekende tafereel vind plaats. De kut vliegtuigsokken moeten weer, mijn God het lijken wel steunkousen… Laatste spullen in de koffer en klaar zijn we. We hebben het warm en gaan buiten wachten op ome Willem onze schipholltaxie die al snel volgt.

Met een stuk minder stress dan twee maanden geleden gaan we naar het vliegveld. Als we aankomen rijden vind ik het wel druk. Maar ook de Schiphol ap liet zien dag het een rustige dag was vandaag.

We nemen afscheid van ome Willem en gaan naar binnen. Ook binnen vind ik het druk. We kijken op het bord en moeten naar balie 26…. Maar dan WTF er staat een enorme rij. We sluiten aan en even zakt de moed me in de schoenen. Gelukkig kunnen we al gauw inschatten dat we hier op tijd door moeten zijn.

En inderdaad naar ruim anderhalf uur zijn we ingecheckt en de koffers kwijt. Bij de beveiliging staat gelukkig geen lange rij en hier zijn we binnen 10 minuten door…. Alleen is weer mijn tas aan de buurt dat was de vorige keer ook al zo.

Ook de paspoortcontrole is binnen 5 minuten voor elkaar. Nou gelukkig dan hebben alles gehad. We nemen eerst een ontbijtje we hebben nog 2 uur voordat we gaan boarden. Daarna lopen we wat rond. Ik haal nog een geurtje en Bas zit zich te vergapen bij de whisky…

We lopen richting het vliegtuig en bij de gate wachten we rustig. We downloaden alle twee nog wat Netflix series op onze mobiels en dan is het inderdaad tijd om aan board te gaan.

Het is een mooi nieuw toestel een Dreamliner. We hebben een raamplek en de middenstoel en naast ons komt een oudere dame zitten. Als de deuren dicht gaan blijkt er in dat er in het midden nog veel plekken leeg zijn. De dame naast ons verhuist die kant op en zo hebben wij drie stoelen…. Heerlijk!

Iets later dan gepland gaan we weg. We gaan nog wel op tijd landen maar onze overstap tijd is heel krap we hebben maar 2 uur…. En dat had ik eigenlijk pas te laat door… ik wil eigenlijk altijd minimaal 3 uur.

De vlucht is verder prima met best aardig eten en chocolade ijs! Lekker wijntje erbij prima!
We landen keurig op tijd en dan begint top sport. We lopen zo snel als we kunnen rennen de trappen op en af en over de loopbanden heen. Als we bij immigratie komen valt de rij mee. Met 15 minuutjes zijn we aan de buurt de reis er naar toe was langer.

Onze koffers zijn er nog niet dus dat is nog ff wachten…. Maar de tijd tikt! Dan komt het verlossende woord! We hebben vertraging op onze volgde vlucht dat komt super goed uit! Wie had dat gedacht dat je blij zou worden van vertraging.

Als onze koffers er zijn gaat de een je rot show verder. De koffers moeten we zelf doorsturen. Dan richting de beveiliging, dit is ook weer een eind en we moeten opzoek naar het treintje die kunnen we even niet vinden. Bas vraagt de weg en we zijn weer op de goede weg…. Treintje in treintje uit, rennen over de roltrap weer top sport! En dan zijn we eindelijk bij de gate!

Inderdaad vertraging dus we kunnen heerlijk rustig zitten en ff wat drinken. Uiteindelijk vertrekt onze vlucht naar Denver anderhalf uur later. Ook hier hebben we drie stoelen voor ons samen…

Vlucht verloopt verder soepel…. Om 18:00 landen we in Denver. We moeten even wachten op onze koffers maar ze zijn redelijk snel.

Dan hup in het busje naar Alamo. We zijn gelijk aan de beurt en willen naar buiten lopen om onze auto te halen…. En daar gaat het helemaal mis….

Er staat een rij buiten… niet zomaar een rij…. Mensen wachten op een auto de auto’s zijn op! Er zijn mensen bij die staan er al vanaf 16:00 vanmiddag en ze staan niet vooraan.

Het is best warm, een fles water uitdelen was misschien wat ze zijn minst hadden kunnen doen…. Je kon een uber naar je hotel nemen op hun kosten die kwam je dan morgen ophalen rond 9:30 en dan zou je auto klaar staan. Dat is voor ons geen optie omdat je sinds COVID voor veel parken moet reserveren, zo ook mount evans waar we morgen tussen 8:00 en 10:00 moeten zijn anders komen we niet op de pas.

Elke keer als er een auto aan komt rijden mag je die nemen, als hij groter of kleiner is mag je hem afwijzen maar als hij in jou categorie valt moet je hem nemen. Pick ups waren niet heel erg in trek maar uiteindelijk was er dan toch iemand die hem wilde.

Om 21:15 kwam onze auto voor rijden we hadden geluk het was een grote auto, ik vind hem te groot maar vond het prima…. Het slechte van dit verhaal is dat ze je binnen nog een andere auto proberen aan te smeren voor $20,- per dag… asociaal! Dit kunnen ze niet maken.

Maar goed wij in onze slee naar het hotel wat gelukkig maar 5 minuten rijden was. Bad is nog naar de walmart geweest. Ik lag echt voor Pampus.

Nu lekker slapen en morgen een mooie dag maken.

www.basandesther.com

Pfff, wat een stress maar gelukkig had de vlucht naar Denver vertraging, even adem halen. Wat een verhaal over Alamo, dat hebben we nog nooit meegemaakt. Maar goed, jullie hebben een auto en konden naar Mt. Evans. Ik ga snel verder lezen. Have fun !!

Reny 2022-09-07 12:21:48

Tjonge wat een gedoe allemaal. Nu maar verder genieten

Amanda 2022-09-07 12:47:42

Wat een verhaal over Alamo zeg! Ze hebben dus blijkbaar inderdaad een te krappe voorraad aan auto's. We hebben onze plannen voor Texas weer moeten uitstellen vanwege de extreem hoge huurprijzen voor auto's als gevolg van deze krapte. Des te blijer zijn we, dat we weer met jullie mogen meereizen, al is het maar virtueel. Dus laat die verhalen maar komen! We wensen jullie heel veel plezier en een prachtige reis met heel veel wild en mooie fotomomenten toe! Groetjes, Franziska en Klaas He Franziska en Klaas, Ja het was even vervelend maar ze zijn er wel mee bezig om het op te lossen! Hoop dat jullie gauw verder kunnen met je plannen voor texas! Groeten Esther

Franziska 2022-09-07 13:14:22

Ja helaas hadden wij in San Francisco bij Hertz ook problemen om de auto op te halen. Hier moest 1 medewerker alles doen, waardoor we uren moesten wachten voor we aan de beurt waren. Gelukkig stond er toen wel een auto klaar....

Anita.Mark.op.pad 2022-09-07 13:31:55

Ik volg jullie weer. Geniet van jullie vakantie!

Antoinette 2022-09-07 13:41:43

Hoi, Teun en ik haken nu pas aan, maar hebben daardoor lekker veel te lezen. Nog veel plezier en groetjes vanuit Kroatië. He teun en franca, Jullie ook veel plezier! Groetjes Etsher