Dag 10 Yosemite naar Death Valley

Verenigde Staten, Dearing

The heat stikes again......

Na toch wel een lange nacht worden we om 5:45 wakker van de wekker. Alles is weer ingepakt en om 6:50 staat de fam Verspuy op de stoep. Alles word weer in de auto gepropt. Nog even uit checken en we gaan weer op pad. Via Tioga pass rijden we vandaag naar Death valley.

Het is nog lekker rustig op de weg en ook nog lekker koel, we komen bij 14 graden uit! we stoppen bij Alstom point en zoeken naar rock Chucks maar die zien we niet. Volgende stop is Tenya Lake, Bas denkt dat hij buiten het park is en laat zijn drone op. En daar komen park rangers aan... Bas houd zijn drone hoog, ze legen de prullenbakken en rijden weer door. Bas kan veilig zijn drone naar beneden halen.

Op de bergtoppen liggen nog verdwaalde stukken sneeuw en dat ziet er erg mooi uit!

Aan het einde van de weg staat een pomp en kunnen we koffie drinken, ook kan er even geplast worden.

We rijden naar Mono Lake maar we moeten even vragen waar we moeten zijn voor de Tufa, we zijn hier in 2009 voor het laatst geweest dus das ff zoeken.

We krijgen richting mee en een kaart en zo komen we er wel. Zoals altijd zitten er veel van die vliegjes, ook zaten er een soort Sand pippers en zwaluwtjes, en net zo als jaren geleden zat er een osprey nest met twee jongen. We lopen wat rond en de nodige plaatjes worden geschoten.

We gaan de auto in opweg naar Death Valley, onderweg eten we een Subway broodje in Bishop.

We rijden door het mooie Death valley en zien zelfs een paar Joshua tree’s staan. Natuurlijk moet er even een plaatje van komen.

Dan komen we het beruchte bordje tegen dat de airco uitmoet.... we doen dit trouw en hopen dat de Siedenburgjes dit ook hebben gezien, hun auto trekt al niet zo best. Opeens is Bas ze kwijt in de spiegel en ja hoor de moter temperatuur was heel hoog opgelopen. Nou schijnt het als je de kachel aan doetdan dan de temperatuur van je moter zakt. En inderdaad... hun reden bin 50 graden met de kachel aan de berg op, gelukkig was het nog maar een klein stukje....daarna was het heuvel af en ging de airco weer op standje vriespunt.

We rijden Ranch op Death Valley en het is werkelijk bloed heet! We checken in en gaan naar onze kamers we zitten allemaal op de zelfde gang. Het is 18:30 en we spreken om 19:00 af om naar het restaurant te gaan. De kiddies zijn zwemmen en ook Hans en Ingrid koelen af in het zwembad. Er is geenek in het restaurant maar een plekje aan de bar vinden we Prima. We nemen een drankje en bestellen eten, het eten is hier niet heel goedkoop maar het is wel heel erg lekker. Hans en Ingrid zijn er inmiddels ook en dan komen ook de kiddies eraan. Ze mogen alleen niet aan de bar... nou ja eigenlijk alleen Amber niet want die is nog geen 21. De barvrouw gaat voor ons naar de manager om te vragen of ze ook niet naast haar ouders mag zitten, maar ook dat is een no go! Ze besluiten dan met zijn allen maar te eten in de snackbar. De dame achter de bar gaat in de gaten houden als er een hoge tafel vrij komt zodat de kiddies daar kunnen zitten. Ze moeten daar ook 45 minuten op hun eten wachten en echt veel is het niet. Daan besteld aan de bar nog een bord patat en brengt dat naar de snackbar. Aan de bar hebben we bordje patat binnen 5 minuten.... echt verschrikkelijk.

Zodra de hoge tafel vrij komt krijgen we deze. Hier drinken we nog een drankje en haken Daan en ik af, samen met Amber en Lisa. De Verspuytjes zijn net voor ons weg gegaan. Bas, René en Ruben nemen nog een drankje. Daan en ik slapen op hun kamer en Bas en René hebben we verbannen naar onze kamer.

Niet veel later volgt René, alleen heeft Bas geen sleutel meer, hij en Ruben zijn onderweg het zwembad nog in gedoken. Toen ze terug kwamen hoorde Rene Bas niet aankloppen en dus besloot hij buiten te gaan slapen. Ruben wil Bas niet alleen laten en gaat mee. Ze liggen op het gras van de golfveld en ze liggen samen romantisch naar de sterren te kijken die erg mooi waren en dan gaan de sproeiers aan. Tevens hebben ze behoorlijk last van muggen dus om 1:00 doen ze toch nog een poging Rene wakker te krijgen wat nu wel lukt!

Ook de laatste twee liggen in bed!