Waar zijn alle beestjes?

Verenigde Staten, West yellowstone

Dag 6 Tetons naar Yellowstone

Alle foto’s bij het blog zijn gemaakt met mobiele telefoon. Als we het blog op onze website gaan plaatsen zullen de foto’s van de fotocamera’s erop worden gezet.

Nou om 4:15 ging dan de wekker. We kleden ons aan pakken onze spullen en lopen naar de auto…. Regen, dat belooft niet veel goeds. Eigenlijk wil ik weer terug rennen mijn bed in…. Maar dat mag niet.

We rijden het park in naar Oxbow bend en we zijn te vroeg het is nog pikdonker. We eten onze donuts en wachten tot het licht word. We zoeken een plekje aan de rand maar omdat ze zoveel mensen naar beneden zijn geklommen krijg ik overal mensen in mijn foto. Dat betekend dat ik ook naar beneden moet klimmen en daar ben ik nou net niet goed in….

Maar goed met veel gehakkel en geschuif kom ik er wel. Bas heeft de camera met statief. En dan is het wachten. Tijdens het wachten krijgen we regelmatig bezoek van forellen. Toch nog wild gespot🙈

Het is geen mooie zonsopkomst en ik ben er klaar mee. Het hele spul weer omhoog. We rijden door het park nog een keer langs gross ventre road. Hier lopen we wat rond en ook hier geen geluk.

De bergen zit een soort mist achtig voor, het is niet heel helder, je krijgt ze niet heel scherp. Toch stoppen we een paar keer om een plaatje te maken. Als we langs Jenny Lake rijden hebben we geluk, er zit een bold eagle te relaxen in de boom redelijk dichtbij…

Langzaam rijde we Yellowstone in. We stoppen bij Moose falls en maken een paar fotootjes. Als we door rijden is er een opstopping in het park, er loopt een elk met een heel groot gewei. Hij loopt tussen de bomen dus een mooie foto maken is wat lastig.

We stoppen bij wat geisers waar allemaal bizons lopen. Inmiddels zit de zon achter donkere wolken en begint het zelfs te onweren… gevolgd door behoorlijke regen. Nou ja de auto kan wel een was beurt gebruiken.

Langzaam zetten we koers naar ons hotel. We maken wat kleine stopjes en om 16:00 zijn we in ons hotel in west Yellowstone. Even lekker douchen en een klein dutje.

We gaan west Yellowstone in. Het is een klein plaatsje met winkeltjes en restaurantjes. Het is best druk, maar dat komt omdat twee ingangen waar ook leuke plaatsjes liggen zijn gesloten vanwege de overstromingen in Juni. Iedereen die ik Yellowstone logeert slaapt bijna in west Yellowstone.

We gaan eten bij de slipery otter, voor Amerikaanse begrippen een gezellig ding. Bas besteld weer een halve koe, ik een uiensoep en een hamburger. De uiensoep is nog net zo lekker als in 2018….

We lopen nog wat door het stadje en gaan dan naar ons hotel… lekker slapen morgen weer op tijd op! Voor wie denkt pfffff elke ochtend vroeg op. Wij liggen uiterlijk 21:00 op bed, dus we slapen genoeg uurtjes!!

www.basandesther.com

Ben toch bang dat het voorjaar meer kans geeft op het wild dat jullie willen zien. Maar ook buzin elk geitjes is wild he. Ik zal duimen dat jullie nog wat zullen vinden daar.er zijn genoeg plekjes. Succes

Amanda 2022-09-11 11:00:43

Wild spotten is natuurlijk ook een kwestie van geluk. Het is immers geen dierentuin daar. Bovendien vind ik, dat jullie al best wel wat wild hebben gezien: bizons, elk, pronghorns, berggeiten, bighorns, eekhoorntjes, marmotten, fluithazen... Dat zich tot nu toe nog geen beer of moose heeft laten zien is gewoon pech denk ik en heeft niets met het seizoen te maken. We zijn namelijk al diverse keren in september in die contreien geweest en hebben wel veel wild gezien. We zijn er echter ook weleens weken rondgereisd zonder ook maar één beer te spotten. Pas toen we de hoop al haast hadden opgegeven, kwamen we op de meest onverwachte plek een beer tegen. We zaten namelijk te eten in een restaurant, toen op de helling tegenover ineens een beer verscheen. Dus geef de hoop niet op en geniet in de tussentijd gewoon van wat je wel tegenkomt!

Franziska 2022-09-12 00:05:53

He Francisca, zeker een kwestie van geluk maar ook een kwestie van tijd van het jaar. In het voorjaar zie je gewoon meer wild. Op de bergen ligt dan nog sneeuw en beesten gaan naar het dak voor verse grasjes. In de zomer gaan ze voor verkoeling naar boven…. En dat is nu het geval. Eind september begin oktober komt het spul werkt naar benden. Dus zeker geluk maar ook een kwestie van tijd van het jaar en uitzoeken waar dan de beesten te vinden zijn… Wij hebben laatste voorjaar in 2018 in 6 dagen 29 beren gezien…. Ook puur omdat ik me verdiep waar ik ze moet zoeken…. En geloof me geduld hebben we dan wel. Aangezien wij graag wild spotten is dit dus niet de tijd van het jaar voor ons om de volgende keer te gaan…