Geen sneeuwstorm.......

Oostenrijk, Piesendorf

Vanochtend slapen we voor ons doen lekker uit.
Er was niet te best weer voorspeld voor vandaag dus echte plannen hebben we niet.

Rond 8:00 ga ik mijn bedje uit en Bas ligt nog in diepe slaap.
Eerst maar eens naar het uitzicht kijken, we zijn natuurlijk in het donker aangekomen.
We kijken op de beregen en sommige toppen ligt alweer sneeuw op.
Verrassend genoeg is er we een waterig zonnetje, misschien moeten we er toch maar op uit gaan strakkies.

Om 8:30 ontwaakt de schone slaapster….
We hijsen ons gauw in de kleren en gaan eerst naar de overkant een broodje halen.

Daarna besluiten we om naar de Sigmundklam te rijden en hier te gaan wandelen.
Het is maar 7 minuten rijden dus lekker vlakbij. Het is niet druk en we kunnen vlakbij parkeren.
We betalen 6,50 en gaan aan de wandel. Het is erg mooi en overal stroomt water.
Veel bomen hebben al mooie herfst kleuren.

We maken veel foto’s en filmen zo hier en daar. Het is ook helemaal niet koud, we hebben geen jas aan en zelf alleen met trui is het warm.
Als we door de klam heen zijn vervolgen we ons pad naar Klamsee.
We bewonderen de rivier en de mooie omgeving. Na 15 minuten lopen komen bij een “alm”, hier gaan we heerlijk in de zon zitten. Ik neem een jagerthee en Bas een biertje het is tenslotte vakantie.

Net als ik naar het thuisfront aan het appen ben en aan het opscheppen ben over het mooie weer komt me daar toch een plensbui aan. We schuiven wat op ons bankje zodat we droog zitten, laten de wolk uit regenen. Daarna lopen we weer verder.

Het is niet een heel groot meer maar wel heel erg mooi. Bas ziet een paar mooi eendjes zwemmen.
Ik zie zelfs zo hier een daar een verdwaalde paddenstoel.

Als we terug zijn bij de auto rijden we de weg verder en komen op een parkeerplaats waar we niet verder kunnen. Alles is hier gesloten dus niet veel te beleven. We hebben het idee dat je vanaf hier naar Staussee Wasserfallboden kan lopen maar we hebben geen idee hoe ver het is, dus we besluiten het niet te doen, misschien van de week!

We rijden terug naar het appartement waar we plas pauze houden en een broodje eten.
Inmiddels slaat het weer inderdaad om. Ik had van iemand de tip gekregen te gaan kijken bij het nationalpark museum in Mittensil dus daar zijn we heen gegaan. Dit was inderdaad erg leuk.

We wilde ondanks het slechte weer toch nog wat rond rijden en zijn en komen op de Felbertauernstrasse uit en die eindigt bij de tunnel. Het is een mooie weg, veel watervallen en we kijken onze ogen uit. Bij de tunnel draaien we om en gaan een zijweg op de Felbertal-hintersee straat. Deze loopt dood en je kan dan naar de Hinetrsee lopen, maar het komt met bakken uit de lucht, dat komt van de week wel een keer als het droog is.

Het is echt schitterend ja ik val in herhaling… We komen langs Meilinger Alm waar een warme choco met slagroom nemen en een lekker soepje. Verder hebben we niet veel honger dus laten de schnitzel voor wat het is.

Het is inmiddels 17:00 en rijden terug naar ons appartementje.
We willen vanavond vroeg naar bed en morgen vroeg op. Morgen word het mooi weer en willen we de Großglocknerstraße rijden. Misschien zonsopkomt fotograferen. Bas hoop op murmeltieren maar grote kans dat ze al in winterslaap zijn gegaan.

Voor nu weltrusten en tot morgen!

Ondanks het wat wisselvallige weer weer prachtige plaatjes hoor! We genieten weer volop mee en verheugen ons al op de volgende aflevering van jullie verhaal. Heel veel plezier!

Franziska 2020-10-04 13:49:01

Wij zijn in 2017 ook een weekje in Piesendorf geweest. Sigmund Thunklamm zijn we toen ook geweest. En natuurlijk de Klimmler Wasserfall. Dagje Zell am See, naar Mittersill voor de Bauernmarkt. Wandleing naar Hintersee, de Gamsblickhütte, vonden we erg mooi. De Großglocknerstraße is altijd geweldig. Veel plezier.

Anita 2020-10-04 14:10:05

Prachtige foto’s!!! En wat is Oostenrijk mooi hè!!