Genieten van de grand Canyon

Verenigde Staten, Page

Dag 7 Sedona naar Page
Eerst wil ik iedereen bedanken voor alle leuke reactie. Het is altijd best wel weer een dingetje om een verslag te maken en elke keer twijfel ik weer of ik het zal doen. Ik vind het zelf ook altijd leuk om mee te lezen met mensen. Alle leuke reactie maken het zeker waard om het vol te houden. Overigens type ik heel veel onderweg op mijn telefoon hierdoor ontstaan volgens mij wel eens bijzondere dingen……. Verder ben ik ook zo dyslectisch als wat (zelfs daar hebben ze een moeilijk woord van gemaakt) dus ik zie het ook niet altijd dat ik wat raars doe.

Nadat ik gisteren nacht zo goed had geslapen had ik me daar weer helemaal op verheugd! Helaas was ik al om 2:00 uur wakker. Na wat wakker liggen en bezoek aan het toilet ben ik denk rond 4:00 weer gaan dommelen.
Bas was ook vroeg wakker om 6:00 uur maar nou lagen we er ook al vroeg in. Hij had heerlijk geslapen maar dat had ik al wel mee gekregen aan zijn gesnurk.
Voor we weg gingen bij deze super air BnB dronken we nog een bakkie koffie met Cindy, nou ja koffie…slootwater. Nog even langs de K-Markt voor een broodje en dan gaan we op weg naar Page. De weg naar Page waren verschillende mogelijkheden, langs de Grand Canyon, Colemine canyon beide……. We kozen in eerste instantie voor beide en stelde tom tom in naar de Grand Canyon.

Onderweg stopte we op nog wat uitzicht punten langs de 89a. Bij de Grand Canyon aangekomen stond er echt een mega rij….. tjjjeee wat is het daar druk geworden. We slaan het gedeelte waar we met de shuttle bus moeten over en rijden gelijk door het park. We stoppen bij bijna alle overlooks en de eerste keer dat je dan weer de grand canyon ziet krijg ik toch wel kippenvel ondanks dat we het al een paar keer hebben gezien. Het blijft echt prachtig! Ook komen we hier een eindelijk eens een beetje wild live tegen. Bij de ingang ligt een Elk en volgens de ranger gaat deze elk moment bevallen. Verder komen we nog wat hertjes tegen erg leuk.

Bij het visetor centrum nemen we een overheerlijk ijsje…. Ja die hebben ze hier ook. Daarna kijken we naar de tijd en zien dat we hier best lang zijn geweest en twijfelen we of we nog langs colemine canyon willen. We vervolgen eerst maar de weg en kijken wel waar we uit gaan komen. Onderweg stoppen we nog een paar keer bij de little colorado overlook. Bas laat daar ook een keer zijn drone omhoog. Hij vind het behoorlijk spannend wat er zijn behoorlijke wind vlagen, maar het gaat super goed.
Bij de splitsing naar Tuba City kijken we op de klok 16:15, en we besluiten colemine canyon te laten voor wat het is en richting Page te rijden. Onderweg komen we lang dorpjes waar de indianen wonen en wat ziet het er toch triest uit.

We stoppen nog een keer bij een soort badlands gebiedje en ook hier vliegt Bas een stukje. Ik voel inmiddels mijn kniel holtes branden en ja ik heb het voor elkaar gekregen om daar te verbranden…..nee ik weet niet hoe.

In Page slapen we bij de Travel Lodge. Aan de overkant zit een Saveway en een Subways, precies wat we nodig hebben. Onze kamer heeft een teras en we kijken uit op het zwembad. Prima plekje om de avond door te brengen. Bij de Saveway halen weer 20 liter zonnebrand en Bas neemt wat speciaal biertjes mee, en ik zoek wat andere lekkere drankjes uit. Daarna gaan we naar Subways waar Bas een broodje haalt en kies eens voor wat vitamines en neem een lekkere salade mee.
We eten het heerlijk buiten bij ons hotel op. Verder wassen wat en ik werk de verslagen bij. Heerlijk avondje.

Iemand onderweg heeft ons geadviseerd een slot canyon te doen bij waterhole canyon. Vrij nieuwe slot canyon, nou ja nieuw ontdekt en nog niet zo bekend. Ik heb net online voor morgen geboekt en ben erg benieuwd. Ze laten maar 15 personen per tour de canyon in.
Voor nu weltrusten

Eindelijk weer eens ijsjes op de foto 😉😎

Nicole 2018-05-17 06:39:40

Leuk verslag, ik ben benieuwd naar jullie tour in Waterholes. Wij hebben verleden jaar Waterholes slotcanyon nog met een permit kunnen bezoeken, ik hoor nu dat dit niet meer mogelijk is.

Marianne 2018-05-17 07:54:40

Leuk verslag weer! Ik weet precies hoeveel moeite het kost, omdat onderweg allemaal bij te houden. Dus een paar kleine spelfouten nemen we hier graag voor lief in ruil voor een boeiend reisverhaal, dat bovendien ook nog mooie herinneringen bij ons wekt. Ook wij hebben vorig jaar Water Holes Slot Canyon nog gewoon met een permit à 12 $ p.p. op eigen houtje kunnen bezoeken en ik ben daarom zeer benieuwd naar jullie ervaringen vandaag. Wij vonden hem vorig jaar niet helemaal zo spectaculair als Canyon X, die we toen ook bezochten, maar doordat we in Water Holes ons eigen gang konden gaan, was het toch weer een heel bijzondere ervaring, die ik niet had willen missen. Ik ben dus vooral benieuwd, of de tours misschien nog verder gaan dan het stuk, wat wij met de permit mochten bezoeken. Ook ben ik nieuwsgierig naar de prijs van de tour en waar je die kunt boeken. Kon namelijk nog geen webadres vinden op internet. Nou, hoe dan ook: ik wens jullie in elk geval heel veel plezier vandaag!

Franziska 2018-05-17 08:38:16

Weer bijgelezen !!! Top hoor, dat je toch een blog doet. En het is ook nog best een verhaal, dus daar ben je wel even mee bezig. Heerlijke dagen zeg, prachtige foto's ook !!! Wat een uitzichten bij die Grand Canyon, wow !!! En wel beetje jammer van de drone, al is het ook wel weer te begrijpen ... Maar prachtige foto's !!! Enjoy !

Robert-Jan 2018-05-17 17:44:44

Mooie reis maken jullie. Ook al paar keer geweest, maar ook weer nieuwe tips genoteerd. Het ziet er op de fotos uit alsof jullie helemaal alleen zijn. Veel plezier verder!

Monique1968 2018-05-17 18:36:01

Ik ben vandaag bijgelezen. Bewust paar dagen gewacht omdat ik elke keer veel te nieuwsgierig ben naar een nieuw verslag en nu kon ik er een paar achter elkaar lezen 😉. Wat maken jullie toch weer een prachtige reis. De foto's zijn echt schitterend. Daardoor krijg je zelf ook zin om hier weer naar toe te gaan. Wil zelf nog zoveel meer van Amerika zien. Hopelijk komt die tijd snel nog een keer!

Mandy van de Water 2018-05-17 19:42:29

Vooral niet stoppen met je reisverhaal ik kijk er altijd naar uit en vele met mij denk ik. Ook wij hebben al veel van die plekken gezien al is het lang geleden toen alles nog gratis was en minder druk overal. Ik verheug me vooral op de verhalen vanuit yellowstone. En zijn wildlife natuurlijk. Dus hou vol het schrijven.

Amanda 2018-05-18 07:20:15

Zo even lekker het verslag bijgelezen, kan ik alvast in de stemming komen voor onze reis in juli 😜

Alberdina 2018-05-18 15:40:06

Wat een gave foto's zeg en jullie zijn weer lekker aan het genieten zo te lezen.Nou maak er nog een mooie vakantie van en van harte gefeliciteerd met je verjaardag Esther gr xxx Patricia Dennis en de kids

Patricia 2018-05-19 07:49:44

Zeker niet stoppen met je reisverslagen hoor! Ik weet als geen ander hoeveel werk deze verslagen zijn en hoeveel tijd er in gaat zitten, maar als je dan weer ziet hoeveel mensen je website bezoeken dan weer je waarvoor je het doet! Mensen halen er zo weer veel tips uit en genieten van de foto’s! Altijd leuk om de lezen! Groetjes, Ed en Jolanda Bakker

Jolanda Bakker 2018-05-20 08:59:29

Ik vind dat je een erg leuk blog maakt, mooie foto’s erbij en leuk geschreven. Wat een mooie dag weer dit, ben benieuwd naar morgen!