Weer naar huis!

Tanzania, Zanzibar Town

Inmiddels hebben we een kort filmpje van onze mooie safri:

Vanochtend doen bij wakker worden weer de deur open en kijken weer op zee. Wat een schitterend uitzicht toch zo, dit was echt een paradijsje. We pakken de laatste spullen en zijn dan eigenlijk klaar.
We hebben om 10:00 afgesproken bij het ontbijt dus ik ga nog lekker even op het strand liggen voor ons huisje. Bas klimt in de hangmat en relaxt daar nog even.
Na het ontbijt gaan we nog lekker aan het zwembad liggen. We hebben de sleutels ingeleverd en hebben twee andere sleutels gekregen zodat we daar straks kunnen douchen.
Bas is niet zo'n zonner en gaat naar de WIFI hotspot waar hij zijn serie download en kijkt.
Om 14:00 lunchen we nog en dan is het echt tijd om aan te kleden. We zitten nu in een standaard huisje maar ook deze zien er prima uit.
Om 16:00 worden we opgehaald en naar de luchthaven van Zanzibar gebracht. Eerst zullen we met een klein vliegtuigje naar Dar es salam vliegen en vanuit daar met KLM naar Amsterdam. We komen in een klein hokje waar eerst weer alle bagage door de scan moet. Dan zitten we in een soort wachtruimte waar een balie staat waar je in kan checken. Onze koffers gaan bij elkaar op de weegschaal en gelukkig past het samen net met de kilo's. Daan en René hebben twee tassen die iets lichter zijn want 1 tas van ons zit op 16,5 kilo ipv 15 kilo.
We moeten daar nog een uurtje of zo wachten en dan komt ons vliegtuig eraan. Je loopt er zelf heen alsof je op de bus stapt....
In het vliegtuig is het behoorlijk krap en we komen er bijna niet in. Dit is ook niet de meest prettige vlucht die we hebben..... René vind deze vlucht ook niet leuk. Het is nog net een beetje ligt en ik zie fumba beach lodge liggen. Ook zie ik de eilandjes liggen waar we hebben gebbq'd. Volgens mij zelf het rif waar we hebben gesnorkeld maar dat weet ik niet zeker.
Met 20 minuten staan we aan de grond in dar es salaam. Als we het vliegtuig uit lopen staat er een mannetje met een bordje, terminal one 6x. Wij dachten in eerste instantie dat het niet voor ons was maar wij zijn we de enige groep met 6 die uit dat vliegtuig komen. Ik loop toch maar naar hem toe en leg uit dat win met KLM naar Amsterdam vliegen of hij ons zoekt. En dus blijkbaar wel.....
We worden begeleid naar een busje die ons naar Terminal one brengt, en wat is alles toch super geregeld deze vakantie zeg echt van A tot Z. We worden afgezet en er word ons verteld dat we pad vanaf 20:00 kunnen inchecken. Er zit boven een cafetaria waar we wat kunnen eten en drinken. We zien dat eerst niet zitten want dan moeten we met alles naar boven.... maar daar komen twee sterke mannen aan in Masai kleding en die brengen alle koffers naar boven.
We bestellen allemaal wat en we zijn gewoon weer aan het eten! Om 20:00 uur zijn de Masai heren er weer en ze brengen weer alle bagage naar beneden. In de vertrekhal gaat alle bagage voor de 3e keer vandaag door de scan. We hebben al online ingecheckt dus we hoeven alleen nog maar de bagage af te geven. Voor we door de controle gaan moeten we eerst weer van alles in vullen. Bij de controle moeten we weer vingers scannen en een foto maken zelfs nu we het land uit gaan.... echt bizar. Daarna gaat alle handbagage nog een keer door de scan en komen we eindelijk in onze terminal. Dit ziet er best aardig uit. Er zijn wat winkels, hè kan wat te drinken halen en ik zie kit kat liggen..... ohhhhh chocola..... die is voor mij. Er is hier zowaar ook WIFI dus we kunnen ook ff lekker internetten.
Om 22:30 kunnen we instappen. Het gaat vrij vlot allemaal en we vertrekken eerder dan verwacht. Als we op hoogte zijn krijgen we eten. Het is weer prima alleen zijn we erg verzadigd. Ik kijk nog een film en val dan redelijk in slaap. Volgens mij de rest ook wel aardig alleen Bas en Daan kunnen hun draai niet vinden en hebben last van irriterende benen.
Ruim op tijd word deze blauwe rakker op Nederlandse bodem gezet! Daarmee is deze geweldige vakantie afgelopen. Wat hebben we ontzettend veel mee gemaakt en gezien echt ongelofelijk.
Ik wil ook heel graag Explore Tanzania in Apeldoorn bedanken voor het regelen van alles! Overal zijn we opgevangen en begeleid. Het was echt top!
Ook wil alle lezers en volgers bedanken voor super leuke reactie en mailtjes.
Dit Blog maak ik op mijn mobiel dus soms zullen er rare tikfouten in.... wij zij bezig met een nieuwe website en dit blog zal uitgebreid er met mooie foto's als eerste erop komen. Ik zal zodra het erop staat dit via Pindat ook aangeven en natuurlijk via Facebook!

Ben sterk onder de indruk, geweldig!

Jacqueswolzak@hotmail.com 2017-08-05 15:48:36

Het was weer super leuk al jullie verhalen te lezen en de prachtige foto's te zien. Binnenkort maar even een afspraak maken ok. Groetjes

Amanda 2017-08-05 16:40:20

Fantastisch verhaal! Alle dagen gelezen en het is fijn om te horen dat jullie zo'n fijne reis hebben gehad. Wij hebben het graag georganiseerd. Groeten, Marjolijn Explore Tanzania

Marjolijn 2017-08-05 16:50:55

Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt! Het was erg leuk om mee te lezen en kijken, dank jullie wel!

Ellen 2017-08-05 16:59:02

Het was weer heerlijk om jullie te volgen en de mooie foto's te bekijken. Sommige dagen zo ik zó zelf willen meemaken, andere écht niet (kano tocht naar Bird Island ;) ). Fijn dat jullie genoten hebben.....op naar de volgende reis! Groetjes, Reny

Reny 2017-08-05 18:24:37

Heb jullie iedere dag weer gevolgd . Geweldig zo'n reis met de hele familie .