Dag 12 Banff

Canada, Banff

Weer een mooie dag in het park

Berenteller: 19
Vanochtend staan we nog een keer vroeg op. Het zou weer aardig weer worden vandaag dus daar nemen het maar van. We zitten om 6:00 in de auto en blijven ons verbazen over de snelweg die dwars door Yoho heen loopt. Dat is overigens hier door alle nationale parken en dat is wel echt iets wat wij erg jammer vinden.
Onze eerste stop is de gondel bij lake louise. Het is nog wel wat bewolkt dus willen we eerst ontbijt nemen. Er wordt ons echter verteld dat er een grizzly loopt dus wij besluiten gelijk te gaan. Helaas kunnen we hem niet vinden.
We hebben mooi uitzicht op lake louise en zelfs met de wolken ziet het er wel mooi uit. We lopen naar een informatie centrum over wilde dieren. Dit is erg mooi opgezet. Er liggen ook vachten van beesten die mag je aanraken. Je kan dus een beer aaien, mountain goat maar ookveen cougar. Dingen die in het echt nooit zullen gebeuren zeg maar.
We gaan weer naar benden en zien het helemaal mooi open trekken. Na ons ontbijt gaan we naar johnston canyon. Hier lopen we een trail van 4,5 km, dat is voor ons peanuts natuurlijk. Het blijft echter wel een mooi trail en lopen hier toch al gauw 2 en half uur. Tussen door zitten we even op een bankje wat te drinken en bas ziet een eekhoorntje. Hij wil hem filmen met de action cam en dat vind die eekhoorn reuze intresant. Als Bas terug loopt naar het bankje volgt het beestje en blijft geïnteresseerd in die action cam. Bas gaat zitten en het beestje sprint op zijn schouder en later op zijn hoofd. Gek beest.🐿
Aan het einde van het trail heb ik nog een lekker ijsje genomen.
We zijn naar Banff door gereden, eerst een stuk via de Bow valley niks te zien weg..... en zowaar ja hoor een zwarte beer. Gespot door iemand op een moter in een veld waar allemaal afgebrande stronken stonden dus het was ff zoeken maar we zagen hem uiteindelijk lopen. Nou toch nog wat gezien op deze weg.
We draaien nog een keer de sunshine road op en zien ook hier een zwarte beer lopen. Behoorlijk aan de maat en bruin van kleur.... het is dus een bruine zwarte beer om het even verwarrend te maken.
Even verder op zien we weer een hele groep bighorn ook nu met heel veel kleintjes een stuk of 5. We staan er een tijdje bij en rijden weer door.
We rijden naar Banff en lopen door het stadje. Het is erg lekker weer dus het is goed vertoeven. We zoeken een restaurantje en gaan eten bij Park. Rare naam maar het ziet er erg leuk uit. We komen boven te zitten voor het balkon in heerlijke comfortabele stoelen met mooi uitzicht op de bergen. Het eten is echt heerlijk en ook de cocktails smaken goed. Ik kan iedereen hier aanraden die naar Banff gaat om hier te eten.
We rijden naar huis en proberen nog een keer de sunshine road. We zitten nu op 19 beren en zouden graag op 20 uit willen komen, dat in 12 dagen zou niet slecht zijn! Helaas zien we niks en ook op de bow valley niks. In Yoho zien we nog wel een mountaingoat ook erg leuk.
We komen thuis aan en zoeken Bruno op omdat we willen betalen zodat we morgen op tijd weg kunnen. Hij is wel thuis maar doet niet open beetje raar. Nou ja misschien zien we hem morgen ochtend en anders leggen we wel geld op tafel.
Nu lekker slapen. Morgen nog 1 kans voor beer nummer 20!