Kano varen

Verenigde Staten, Alexander Springs

Vanochtend liep de wekker vroeg af. We wilde graag een kano huren in Alaxander springs, en dan ook als eerste op het water zitten.
Het was behoorlijk mistig, maar het beloofde weer een mooi warme dag te worden. Ik krijg allemaal berichtjes uit Nederland dat het zo koud is maar hier hebben wij code geel dat moeten jullie niet onderschatten, de zon is erg sterk en je moet je dus goed insmeren......, code geel, nou ik zeg code bruin......
Onderweg komen we allemaal bordjes tegen met bear crossing.... ja ja we hebben hier nog nooit een beer gezien.
Om 7:50 komen we bij de ingang we moeten dus nog even wachten, het is nog steeds erg mistig. We zijn wel de enige. Om 8:00 worden we geholpen en we lopen gelijk naar de kano. Het is heel rustig op het water want er is nog helemaal niemand.
Langzaam trekt de mist op en de zon begint lekker te branden. We zien een otter zwemmen maar die is ook zo weer weg. ook de schildpadden zijn bange poeperts en zodra we maar iets in de buurt komen ploppen ze het water in. We nou ja Bas peddelt een behoorlijk stuk...... Ik hoef bijna niks te doen. Nou ja ik heb de telelens weer in mijn handen en dat is ook best hard werken. Dat ding is zo zwaar en ik geef geen garantie voor scherpe foto's. Het is wel jammer want ik vind het wel leuk met zo'n grote zoom te fotograferen.
Na ruim drie uur peddelen zijn we er klaar mee, je merkt ook dat het drukker word op het water. Tijd om weg te gaan dus. We rijden door naar Juniper springs. Daar is het ook altijd erg mooi. Er loopt een mooi vlonderpad naar de spring. Alleen als we daar aankomen is deze volledig afgesloten. Ze zijn nog bezig met herstel werkzaam heden naar Irma. Er is wel een binnendoor weggetje al moeten we die even zoeken. Als we bij de spring aan zijn gekomen is er helemaal niemand. Bas besluit zijn drone op te laten en ik krijg dan al weer buikpijn.... oeeehh straks komt de parkranger..... al stond het niet aangegeven dat je niet met de drone mag vliegen denk ik toch dat het niet mag. Ik loop daarom maar een paadje in dan kunnen ze alleen Bas arresteren.
Gelukkig haalt hij de drone weer veilig naar beneden en hij heeft wel mooie plaatsje. We besluiten om langzaam terug te rijden naar het hotel en dan tussen door wat zandpaadjes te pakken. Misschien dat we daar dan een beer vinden. Nou helaas pindakaas........ Ik geloof er niks van dat er beren zitten in Florida!
Als we terug zijn bij het hotel springen we de douche in, relaxen wat en gaan dan naar Disney Spring. Hier zitten allemaal restaurantjes en leuke winkeltjes. Het is best aardig druk en wij willen graag eten bij House of blues. Daar hebben we vorig jaar ook heerlijk gegeten. We moeten een klein uurtje wachten maar dat geeft niks de cocktails smaken hier ook erg goed!
Het gaat erg snel en binnen 30 minuten kunnen we al plaats nemen.Net zoals vorig jaar smaakt het eten erg lekker en met volle buikjes gaan we terug naar ons hotel.
Hier pakken we alvast een koffer in, want helaas is het einde alweer in zicht.
Morgen gaan we naar Big Circle B bar preserve.

Wat een prachtige dag!! En afsluiten bij house of blues.... zucht..