Cabin at the lake

Verenigde Staten, Vero Beach

Onze reisverslagen op pindat worden onderweg gemaakt… foto’s zijn gemaakt met mobiele telefoon. De foto’s uit de camera’s volgen nadat wij thuis zijn op onze site. https://esthervanderzouw.wixsite.com/genieten-in-florida

Vanochtend zitten we om 7:45 aan het ontbijt. We vertrekken zo naar blue cypress Lake, daar hebben we voor twee nachten een cabin gehuurd aan The Lake. Eerst gaan we naar six mile cypress slought.

We rijden daar binnendoor heen en dan gaan we weer richting immokelee. En ja een crested caracara vlak langs de weg. Deze is echter gewond. Het lijkt wel of 1 vleugel gebroken is, hij kan niet vliegen. We laten het beestje met rus en bij de pomp melden we dit. Daar belt een jongen voor ons de dierenambulance en die gaan hem ophalen. Dit crested caracara zit niet heel dik in zijn nummers dus daar zijn ze beschermend over.

Onderweg komen we kraanvogels tegen met kuikens, zo schattig. Als we bij het park zijn voelen we dat het weer warm zat is… 32 graden halen we vandaag wel weer. Gelukkig zijn er af en toe wolkjes en lopen we voor groot deel in de schaduw!

Ik zie op de kaart dat ze hier ook boomkikkertjes hebben en hoe verrassend ze noemen ze hier treefrogs. Ik vraag er na bij een dame van het park en ze zegt dat ze een foto heeft… maar das hele andere kikker, wel in een boom… daarom was het volgens haar een treefrog… dusssss

Als we net op weg zijn denk ik roze slakken te zien. Als ik inzoom op mijn camera blijken het eitjes te zijn. Ik loop terug naar de ingang maar ontwijk die “grappige” vrouw en ga naar iemand anders om te vragen wat het is. Het zijn de eitjes van de Apple snail die worden gegeten door de limken.

We lopen verder en zien Warblers, kardinaal, en een slang. Aan het einde zien we ook nog jonge night herons. Erg leuk dus! We drijven wel weg want het is warm en de luchtvochtigheid is erg hoog.

We hebben dan ook wel een snackje verdiend en stoppen bij de DQ chill en grill. We eten hier een hapje en koelen af met een milkshake….

We moeten nu wat kilometers gaan maken want we moeten naar Blue cypress Lake hier hebben we een cabin gehuurd. Onderweg ziet Bas wasbeertjes maar als we stoppen rennen ze de boom in. Ook zien we nog een crested cara cara.

We komen langs een cowboy winkel waar we ook maar ff een stopje maken. Ik slaag hier voor een leuk bandje voor mijn Apple Watch.

Om 17:15 komen we aan bij onze cabin. Er is niemand dus Bas belt een keer. Wij hebben cabin 1 en 2 en we kunnen erin. Hij komt straks langs voor de betaling.

We hebben een full kitchen en willen straks wel lekker aan het water aan de wijn. Bas en willen gaan ff wat boodschappen doen. Hies en zitten heerlijk op de veranda. We zien een osprey die een tijdje bij ons in de boom zit. Diverse vliegen over. Er komt een alie langs zwemmen. We zien limken, woodpecker, little blue, van alles. We missen alleen de wijn… en we willen niet ondankbaar klinken maar god wat duurt het lang. Ze zijn om 17:30 al weg gegaan.

Hies gaat alvast douchen, inmiddels is het 19:30. De heren zijn nog steeds niet terug. De muggen komen wel tevoorschijn, en ze zijn dorstig. Ik ga na Hies douchen en dan hoor ik ze thuis komen. Ze moesten een uur rijden naar een supermarkt… maar ze hebben goed ingeslagen.

De muggen schijnen allen verschrikkelijk te zijn het eerste uur, daarna word het minder. Nou hebben we inmiddels ook muggenspray dat helpt ook wel natuurlijk.

We zitten heerlijk aan de borrel en de tijd gaat snel om 22:30 gaan we slapen.

Wat een prachtige plek zo midden in de natuur. Jullie hebben er ook wel echt oog voor, niet te geloven hoe veel soorten dieren juliie zien en herkennen. Echt knap!

Caroline 2024-03-20 06:46:52

Mooie foto's en wat heerlijk zo'n cabin aan het water. Jullie dames hebben wel láng op dat wijntje moeten wachten :)