Dag 1, Amsterdam naar Florida

Verenigde Staten, Florida

www.esthervanderzouw.com

Op naar de zon....

Vanochtend vroeg gaat om 4:00 uur de wekker…….Ik heb toch wel iets moeite mijn bedje uit te komen. Bas niet en springt gelijk onder de douche. Het vaste ritueel volgt. Laatste spulletjes inpakken…..Laatste spulletjes opruimen…..en in dit geval even gauw internet checken. Gisteren zijn de verschrikkelijke aanslagen in België geweest, maar zo te zie lopen we op Schiphol daar geen vertragingen van op.
Om 5:00 staat René, onze zwager op de stoep om ons naar het vliegveld te brengen. Omdat het lekker vroeg is zijn er nog geen files en voor je weet zijn we er.
Op het vliegveld hadden we extra beveiliging en zo verwacht maar helemaal niks. We konden inchecken, ook onze koffer ging automatische en we konden zo door de controle. Hier was het ook helemaal niet druk. Dat is mar goed ook want Bas moest zijn tas weer eens helemaal uitpakken. Ik stond even te praten met de dame van de beveiliging die vroeg of ons veilig voelde en eigenlijk was dat het wel het geval. Zei had er echter wel iets moeite mee, maar zei staat er ook de hele dag natuurlijk.
Na dit alles is het tijd voor een broodje….. we eten op ons gemak wat en lopen rustig langs de winkeltjes naar ons vliegtuig. Komen nog een leuk boekje van Florida van de ANWB. We vliegen eigenlijk voor het eerst met KLM dus we zijn heel benieuwd.
Mooi op tijd konden we boarden, we zaten helemaal achterin het vliegtuig, opzich een prima plekje. Ook vertrokken we op tijd en we zouden wat eerder dan gepland landen. Dat komt mooi uit want we hebben in Atlanta maar anderhalf uur om over te stappen.
Het was een prima vlucht met erg lekker eten! We kregen eerst gehaktballetjes met salde, en een broodje en een overheerlijk toetje, soesje met slagroom en chocolade saus….jammie! Lekker flesje wijn erbij……prima. Tussen door kregen we nog een ijsje en vlak voor we gingen landen kregen we pizza met salade en tiramisu en weer lekker een flesje wijn!
Uiteindelijk waren we zelfs toch iets later geland in Atlanta en moesten we behoorlijk opschieten. Bij de ESTA was het natuurlijk druk maar omdat we vaker in Amerika zijn geweest kunnen we electronics de hele rataplan doen. Vorig jaar in New York werd ik geweigerd maar nu was ik welkom.
We gaan gauw onze koffers ophalen en vervolgens weer door de beveiliging. Daarna rap het de shuttle naar onze gate. Toen we aankwamen waren ze al aan het boarden dus we konden zo door lopen…..We hoefde nu nog maar ander half uur en die was zo om.
Om 17:05 werd het vliegtuig aan de grond gezet en om 17:35 reden we weg bij Alamo! Autoverhuur bedrijf zit aan de overkant van de luchthaven en dan dat moment dat je buiten komt….Heerlijk zon, warmte….. o zo fijn. We hadden weer een mooie mustang, nou ja Bas vind hem mooi ik niet. We heerlijk weer een cabrio, het dak ging ook meteen los!
Bas moest weer even wennen met rijden en we reden in het begin ook gelijk verkeerd maar toen we eenmaal op de goede weg zaten konen we gaan. Om 20:00 reden we het plaatsje Crystal River in. Natuurlijk hadden we alweer trek en zijn we nog even naar de Sonic gegaan voor een hambruger….. oke en een patatje…..en een milkshake…
We sliepen in The plantion Hotel. Echt erg mooi. Ik dacht eigenlijk dat we een hotel kamer hadden maar we hadden een appartement, met keuken en aparte slaapkamer en een kleine tuin. Helemaal leuk! Bas is gauw nog een paar boodschapjes gaan doen en ik heb de koffer uitgepakt.
Om 22:00 (eigenlijk 3:00) zijn we lekker gaan slapen…..we waren nu bijna 24 uur op!