Nu echt naar Salt Lake city..... wel via Tetons......

Verenigde Staten, Salt Lake City

Dag 18 Yellowstone naar Salt Lake City

Ik was vergeten de wekker te zetten maar werd om 10 over half 6 wakker. We willen op tijd op pad want we moeten dan vandaag alsnog naar Salt Lake city. Ook vinden we het leuk om vroed door Lamar valley te rijden om te kijken of we wat kunnen spotten.

Als we net Cooke city uit lopen zien we een moose dit keer een mannetje al is zijn gewei niet groot. Jonge man die ook staat te kijken verteld ons dat iets verder op er nog 1 staat en inderdaad dat is en vrouwtje.

We rijden verder en kijken even bij het badger hol maar ze liggen waarschijnlijk nog te slapen. We blijven er niet op wachten want we moeten ten slotte nog helemaal naar Salt Lake.

Aan het einde van Lamar zien op de berg een grizzly met twee cups. Het is ver weg maar je kan het wel zien. Ze maken niet echt aanstalten naar beneden te komen dus we rijden door. We zien heel mooi pronghorn staan en ze spiegelen mooi in het meer. Even verder op is een bearjam maar die ligt in de boom daar hebben we vandaag geen tijd voor om er op te wachten. Bij petrified tree loopt ook weer een zwarte beer. Op de weg naar tower falls slapen alle beren nog we zien we een rock Chuck, die hebben we nog niet super veel gezien.

Bij tower falls willen we een broodje eten maar het zit nog dicht. Dan rijden we maar ff een stukkie verder. Duurt niet lang of we zien een cinnemon kleurige zwarte beer.... dat klinkt een beetje raar, maar zwarte beren kunnen verschillende kleuren hebben. Er is er zelfs bijna eentje wittig van kleur dat word ook wel een spirit beer genoemd.

Het word wat bewolkt maar het is nog wel droog. Voor vandaag is er slecht weer voorspeld.... We kunnen twee dingen doen door Tetons naar Salt Lake dan komt er een uur bij of in 1 ruk door. We kiezen er toch voor om via de tetons te gaan. Dus bij canyon rijden we rechtdoor richting de south entrance road. Aan die weg zien we een elk met een pas geboren kalfje heel lief. Hoe meer we naar de tetons rijden hoe beter het weer word, dat is een kadootje.

In de tetons halen we bij een winkel wat te eten en gaan dat op eten waar de grizzly mer cups loopt. Ze zit net in de bos rand dus ze is niet zichtbaar. Als we ons eten op hebben besluiten we wel verder te gaan. We hebben haar tenslotte al twee keer gezien.

Als we Jackson in rijden begint het echt heel hard te regenen. We rijden even naar het plein waar de webcam hangt en ik heb mijn mobiel al aangezet, we zien ons zelf op de webcam....

Daarna rijden we in 1 streep naar Salt Lake. Het eerste deel hebben we heeelll slecht weer, hagel, regen en onweer. Maar na ruim een uur rijden we daar aardig uit!! We rijden door valleien met ranches en zelf nog een keer door de bergen. Bas ziet langs de weg kraanvogels en die moeten natuurlijk op de foto. Ook zie ik wat leidde oude schuurtjes.... ook op de foto. Maar dan komt de spoorlijn naast ons, tja de trein is in zicht dus die moet op de foto en film.

Om 17:00 komen we bij de outlett. We pakken eerst de winkels die we willen. Eigenlijk moeten we ook een nieuwe koffer hebben. We hebben een grote en een kleine en ik wil twee grote. Dit is vooral makkelijk zoals voor deze vakantie hadden we ook dikke truien mee omdat het in Yellowstone ook koud kan zijn. Ze hadden mooie aanbieding bij samsonite, maar we shoppen eerst ff verder. Bij calvin klein vind ik voor Bas wat leuke spulletjes en zowaar voor mijzelf ook. We krijgen hier behoorlijk korting en we hebben ook nog $20,- op de kaart staan. En dan ook nog extra 20% omdat het memorial weekend zit. Daarna lopen we even langs Tommie maar daar kunnen we het niet meer zo vinden. Ik haal nog twee spijkerbroeken bij American outfitters en dan besluiten we toch de koffer te halen. Ik vraag hem naar de kleuren, hij heeft zwart, blauw en ja ook nog knal rosé drie keer raden welke het is gewordenšŸ¤£

We rijden naar ons hotel en net voor ons hotel zit een eet tentje wat ons wel wat lijkt. Hier eten we lekker en praten nog na over wat een toffe vakantie we weer hebben gehad.

We checken in en pakken de laatste koffer, nou ja Bas ik drentel er wat omheen.

Weltrusten!

Echt, wat een fantastische dagen weer !!! Wat hebben jullie veel gezien ! Wat prachtig allemaal; impressed !!! En mooi die laatste foto van Bas; dat zegt genoeg denk ik ;-) !!