Sedona, duivels mooi!

Verenigde Staten, Sedona

Dag 6 Sedona

Voor vandaag hadden we veel op het programma staan. Maar dat liep net wat anders. Het begon al met dat we zo lekker hebben geslapen dat we niet om 5:00 wakker waren maar 6:30. Bas ligt zelfs nog te slapen en ik laat hem nog maar even liggen.

Als we aangekleed en wel zijn komen we Cindy tegen onze gastvrouw en zegt dat ze koffie heeft klaar staan. Nou ben ik geen koffie drinker maar die koffie hier is zo slap, tis net een bakkie warm water, dus dat kan ik wel aan.

Uiteindelijk zitten we in de auto opweg naar Devils Bridge. Eerst stoppen we nog bij een kleine K markt en halen wat lekkere dingen voor vandaag. We beseffen ons dat we waarschijnlijk een red rock pas moeten hebben en gaan gauw opzoek naar het visetor centrum wat we niet echt kunnen vinden. Nou dit schiet lekker op zeg maar... NOT!

Bas gaat het vragen en die pas schijnen ze ook bij de supermarkt te verkopen, dus hup weer terug naar de K Markt. Nou nu kunnen we op weg met pas en al....

Wat info over de pas, dag pas kost $5,- en een week pas $15,- en een jaar pas $ 25,- dit is ecxl. State parken zoals cresent moon, slide rock, echo canyon. Je hebt ook een pas voor $40 dollar daar zitten de state parken in de omgeving wel bij in en is volgens mij een jaar geldig.

Nou hè hè we waren dan eindelijk zo ver. Op naar Trailhead. Als je high clearens hebt en 4 WD kan je een heel stuk door rijden, 4 WD is recommanded dus misschien lukt alleen met high clearens. Bas liep een stuk de weg op maar durfde het niet aan, word dus gewoon de benen wagen. Parkeer plaats was gewoon vol. Het was ook al 9:15 door al het geneuzel. En wat hadden we mazzel dat er net iemand weg reed.... we stonden te wachten en van de andere kan kwam ook iemand aan die het op ons plekje had gemunt.... waarschijnlijk zag ze ons niet wachten, maar Bas gaf wel gelijk gas toen hij er bij kon. Normaal zijn we echt niet zo hoor maar vond het nu wel een keer goed en wij waren er echt eerder bij.

De slippertjes worden ingeruild voor serieuze wandel schoenen er gaat veel water en een lekkere limonade mee en hup daar gaan we.

Als we bij het info bord staan vraagt Bas zich af waarom ik mijn camera rug zak mee heb. Ik heb mijn camera die ik het meest gebruik altijd om mijn nek hangen, verder dat er nog een camera met macro lens in en een losse lens en wat filters.... dat ga ik hier inderdaad allemaal niet gebruiken, dus de tas gaat weer terug naar de auto. Scheelt voor mij een hoop gesleep.

Eindelijk zetten we de eerste stap op de trail.... Het is een prachtige omgeving. Je kijkt je ogen uit. Ondanks dat de parkeerplaats vol staat is het niet druk. Als even opweg zijn twijfel ik of we wel goed gaan. We lopen terug om nog 1x op de kaart te kijken.... ja we gaan goed en dus beginnen we weer opnieuw. Uiteindelijk komen we weer bij de 4 WD weg uit en moeten we die een tijdje volgen.... Daarna begint het klimwerk, en ik heb het wat vervloekt. Waarom doen we dit... dit is niet leuk, en dan moet ik straks ook weer naar benden klimmen nou dat word ook weer een drama. Mokkend, heigend en zweetend vervolgd de weg tot we eindelijk op ons eindpunt zijn.... en dan weer je waarvoor je het hebt gedaan. Het ziet er echt mooi uit. We geven onze camera af aan iemand en gaan ik de rij staan om op Devils bridge op de foto te gaan. Het is niet zo druk dus we zijn snel aan de buurt. Als we er op lopen is het lang niet zo eng als je ervoor staat te kijken.

Na de fotoshoot gaan we een tijdje daar zitten en ook wij krijgen zo nu en dan een fotocamera / telefoon in onze handen gedrukt. Doordat op telefoons vaak een code zit word zo nu dan vanaf Devils bridge de code geschreeuwd erg grappig.

Er komt een jonge man met een wat oudere man aan en die gaan heerlijk op Devils Bridge zitten. Eerst heeft men nog het idee dat er een foto word gemaakt maar na enkele minuten heeft men in de gaten dat ze daar gewoon zitten uit te rusten. Niemand zegt er wat van maar iedereen is duidelijk geïrriteerd. Bas roept naar de heren op de brug dat ze aan de kant moeten omdat er mensen foto’s willen maken. De jonge man is nogal geïrriteerd en zegt dat ze er toch gewoon kunnen gaan staan. Dit is duidelijk een discussie die geen zin heeft. Zeer lullig voor de mensen die nog op de foto moeten. De vrouw die achter ons zit besluit naar de heren toe te gaan om te kijken of er mee te praten valt. Na paar minuten komt ze terug en de heren verhuizen en gaan daar tussen de struiken zitten. Lachend komt ze terug, ik heb ff snel me kleren uitgedaan zegt ze... ha ha ha. Iedereen kon nu weer goed foto’s maken.

Het was tijd om weer terug te lopen. Het was nu niet zwaar qua conditie maar het klimmen naar beneden was wel een dingetje. Gelukkig heb ik vetjes genoeg op mijn ass en kon die dan ook goed gebruiken om naar beneden te komen. Laatste stuk volg je de weg en dan kom je weer op de parkeerplaats. Het was ruim 8 km maar het was het zeker waard.

Inmiddels was het 11:30 en dat programma van vandaag gingen we niet halen. We moeten maar een keer terug die kant op en dan dag of 4 a 5. Het is hier zo mooi en zoveel te zien.

Het weer is overigens perfect het zo rond de 26 graden en af en toe een fris windje. Des ondanks verbrand je nog steeds zelfs met factor 50.

Onze volgende bestemming is Crescent moon state park. Hier heb je schitterend uitzicht van de rode bergen met water.

We hebben eten en drinken mee zodat we op een mooi plekje kunnen lunchen. Eigenlijk weten we niet zo goed waar we het ene plekje moeten vinden maar we volgen de rivier. We lopen heerlijk in de schaduw en zien veel mensen zwemmen. Uiteindelijk moet ik een stukje door de modder want ik kan natuurlijk niet van die enorme stappen maken en zitten mijn kleppertjes onder de modder, maar dat loopt behoorlijk....laat ik het netjes zeggen, vervelend! We stoppen dan ook even verder op bij de rivier waar ik de hele mik schoon was. Hier eten we dan maar gelijk onze lunch en leggen ons erbij neer dat we het plekje niet kunnen vinden.

We hebben ook al best een stuk weer gelopen en we draaien om. Tussen door lopen we zo nu en dan naar de rivier. Bas ziet een slangetje op het pas maar zodra we in de buurt komen kruipt hij weg... chicken!

We komen op een punt waarvan ik denk dat dat de plek zou kunnen zijn als er water zou staan. Het ligt nu bijna helemaal droog.

Bij de parkeerplaats moet Bas even plassen ik zit op een bankje bij een vanding machine waar een plaatje staat van het plekje waar ik naar op zoek ben. Bas kijkt er naar en naar de stand van de bergen en zegt... volgens mij moet dat juist hier achter liggen. We lopen een stukje die kant op.... ja hoor daar is het! Wauw daar was ik wel blij mee.

Nou zijn de weersomstandigheden voor een dramatische foto niet echt aanwezig strak blauwe lucht.... maar we gaan er wat van proberen te maken. Het statief word op gezet en filters gemonteerd. Naar een paar foto’s is de foto enorm bewogen....raar. Mou ja het waait wel aardig en we hebben niet het beste statief. We ruimen de boel weer op en opeens zeg ik.... Fuck we moetje de lens van image stabelizar af halen. Ja zegt Bas je hebt gelijk.

En de hele mik word weer opgezet, nu lukte het wel!

We rijden terug richting ons hotel. Bas wilde nog heel graag ergens met de drone vliegen maar overal staat dat het niet mag. Hij heeft een ander idee en ik weet niet of ik die zo leuk vind maar ik gaver gewoon in mee. Hij wil de drone de auto laten volgen. Ik ga achter het stuur en Bas gaat de drone besturen. We rijden een soort loop road en rijd bijna geen verkeer. Ik moet zeggen de beelden zijn wel gaaf geworden.

We gaan naar ons logeer adres waar ze heerlijk een zwembad hebben en waar even in willen afkoelen. Bas en ik doen wedstrijdje wie het eerst aan de overkant is.... hmmmm ik won dat altijd maar nu net niet.... STOM. Doen we ook niet meer!

We drogen op en gaan daarna onder de douche. We rijden de stad in en eten heerlijk bij de Mexicaan. Onze muntjes zijn daarna echt op.... bedtijd al is het pas 21:00.

Wat een gave dag is dit zeg met schitterende foto's!

Nicole 2018-05-17 06:35:30

Ziet er weer schitterend uit! Sedona staat voor ons volgend jaar op het programma, dit jaar kreeg ik het er niet meer bij... 😁 Kan je het adres/link van die airbnb misschien doorgeven? Ziet er leuk uit!

Vanessa 2018-05-17 08:37:02

Super mooi daar

Amanda 2018-05-17 09:02:25

Ik zou ieder jaar naar Sedona kunnen, zoooo mooi. Wij hebben dezelfde foto gemaakt maar dan bij sunset :). Ik zou ook het adres/link van die airbnb willen, ziet er geweldig uit. Have fun

Reny 2018-05-17 10:55:15

Leuk om jullie weer te volgen. Wij gaan volgende week.