Lake time

Verenigde Staten, Orlando

Onze reisverslagen op pindat worden onderweg gemaakt… foto’s zijn gemaakt met mobiele telefoon. De foto’s uit de camera’s volgen nadat wij thuis zijn op onze site. https://esthervanderzouw.wixsite.com/genieten-in-florida

We hebben heerlijk geslapen. De zon komt mooi op! We nemen buiten ons ontbijtje en dan gaan we op pad richting Sebastia imker State park, hier vliegen altijd osprey en zijn dan aan het vissen…

Alleen als we daar aankomen geen osprey…. Het blijkt dat de wind verkeerd staat. Er staan ook veel vissers en ook die klagen over weinig vis.

We worden door man gewezen op de vele Sting Rays die er zwemmen… erg leuk we gaan er een stuk of 7.

Daarna lopen we een stukje rond. Er zit een groepje pelikanen en een man verteld dat dit oude pelikanen zijn en dat ze blind zijn. Hier word vis schoon gemaakt en dat is een makkelijk maaltje voor ze. Alleen klopt het verhaal niet helemaal want er zitten hele bruine tussen en dat zijn jonge pelikanen….

We lopen naar het strand en hier zitten veel kleine vogeltjes. Ze zijn met een net visjes aan het vangen om mee te vissen en dat bevalt die vogeltjes wel. Zo nu dan kunnen ze een visje eruit pikken en dan is het natuurlijk matten om de vis….

We rijden naar de overkant en hier zien we hele mooie hagendissen. Maar ook dolfijnen komen langs…. Ik denk dat we er uiteindelijk een stuk of 10 zien.

Het zou vanmiddag slecht weer worden maar op wat bewolking na mogen we niet klachten en het is nog steeds 32 graden! Inmiddels beginnen onze maagjes te knorren en rijden we naar de grill. Wij nemen fish en chips, alleen Bas neemt een burger en het smaakt erg goed.

We zitten op een mooie piknickplek en besluiten zo nog ff opzoek te gaan naar de schildpadden. We lopen vol in de zon te zweten maar we vinden er wel 1. Gelukkig kon Hies hem ook nog filmen..😇

We besluiten terug te gaan naar onze cabin. We stoppen nog bij een birdingspot maar zien niet veel. Rond onze cabin loopt wel weer van alles… inmiddels hebben we ook buren. Een man met zijn opa die hebben de boot mee en gaan vissen. En een dame die is ook met haar bootje en gaat fotograferen. De dame verteld een plek waar lepelaars zitten, en die zijn hier anders dan in Nederland ze zijn rose.

We rijden er nog even heen maar ze zitten bijna allemaal op stok! Er zijn twee struiken waar er heel veel inzitten. Zowel lepelaars als witte reigers groot en klein….

We gaan naar onze cabin waar de wind inmiddels begint op te zetten… maar daardoor hebben we minder last van muggen… De fles bubbels die Willem en Bas gisteren hebben gehaald is inmiddels koud. En ondanks we hem uit een plastic limonade glas moeten drinken smaakt het prima. Hiesje maakt heerlijk soepje warm en we hebben nog nachos met salsa…. Heerlijk!! We kletsen wat met onze fotografische buurvrouw en de heren vissers naast ons. Het is een gezellige avond. Om 22:00 gaan we slapen!

Morgen vroeg op dan gaan we het meer op opzoek naar de osprey.

Dit is toch fantastisch 😍, wat een plek zo in de natuur. Jullie fotografiehart moet hier toch heel blij van worden.

Caroline 2024-03-20 06:52:54

Weer een heerlijke dag en wat een geweldig plekje om te overnachten.