It's my birthday.......

Verenigde Staten, Jackson

Dag 10 Vernal neer Jackson

Ik slaap weer niet top en ben om 5:30 wakker. Nou heb uk een extra lange verjaardag vandaag. Ik hen veel apjes en berichtjes op FB, iedereen heel erg bedankt!

Vandaag zou het slecht weer worden hoofdzakelijk bewolkt en af en toe een bui. Dat word de lange broek aan. Echter als ik naar buiten kijk schijnt de zon... toch maar de korte broek ophalen dus.

We nemen een lekker ontbijtje in het hotel en aangezien het toch wel mooi weer is besluiten we de wandeling naar moonshine arch te doen. Onderweg zien we een stinkdier een wasbeertje en een slang, allemaal dood😢. Het is een klein stukje rijden maar het laatste stuk off road durfen we niet met de auto je hebt er niks aan als je vast komt te zitten. We doen dus maar de wandel schoenen aan. Het nadeel van hier is is dat alles in de fucking bergen zit.... en dus moeten we weer klimmen... we vragen ons dan ook weer af waarom.... Maar zoals altijd op het eindpunt is het weer erg mooi! En er is niemand dus we hebben hem voor ons zelf.

De terug weg is downhill en we zijn dan ook weer zo bij de auto. Inmiddels komen de wolken er wel aan maar heel dreigend is het niet.

We zetten koers naar flaming gorge. De we er naar toe is erg mooi. We komen nu wel meer in de wolken en de temperatuur zakt naar 7 graden. De omgeving is erg mooi en zo hier en daar zien we wat hertjes. Ook zien we een rock Chuck lopen maar die vind ons eng en kruipt in een boomstam.

We stoppen bij Moose Lake, maar no Moose. Wel tijd om de korte broek om te ruilen voor een lange en een trui aan te doen. Bas is een bikkel en houd zijn korte broek aan en zijn t shirt en slippertjes.

We rijden verder over schitterende wegen. Onderweg haken we wat drinken, en ik besluit maar eens geen koffietjes van Starbucks te nemen. Ik slaap hier echt zo slecht en daar heb ik normaal geen last van. Maar ja ik drink nooit koffie of cola en hier tik ik elke dag een ieder geval twee flesjes koude koffie van Starbucks weg.

Volgende stop is seedskadee dit is een wildlife refudge. Ik was dit op de kaart tegen gekomen en na wat gegoogle leek het me een leuke stop. En dat was het zeker. Er zitten hier heel veel volgens. We hebben twee bald eagles gezien, 1 op een nest met jong en 1 vloog er langs. Ook een Golden Eagle deze zijn echt heel groot. Zijn ook nog 3 moose tegen gekomen. Verder nog een was beertje gezien, hertjes en heel veel pronghorns.

Daarna ging het gas erop naar Jackson. Hier wilde ik graag slapen met mijn verjaardag. Het was nog een stukje rijden dus Bas zette er iets meer gas op. Helaas was meneer agent het er niet mee eens en zijn we aan gehouden. We reden 10 mijl te hard en zijn op de bon geslingerd. Nou ja dat is het risico als je te hard rijd. Het was overigens wel een hele aardige agent......

Om 18:00 waren we in Jackson hier hingen wel wat meer wolken en je zag dat het geregend had, maar met de wolken en besneeuwde berg topppen zag het er wel erg mooi uit. We zijn opzoek gegaan naar een hotel, en die zijn hier niet heel goedkoop. Motel 8 had een kamer voor $155,- dus dat vonden we wel een prima prijs.

We hebben spullen op de kamer gegooid en zijn lekker wezen eten. Volgens de meneer hier in het hotel moesten we bij de gun barrel zijn. Het was inderdaad erg lekker en het zag er gezellig uit. Met volle buikjes.... (er paste echt geen toetje meer in) zijn we naar ons hotel te gaan. Ik kan even lekker verslagen bijwerken en Bas ligt tv te kijk.

Morgen is onze eindbestemming Yellowstone hier hebben we samen met Hies en Willem een huis gehuur voor de komende 6 nachten, super veel zin in.

Ik heb geen koffie gedronken dus moet lekker kunnen slapen....

Nog gefeliciteerd met je verjaardag Esther! Leuk om jullie weer te volgen, zeker omdat wij ook aan het aftellen zijn om Yellowstone N.P. te bezoeken. Ik kijk uit naar jullie belevenissen de foto’s. Nu al een mooie fotoreportage! Groetjes, Ed en Jolanda Bakker

Jolanda Bakker 2018-05-20 08:51:51

Jullie zien echt mooie dingen onderweg zeg. Jammer van die bekeuring.. ..maar ach....heb je dat ook weer eens meegemaakt haha. Ben benieuw naar Yellowstone!!!

Nicole 2018-05-20 08:55:13

Wauw, wat een prachtige vogeltjes zeg! Een zo mooi scherp op de foto! Ben haast een beetje jaloers. Dat diner moet wel erg machtig zijn geweest, als jij als toetjesliefhebster het nagerecht overslaat. Zeker op je verjaardag!😉😂 Trouwens nogmaals van harte gefeliciteerd!🎂🎁🌷🌹

Franziska 2018-05-20 09:52:01

Een bekeuring als verjaardagskado die vergeet je niet meer.

Amanda 2018-05-21 11:11:12

Weer helemaal bijgelezen! Heerlijk :) Veel plezier in Yellowstone!

Elly 2018-05-21 14:58:52

Nog van harte !! En balen van die politie .... Maar de prijzen zijn volgens mij wel anders dan in Nederland, voor een bekeuring ? Prachtige foto's ook weer, wat is het allemaal mooi daar !