Nog 75 nachtjes slapen.......

Verenigde Staten, Independence

Vanochtend vroeg ging de wekker...... Ik had echt wat moeite om er uit te komen. Bas niet en sprong er gelijk uit, dat irriteert....... maar goed ook ik kom er na wat mopperen uit.
Vandaag moeten we weer naar huis, maar we vliegen pas om 21:25 dus we hebben nog de hele dag en daar wilde we dan ook het beste uit halen.
Aangezien we nog steeds niet bij de Ihop waren geweest en deze bijna naast ons hotel zat zijn we daar een ontbijtje gaan scoren. We waren de eerste maar ja het was dan ook 7:00 uur......
Dit is de eerste ochtend dat er bewolking hangt en het lijkt er zelfs op dat het iets heeft geregend,maar goed dat we naar huis gaan. Het is overigens nog steeds wel heel warm.
Met volle buikjes rijden we richting de everglades, we willen daar nog een tochtje doen met een airboat, dat hebben we al heel lang niet meer gedaan. Er zitten er verschillende maar heel verrassend ze zijn allemaal nog gesloten. We rijden dan eerst maar even naar Shark Valley om daar even rond te kijken.
En ja hoor toch nog regen deze vakantie, het is niet veel een klein buitje. Zodra we in shark valley zijn komt de zon weer te voor schijn, maar het voelt wel erg benauwd aan.....maar ja zoals ik al zei maar goed dat we naar huis gaan.
Eindelijk zagen we ook baby alligators.... die hebben we bijna nog niet gezien..... hier lagen ze in overvloed.
Rond half 10 rijden we terug naar de airboat tour, ondanks dat het nog best druk is zijn we zo aan de beurt.
Het is een leuk ritje maar het duurt amper 15 minuten dat valt een beetje tegen.......
We zitten een beetje in dubio, of we gaan naar het Anhinga trail of we rijden nog een keer big cypress preserve. Ik wil eigenlijk voor de eerste optie omdat we daar deze vakantie nog niet zijn geweest. Bas wil liever big cypress preserve, maar het word toch Anhinga trail.
En ooo dat hadden we beter niet kunnen doen..... er was niks te zien, geen vogels niet 1 niks nada nul..... zelfs geen alligators, jan eentje lag er ergens in het gras. Normaal heb je daar een stuk waar er heel veel liggen maar daar lag ook niks. Dit komt het hemeur van Bas niet ten goede ne natuurlijk krijg ik de schuld.... we hadden beter big cypress preserve kunnen rijden...... maar ja daar is nu geen tijd meer voor.
Toch besluiten we nog een keer terug te rijden naar Shark valley, ik vind het allemaal prima......
Hier lopen we nog wat rond maar het is erg warm, ik wil niet als stinkie winkie het vliegtuig in dus loop niet te veel.
Om 16:00 besluiten we richting de luchthaven te rijden. Daar aangekomen leveren we de auto in en er word gevraagd hoe de service was bij ophalen nou daar kunnen we dan wel het een en ander over vertellen dat dit niet heel erg leuk was. Tot onze grote verbazing krijgen we een deel terug voor wat we extra bij hebben betaald voor de cabrio en voor onze volgende vakantie in Amerika die nog 75 nachtjes slapen is een gratis tank brandstof. Nou dat is best netjes geregeld.....
Bij Alamo zit een mooie grote wc waar wij ons om de buurt kunnen om kleden en opfrissen.
We kunnen onze koffers al kwijt en vragen aan de stewardess waar we nog ergens een hapje kunnen eten, ze zegt heel specifiek dit voor de controles te doen want daarna is er niet zo veel meer. Eigenlijk verbaasd ons dat want ik had juist gedacht daarna....
Toch volgen we haar advies op en gaan bij Surf en Turf nog lekker eten. We nemen er nog een lekker biertje en coctailtje bij kunnen we in het vliegtuig lekker slapen.
Gelukkig hebben we naar de beste dame geluisterd want inderdaad na de controles was er niet zo veel meer. We konden we daar lekker zitten en lekker internetten.
Goed moe gingen we het vliegtuig en en om er extra zeker van te zijn dat we lekker zouden slapen namen we nog een slaappilletje.
Dit heeft voor ons beide prima gewerkt, we hebben bijna tot Londen geslapen....... Nou nog het laatste stukje en dan zijn we weer in Nederland.
Nu nog 75 nachtjes slapen voor ons Las Vegas- Sedona-Page-Moab-Yellowstone avondtuur!
Het was een geweldige vakantie, ik heb veel met de telelens gefotografeerd maar heb besloten er niet nog 1 bij te halen voor mezelf. Ik vind ze te zwaar en kan mijn camera met de hand niet goed stil houden. Ik spaar gewoon nog even door en wil graag een telelens op een systeem camera, dit scheelt heel me zoveel in gewicht en ook in ruimte.

Schitterende foto's ! Heerlijk om na 75 dagen weer de oversteek te kunnen maken :). Ik vind de telelens ook zwaar om uit de hand mee te schieten. Wij gebruiken die (150-500 mm) lens ook vrijwel alleen maar in combinatie met een statief, en dan vooral in Yellowstone. Fijne voorbereidingen nog (als die er al zijn) en ik kijk uit naar jullie volgende verslagen. Groet, Rent