Weer een mooie dag in het park……

Verenigde Staten, West Yellowstone

Dag 8 Yellowstone National Park

Alle foto’s bij ons blog zijn gemaakt met mobiele telefoon. Thuis gaan we de foto’s van de camera’s bewerken en deze plaatse we bij het blog zodra die verplaats word naar onze website.

Pindat zet de foto’s er in willekeurige volgorde in…. Komt denk ik omdat ik alles op mijn telefoon doe, maar ik ben er mee gestopt alles op volgorde te zetten….

Vanochtend zijn we om 6:45 bij het ontbijt en het is al in volle gang. Na het eten gaan we pad. Het is heel erg koud geweest vanacht. Kouder dan de nacht er voor.

In het park ligt een dikke laag rijp en de mist hangt mooi laag. Het is super helder en het belooft een mooie dag te worden. Niet te warm… 17 graden dat zijn temperaturen waar we wat mee kunnen.

Op de plek waar de beer gisteren in slaap is gevallen staan weer auto’s we kijken en inderdaad hij is weer wakker en loopt daar nog een beetje rond te stappen….

Onze eerst stop is noris hier zijn we eigenlijk nog nooit geweest. Het is echt prachtig. We lopen beide trails bij elkaar 5 km. Op sommige stukken op de vlonders ligt nog ijs het heeft vannacht behoorlijk gevroren. Voorzichtig schuif ik over het pad. Ik ben zo onhandig dat ik straks weer op mijn snufferd lig.

We rijden verder en Bas wil nog een keer stoppen bij sheep eater om te kijken of de fluithaas thuis is. Maar helaas…. Een stuk verder staat nog zo’n stenenberg, maar ook daar is ook niemand thuis.

We gaan naar mammoths en lopen daar wat rond. De Elk zijn bij de huizen in de schaduw gaan liggen. Heel veel eetgelegenheden in het park zijn gesloten vanwege personeels te kort.

Als we bij de Grand Canyon van Yellowstone komen bekijken we een paar uitzichten…. Zo’n staat aan de verkeerde kant maar het is echt zo mooi hier. We rijden richting canyon om te kijken of we daar wat kunnen eten. Er steekt een cayote over en we komen 2 herten tegen die zich redelijk goed laten fotograferen.

En ja hoor bij canyon kunnen we wat eten. Lekker vieze vette hamburger. Bas heeft broodje kip, en een heerlijk rootbeer. Nee daar zit geen alcohol in…. Smaakt een beetje naar kauwgomballen.

Het is inmiddels al 17:00 uur maar we willen graag Grand prismatic nog even bekijken. Vroeger moest je hiervoor illegaal heel stijl de berg op. Maar nu al een aantal jaren hebben ze een pad gemaakt met een uitkijk platform. Ze hadden hem eigenlijk alleen wat hoger moeten plaatsen…. Maar het uitzicht is prachtig. Op het pad staat en bizon zeer verdekt op gesteld. Gelukkig waarschuwt iedereen elkaar zodat iedereen er met een grote boog omheen kan.

We gaan terug naar ons hotel. Douchen even gauw en gaan nog een keer het stadje in. We kunnen lopen vanaf ons hotel dus dat is mooi makkelijk. Eerst maar eens een ijsje daar heb ik de hele vakantie al zin in! Echt honger hebben we niet meer maar we willen nog wel ergens een drankje drinken. Eerst nog even naar de kerstwensen kadootje halen voor Hies en voor mij zelf voor in mijn foute boom!

We lopen een bar in maar daar hing een bijzonder sfeertje dus we zijn weer weg gegaan. Dan toch maar weer naar de slippery otter. We krijgen plekje aan de bar. Ik neem dan toch nog maar uiensoepje en Bas neemt wat hotwings.

Bij het hotel ga ik weer even in de lobby zitten om te appen en verslag uploaden. Op de kamer hebben we na genoeg geen WiFi.

Het is laat voor ons doen het is al 21:30. Gauw douchen en slapen. Morgen geen wekker.